Bugün bir kere daha manzarayı görünce Defalarca ruhuna rahmet okuttu Neyzen. O ki; bu yobazları kırbaçladı ömrünce Sapıttı güzergâhı yokluğunda düz eksen.
Meşhur bit pazarına düşünce kara kalem Çoğaldı memlekette edebiyat züppesi. Komşuluk hatırına, alkışlayınca alem Zemzem kabına döndü, çamurlu su debbesi.
Sokağı esir aldı, soysuz iti eniği Çemkiriyor habire, sattığı şeyse adap. Uyuzlanmış gövdesi, beyni de bit yeniği Eşinir kapılarda, aradığı; muhatap.
Taş atsan geri gitmez, delilenir köpürür Kayganlaşır parkeler, akıttığı salyadan. Uyku uyutmaz sana, sabaha kadar ürür İcraatı gürültü, haber verir dalyadan.
Belli ki; arsız hayvan, koparıyor tasmayı Eşek değil ki zalim, tutup tımar edesin. Aklıma koydum bugün yakalayıp asmayı Yalnız, ip parasını belediye ödesin.
Heriflik, dersen bana; benden bu kadar işler "Dahası var mı" diye azıtmasın histerin. Hayra alamet değil, sende ki yoz gidişler Hadi başka kapıya, bana sökmez gösterin.
---
Kıytırık kaleminin, tarzı ne kıblesi ne? Edip denen sanatkâr, mazlum halkın sesidir. Dilindeki şarkının, arzı ne kuplesi ne? Duyduğum ses; urlu bir gırtlağın nefesidir.
Zikri safi müslüman(!) amelleri şeytâni İsyan eder hokkabaz, yere düşen takkeden Şeytan bağlamış ona yüreğinden kaytanı Marifet ehli olmuş, farkı yok Mandrake’den.
Gözleri fıldır fıldır, dili bilmem kaç karış Baksanıza uzanmış bir koyunun dübrüne. O yollarda işim yok, var git kendinle yarış Hevesim olmaz benim, ifritlerin kiprine.
Herzesi, gün geçtikçe mide bulandırıyor İktidâr yalakası, gözü dikmiş kıyağa. Edepsizce hitabı, edep sulandırıyor İnsanlık onurunu düşürüyor ayağa.
Tövbesi göstermelik, aslı sonradan dönme Kıspetinin ipliği; dolaşır çarşı pazar. Sakın yüzüne bakıp sözlerine aldanma Şirretin alâsını döker ortaya yazar.
--
Sözüm hak edenedir, bu iş böyle biline İnsanoğlu insanlar; her dem başıma taçtır! Hıncım, şairim diye çirkefliği bilene Kalemim, böylesine yorulmaz bir kırbaçtır!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KIRBAÇ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KIRBAÇ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sözüm hak edenedir, bu iş böyle biline İnsanoğlu insanlar; her dem başıma taçtır! Hıncım, şairim diye çirkefliği bilene Kalemim, böylesine yorulmaz bir kırbaçtır!
Kaleminize kelamınıza sağlık üstadım.Anlamı derin harika bir şiir okuttunuz kaleminizi kutluyorum saygılar sunuyorum..
Bir zamanlar ben de bir hemşerimle( Ana Tarafından hemşerim olan bir Of'lu ile ) atıştım bir yazımdan dolayı. Adamı tanımıyordum. Sayfasına girip yazılarına ve şiirlerine baktım. Oldukça usta bir şairdi ( Şimdi yiğidi öldür hakkını yeme) Baktım ki adam dişli ona şiirle karşılık vermek gibi bir salaklık yapmadım. Çünkü adam beni çiğ çiğ yer, kemiklerimi de kürdan niyetine kullanır. Eee ben de salak değilim ya...Ama hani övünmek gibi olmasın nesirde fena değilimdir...Düz yazı olarak verdim cevabımı...Sonra da birbirimizi yanlış anladığımızı anlayıp helalleştik.
Şunu demek istiyorum...Kişi kendini bilmeli...Malum hâla size şiirle cevep vermeye kalkıyor...Acınacak bir hal.
Dediğim gibi kişi kendini de haddini de bilmeli. Şiir yazmasını bilmiyorsa bir iki satır düz yazı yazmalı. Hele de muhatabı Laz Ziya ise )))))))).
Osman Nurani ile özelden yazıştık biraz. Gerekirse o ne yazdı ben ne cevap verdim sana yollarım. Demem o ki aynı kıbleye yönelen iki insan olarak artık birbirinizle el sıkışmanın ve karşılıklı helalleşmenin zamanı gelmiştir. Umarım ona yaptığım çağrıya olıumlu cevap verir.
Kişisel atışmalar biraz tatsızlaştıracak ağzımızı.. Vaziyet öyle görünüyor. Hicivde çok ince bir çizgi yakalamışsın Ziya Bey Kardeşim. Şiir olarak güzel amma kişisel çatışmalar her zaman yaralayıcı olur. Dikkat!! Selâmet diliyorum.
Gözleri fıldır fıldır, dili bilmem kaç karış Baksanıza uzanmış bir koyunun dübrüne. O yollarda işim yok, var git kendinle yarış Hevesim olmaz benim, ifritlerin kiprine.
Herzesi, gün geçtikçe mide bulandırıyor İktidâr yalakası, gözü dikmiş kıyağa. Edepsizce hitabı, edep sulandırıyor İnsanlık onurunu düşürüyor ayağa.
Tövbesi göstermelik, aslı sonradan dönme Kıspetinin ipliği; dolaşır çarşı pazar. Sakın yüzüne bakıp sözlerine aldanma Şirretin alâsını döker ortaya yazar.
--
Sözüm hak edenedir, bu iş böyle biline İnsanoğlu insanlar; her dem başıma taçtır! Hıncım, şairim diye çirkefliği bilene Kalemim, böylesine yorulmaz bir kırbaçtır!
29 nisan 2013
Şiirlerin ustasını Selamlıyorum............. Her zamanki gibi mükemmeldi hocam Beğenerek okuyorum sayfanı Saygılar
kaşıntısı olana altın kulplu kaşağı yanır olmuş sırtını bir iyice kaşısın kimlere hizmet eder acep kimin uşağı vur sırtına semeri dağdan odun taşısın..... diyerek bu güzel çelışmaya eşlik edeyim dedim saygıdeğer hocam kalemin hiç susmasın
Bugünlerde kırbaç sallayan sallayana maşaallah :)) Bir kaç gündür Çanakkale'deydim, sabahtan öğleye kadar savaşın cereyan ettiği mıntıkaları gezdim, kimimiz ağladı, kimimiz hüzünlendi. Taa ki öğle vakti bir lokantaya köfte kuyruğuna girinceye kadar. Yaklaşık 400-500 kişilik bir kalabalık, kimi çorba bekliyor, kimi köfte beş on dakikaya kalmadı millet birbirini boğazlamaya başladı. Şöyle dedim içimden "İşaalla şehitler bizleri görmüyorlardır zira günde bir dilim ekmek ve şekersiz üzüm hoşafıyla düşmana kan kusturanlar halimizi görseler herhalde suratımıza ağız dolusu tükürürlerdi" bunu niye yazdım hocam? Çünkü herkes karşısındakini "ötekileştirmekle" yarış ediyor. Böyle giderse milli değerlere ve millete saygı sözden öte geçemeceyek gibime geliyor. Tebrikler güzel bir şiirdi. Saygılarımla...
Hüdai tarafından 4/29/2013 11:11:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mutlaka hocam sizin ne kadar hassas bir kalbe sahip olduğunuzu zaten biliyorum. Şahsen benim gözlerim kan revan olmadı ama sizin gibi Milli değerlere sıkı sıkıya bağlı bir büyüğümüzün o kutsal mekanda ne denli duygu yoğunluğu yaşadığınızı tahmin etmek güç olmasa gerek. Neyse, sadece sizle paylaşmak istemiştim. Selam ve muhabbetlerimle...
Meşin kırbaç şaklasın sıkı vur Ziya Dostum, Vatanıma göz diken ahtapotun sırtına. Kolay kolay delinmez sağlamdır benim postum, Asla boyun bükemem; düşmanımın şartına...İ.Süklüm.
Biliyormusunuz bazen böyle edepsizler çıkacak ki ortaya Hocaya da böyle uzun edepli şiir yazdıracak:))) Valla zevkle gülerek okudum..Elleriniz dert görmesin kaleminiz haklıya haksıza hiç susmasın.Yürekten tebrik ettim.
Heriflik, dersen bana; benden bu kadar işler "Dahası var mı" diye azıtmasın histerin. Hayra alamet değil, sende ki yoz gidişler Hadi başka kapıya, bana sökmez gösterin.
değerli hemşerim harika olmuş kalemine yüreğine sağlık kutlarım kaelmini saygılar gönderiyorum Allah a emanet
Ziya hocam bu sıralar sitemle kaleme alınmış manidar bu tür şiirleri okur olduk hayırlısı Allahtan. Kimdir haddini bilmez senin canını sıkan? bari kırbaçı hak eden biri olsa. Ustaca kaleme alınmış şiirini kutluyorum muhabbetle kal.
İnsanoğlu insanlar; her dem başıma taçtır!
Hıncım, şairim diye çirkefliği bilene
Kalemim, böylesine yorulmaz bir kırbaçtır!
Kaleminize kelamınıza sağlık üstadım.Anlamı derin
harika bir şiir okuttunuz kaleminizi kutluyorum
saygılar sunuyorum..