güneşi göremeyen bir gündöndüyüm tarlada kırık bir tambur namesine sakladım düşlerimi iki çeker bir faytonun sağ atıydım eşgâlim solundan yaralı, yüküm a ğ ı r l ı ğ ı n c a tek kaldım şimdi dizginlerin ucunda...
uçsuz bir köy yolu kadar tenha ocağım menzilsiz bir kurşun bacaklarım, sarhoş eşli bir oyunda eşsizim gayrı dizleri yaralı bir çocuk oyuncaklarım
imgelerim tekil artık aslını tekrarda kelimelerim öğretmensiz okulda talebeyim kendini suya vurmuş rotası kayıp bir gemi aydınlığımı kaybetmişim ateşi sönmüş bir mum gibi ruhum benliğim ruhunu tuzlara bulamış bir serseri nasıl da zor yarabbi bir şâirin sudan çıkmış balık hâli...
şimdi hangi şâirin intiharını çalsam acaba hangi ölüm odasına tünese bedenim lirik bir dokunuş olmalı bak bıçak! yok! yok! giderayak kana değmesin elim kendi infialine bulaşmış olsa da kendim sağlam bir (b)ağ(l)aca bağlamalı yine de kendini adam gibi olmalı olursa yani misal;
bir bağlacın ardına saklanmış olsun mesela son sözüm altımdaki sehpaya tekmeden evveli hani oyun ya sözde yanına da bir eş kelime ebeyi yakalar gibi meselâ; ’sobe’
askı izi; ip(in)ucu bir yerlere götürmeli görenleri uyuyan şehrin uyumayan bir- iki de şâhidi olmalı en muhtemeli hayat kadınları saatleri mesela kör karanlık bir gece münhâli son sözümde âlim ve şuh bir final replik
bir işâret olmalı çözülecek bir giz hızlı ve yakışıksız yaşamına yakışır derecede esrarengiz şüpheler otopsi odasında tecâvüzüne maruzken şüpheliler aynaların tacizine suspus sessiz!
yok; sana değil! sen üzerine alınma! sözüm/ona
hani sözümona şâir-i oyun ya tek kişilik dram/a son perde b/ölüm bir
ve satırlardan dökülen mavi(harf)lerim örtmeli üzerimi cepsiz beyaz niyetine... özgün olmalı bu oyun bir de ve de temiz bulaşmamalı bir başka intiharın intihâl ihtimalinin lekesi kefenime!
aradıklarım, bulamadıklarım artık oynamıyorum alın o y n a y a m a y a c a k l a r ı m ı geriye!
tüm kalanlarım da sizleredir oyun mu ne farkeder ha saklambaç ha körebe
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ve...Sobe... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ve...Sobe... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şimdi hangi şâirin intiharını çalsam acaba hangi ölüm odasına tünese bedenim lirik bir dokunuş olmalı bak bıçak! yok! yok! giderayak kana değmesin elim kendi infialine bulaşmış olsa da kendim sağlam bir (b)ağ(l)aca bağlamalı yine de kendini adam gibi olmalı olursa yani
hececiyim ama bazen öyle serbest şiirler okuyorum ki bende deprem yaratıyor içten içe kaynatıyor bir çok şiirim bu tür şiirlerden aldığım ilhamla yazılmıştır
bu şiir gibi
fırsat buldukça dolaşıyorum sayfalarda ama hepsine yetişmek imkansız
Ne güzeldi efendim kendime benzettim bir an,!! Güzel anlatım teprik ederim.Vede ses veren dostuma teşekkürler sevgi ve saygılarımla hoş kalınız bu kıştan kalma az soguk fakat iç ısıtan sıcak İstanbul dan selamlar sobee...
Şiir bütün şairleri harf harf, imge imge,yaşamın her alanında sobeler iken kendimi buldum oyunun içinde ebe olmaya adayım şair...saklanmamis olmak ebe icin bir avantajdır çünkü...Nasıl güzel bir anlatımdı tüm şiirleri ve şairleri kapsayan...Usta kaleminiz yüreğiniz var olsun çok saygım ile..
şimdi hangi şâirin intiharını çalsam acaba hangi ölüm odasına tünese bedenim lirik bir dokunuş olmalı bak bıçak! yok! yok! giderayak kana değmesin elim kendi infialine bulaşmış olsa da kendim
Geçen gün bir oyun izlemeye gittim; izleyicilerden önce birisi seçildi ve ona hayatını iki cümle ile özetlemesi istendi. Sonra oyunculardan biri özetlenen hayatı rolü kabul etti ve rolünü sahneledi. Çıkışta sordum tabii ki ben meraktan " gerçekten sizi ve hayatınızı anlattı mı "bu rolü üstlenen oyuncu diye. Aldığım yanıt " Hatta fazlasıyla.." Oldu. Şimdi düşündüm de şiirinizi okuyunca bu dizelerden iki cümleyi sadece söylemek durumunda olsaydınız; hangisini seçerdiniz ? Ve nasıl canlandırılırdı acaba?
Şahane bir yanıt olmuş, aşk ve ayrılık tanımı ve karşınızdaki oyuncu ile ortak noktada çaresiz hissedişin belirgin kelimesi yani oyuncuya söylenen "sen " ; seni oyna...
Bir kapsamda da demişsiniz ki " hadi bakalım anlat analatabilirsen..."
başlığa bayıldım :-D aklımadan geçiyorsun şiir, yazılmış gelmişsin
imgelerim tekil artık aslını tekrarda kelimelerim öğretmensiz okulda talebeyim kendini suya vurmuş rotası kayıp bir gemi aydınlığımı kaybetmişim ateşi sönmüş bir mum gibi ruhum benliğim ruhunu tuzlara bulamış bir serseri nasıl da zor yarabbi bir şâirin sudan çıkmış balık hâli...
BU BÖLÜMÜ DAHA BİR BAŞKA GÜZEL SAYGIMLA
Filiz Şahin. tarafından 4/29/2013 12:51:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
hangi ölüm odasına tünese bedenim
lirik bir dokunuş olmalı bak bıçak!
yok!
yok!
giderayak kana değmesin elim
kendi infialine bulaşmış olsa da kendim
sağlam bir (b)ağ(l)aca bağlamalı yine de kendini
adam gibi olmalı olursa yani
gıpta ile alkışlıyorum şiiri....