(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SARMAŞIĞA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SARMAŞIĞA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Başlığından mı kaynaklı bilemiyorum Ziya Hocam, her kıtanın devamı sarmaşık misali gelen kıtanın ilk zincirini oluşturmuş. Şiir de başlığı gibi sarmaşık bir örüntüyle devam etmiş. Mana denizinde fırtınalar estiren mükemmel bir hece şiiriydi doğrusu.Usta kaleminize, engin bilgi ve birikiminize en derin selâm ve saygılarımla...
Nerde benim avukatlar ordum...? Tiz bu şair verile mahkemeye...! Sol yanımdan beni sollayıp geçmek üzere bu şair... Kıskanacağım şiirlere imza atmaya başladı... Şiirde çok kıskancım valla. Hiç dayanamam has şiire... Mükemmele yakın bir çıta yüksekliğinde bulunan bu şiirden dolayı bu kalemi tebrik ediyorum... Teşekkürler, selamlar, saygılar sunuyorum...
Bu şiiri okurken tefekküre daldım ve derin derin düşündüm hem tekniğini hem konusu mükemmeldi her zaman ki gibi öğreneceğimiz çok şeyler var canı gönülden kutluyorum saygılar selamlar üstat
"Sarmaşık" farSca aşk demek olduğunu duymuştum.... Acaba neden sarmaşık "aşk" diye belirtilmiş?.. belki de hemen en yakınında olana ayırt etmeden sarılmasından dolayı mı bilemiyorum ama garip bir durumdur ki, yanına ip koysan ipe sarılıyor , taş olsa taşa sarılıyor, ağaca sarılıyor ...Acaba ALLAH taala bakın da ibret mi alın diyor?... Aşkı , sevmeyi bilin ki, sarılmayı bilin mi diyor ...Doğrusu bu sarmaşık kalbten tefekkür istiyor ....Selamlar , saygılarımla üstadım.....
Vallahi üstadım doğrusunu söylemek gerekirse, sunan olan dizeden sonra onu farkettim ama , birbirine bağlı bu tarzın adı nedir ? doğrusu bilmediğim için pek dikkat edemedim...Ama öğrendik ALLAH c .c razı olsun ...Adı zincirbent imiş ; tabi sarmaşık dolanınca boğum boğum şiiride birbirine sarılmış , o hale uygun oluyor...Manidardı yazım tarzını dahi sarmaşığa uydurmak...
Tebrikler değerli şair...Bir usta kalemden çıktığı besbelli. Anlamlı, harika anlatımlı, etkileyici bir şiir okudum. Yüreğinize sağlık. Sevgi ve saygılarımla.
Sayın Usta; Gözlemleriniz çok harika. Sarmaşığın sırrı diğer canlılarda da gözleniyor. Tavuk, su içtikçe semaya döner her seferde/Yutamadığından mı/ yoksa kendini öyle şifrelediği için mi? Kutluyor saygılar sunuyorum.
Şiir sarmaşık kafiyeler de ona yaraşır şekilde sarmalamış şiiri... Tebrik ederim. Afet Kırat ablamın da bir ''Sarmaşık'' şiiri vardı çok severek yorumlamıştım onu hatırladım bir an. Yüreğinize sağlık. Saygılarımla...
Yorulmak bilmeyen binbir gayretle Maşuğun aşkıyla yanan mecnunsun. Yanmanı elâlem izler hayretle Dalın etrafında dönen mecnunsun.
Sarmaşık sarmaşık olalı kimse ona şiirin bukadar güzelini yazmamıştır. Kaleminiz daim olsun.Çok beğendim. Haz duyarak okudum.Tekniği ile de güzeldi. Sağlıcakla mutlu kalın.
Yunmanı istesem kalbimi kirden
Akılsız başımı yoran fikirden
Alıştırsan bana kutlu zikirden
Gözleri gerçeğe banan mecnunsun.
eyvallah denir bu şiire eyvallah şair... her daim saygımla...