Sevgiyi, sevmeyi bize öğreten; tek kişiliğe yönelmeyi yücelten, bütün gönüldostlarına Dünya Mevlana Yılında misilsiz minnet ve sevgiyle...
Üç katlı bir ademim ben. En içimde iyi, Onu sarmış bir kötü, En dışımda yeni ben, yine ben...
Dışım içime kızar, İçimin yaptığını dışım bozar.. Arada kalmış birisi Bir ona, bir buna biteviye yozar..
Ah bir anlayabilsem: Neden niye anlaşamıyorum, Tek kişiliğe niye ulaşamıyorum?
Yıllar var ki savaşın göbeğinde Yağmur gibi kurşunlanıyorum. Askerler kaynıyor üç cephede Sağnak sağnak bozguna uğruyorum.. Birisi yenilse, cephe ikiye inse Böyle bir emare göremiyorum. İkincisi de kaybolup sinse, Tek cephe, ah tek cephe.. Sezemiyorum..
Göçebe de oldum geze geze Hiçbirine haklı diyemiyorum... Şöyle bir terazi olsa üç kefeli Tartsam her hasmı her yönden Üçü de aynı sıklette ağır gelir biliyorum..
……
Allahım senden artık Tek, tek bir kişilik Tekbir kişilik Diliyorum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÜÇ KATLI ADAM/SAVAŞTA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÜÇ KATLI ADAM/SAVAŞTA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zor bir şiir, onun için yorum yazılmamış. Aslında yoruma çok açık. Ve her türlü yorumlanabilir. Felsefi içerik kuvvetli. Fakat şair karmaşık duygular yaşıyor. Zira Zerdüş'ün dünyasında vardır çatışma. Modern panteist düşüncüde her şeyi teslim almış olan adına "barış"ta ittifak vardır. Yine de şiiri yeni yazılmış bir eskiz gibi kabul etme kanaati içimde hasıl oluyor. Değişe evrile olgunlaşıp güzelleşecek bir nüve o. Ne hoş Mevlana yolunda yürümek. Onun yaşadığı topraklarda yaşamak. Onun gezdiği iklimleri solumak. O topraklar o iklim şiirinize daha çok nefes verecek. Versin de... Sağlık ve başarı dileklerimle...
Aslında yoruma çok açık.
Ve her türlü yorumlanabilir.
Felsefi içerik kuvvetli.
Fakat şair karmaşık duygular yaşıyor.
Zira Zerdüş'ün dünyasında vardır çatışma.
Modern panteist düşüncüde her şeyi teslim almış olan adına "barış"ta ittifak vardır.
Yine de şiiri yeni yazılmış bir eskiz gibi kabul etme kanaati içimde hasıl oluyor.
Değişe evrile olgunlaşıp güzelleşecek bir nüve o.
Ne hoş Mevlana yolunda yürümek.
Onun yaşadığı topraklarda yaşamak.
Onun gezdiği iklimleri solumak.
O topraklar o iklim şiirinize daha çok nefes verecek.
Versin de... Sağlık ve başarı dileklerimle...