Akşam bu ya bu son tren..! Lokomotifte bir heyecan Ha dokunsan canlanacak kaçacak sanki
Makinist aceleci Bir kondüktör zulasında düdük Daha az önce geçti önümden voltalayarak sabırsız
Saatim yoktu Sanırım gece saldırıyordu tek bildiğim Haydarpaşa garındaydım Koynumda Bayrampaşa’dan aldığım bir mektup
Zindan, bu ya rutubet çökmüştü göğsüme Zarfın üstündeki isim beynime kazılıydı zaten Terettüdsüz bir duvar kenarında yazılmış besbelli Kırışmış kağıdın ucundaki yosundan belli ilk aldığımda anladım…
Yolcular çakmış dünden camlara bakışlarını El sallayanlar mı dersiniz sayısız…
Valizsiz bir yolculuk işte bu ne olsun Gidip gelmemek dönüp görmemek misali….
Beni getiren vapur böğürür Kadıköy sancısında Martılar başında cirit atar kanatlarında duman Ve birazdan kalkacakken şimdi tren Gözlerimi ben Marmara’ya bırakacağım Denizdeki mavi köpük köpük çalkalanırken dalgalarla Belki de artık iki gözümle göremeyeceğim bu şehri…
Sis bu ya hep saklar dar ağaçlarının dallarını Paslanmaya yüz tutmuş tünellerde kör olurken gözlerim Uzak kalıyordu deniz kokusu Ve içimde büyüttüğüm kimsesiz martıların kanatları soluyordu …
Oysa badem çiçekleri baharla beraber dünden açmıştı Köydeki Fatma Nine sularken avluda sevdiği karanfilleri En beyaz olan karanfile , Yusuf Kırmızı goncalı güle de Nazım koymuş adına Yaradan şahit valla ben bunları hep başkasından duydum Ben trendeydim… Kondüktör gördü gece gördü bir de bu kara vagonlar…
Göğsümü küflendiren mektubu henüz okuyamadım Sırf uyandırmamak için Fatma Nine’yi İmam söyledi bundan sonra okuyacaklarımı Bu yüzden bende onun kıbleye gelen başına koydum Oğlundan aldığım iki satırlık bu emanet mektubu…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EMANET MEKTUP şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EMANET MEKTUP şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Göğsümü küflendiren mektubu henüz okuyamadım Sırf uyandırmamak için Fatma Nine’yi İmam söyledi bundan sonra okuyacaklarımı Bu yüzden bende onun kıbleye gelen başına koydum Oğlundan aldığım iki satırlık bu emanet mektubu
BEN GELDİM CAN OĞLUM ÇOK GÜZEL ÇOK ANLAMLI DİZELER OKURKEN İNAN ÇOK ETKİLENDİM İÇTENLİKLE KUTLUYOR GÜNÜN SEÇKİLERİNDEN DİYORUM SEVGİLERİMLE
tebrikler sevgimle