uzun bir türkü gibi şıçrardı kısacık boyuyla insanın genzine genzine çağıldayarak akan billur bir ırmaktı mis kokular ekerdi geçtiği yerlere akardı denize salınarak bazen leylak olurdu bazen zambak o saksıydı ben ölü toprak...
...
kayalar sessiz kalırdı direnişe konuşmaz utanırdı papatyalar paçalara saklanırdı kumlar hırçın dalgalar bestelerdi kumsal ölüm kuşanırdı sessizlik bir telaş sokulur aklıma birer birer vokale dururdu cigaralar takip ederdim kılıktan kılığa girerek saklanırdım sönmemiş kireç kuyularına hiç çalıştığım köşelerden çıkmazdı karşıma yuttuğum şiirler takılırdı boğazıma söyleyemezdim...
...
hayli terli olurdu her karşılaşma hep bir öncekinden sıkı geçerdi mücadele hep dilimin ucunda dururdu ezbere bir cümle elimi uzatsam değerdi gözlerimi kapatsam bile benlerine kadar tüm coğrafyasını çizerdim ezbere!
hatmetmiştim artık çaresizlik güvensizlik ilintiliydi yenilgi de en üşüten iklimdi zamanla daha da artıyordu hırsa muavin birikim sevmek yabancı filmlerde ötekine hiç hayır demeyen ilgiydi! o kısakol tişörtlerle hava atardı faça çizerdi bilirdi hayli güzeldi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KARAKALEM MAVİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KARAKALEM MAVİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Serhat Sabahın 6'sında ilk okuduğum şiir. Daha yüzümü bile yıkamadım. Okuyunca aklıma bir fıkra geldi. Mahkum gece boyu Leyla ile Mecnun'un hikayesini anlatmış, sabaha doğru bitirmiş. Nasıl beğendin mi demiş. Diğer mahkum "beğenmesine beğendim de bir şeyi anlamadım sadece: Leyla Mecnun'un neyi oluyor."demiş.
Ben de beğenmesine beğendim de şiiri, şiir neye yazılmış sadece onu anlayamadım : )
Not: Başlığı ssaymazsak merak unsurunu sona kadar devam ettiren güzel bir manzum hikayenin şiiri.
"akardı denize salınarak bazen leylak olurdu bazen zambak o saksıydı ben ölü toprak..."
"takip ederdim kılıktan kılığa girerek saklanırdım sönmemiş kireç kuyularına hiç çalıştığım köşelerden çıkmazdı karşıma yuttuğum şiirler takılırdı boğazıma söyleyemezdim..."
"yenilgi de en üşüten iklimdi"
bir çok şiirde büyüteçle aransa da bulunamayan aldığım bu mısralardaki sesin musikisi ferahlattı gönlümü... şiir adına sanat adına hayat adına güzeldi.
Açıkçası bir şiirde mavi teması oldu mu, önde başlıyor benim için. "Karakalem Mavi" ise daha başlığıyla atmosferine dahil etti beni. Okumak büyük keyifti, tebriklerimle Serhat Abi...
Hürmetle.