(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜNEŞE BİLE KIZIYORUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜNEŞE BİLE KIZIYORUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir'in miracında kırk vakit secde indi gözlerime.Bırak hadi, zil takıp oynasın hükümran ihanetler. Bir cennet serabı, cehennem provasıyken aşk , gene göz yaşlarına boğmuşsun kelebek kanatlarını. Sen bir melek değilsin ki, git makyajını yıka.
Tabi ki Güneşe ben de kızıyorum. Kızın bunaltıyor Kışın ise soğuklar bastırınca görünmüyor ... Ya Bahar da .... Hemen gelip de geçiveriyor Tebrik ederim..Harika demek basit kalır ...
Çünkü bu siteye eklediğimde ortaya çıkıyor. Gainlenmiş ( limiti yükseltilince ses çatlıyor) bir mp3 player bunu sağlıyor. Evimde dinlediğim çok daha huzurlu, dingin, net.
Şerbetini iyi dökemediğiniz beton bina, her depremde yıkılmaya mahkumdur. Hatırsız içtiğiniz kahveyi zaten unutun.
Ne zaman yürekten seslenmek istesem bir ŞİRİN KELEBEK KLASİĞİ benimle oluyor. Yorucu, az kişiye hitap edecek ama sen nasıl istiyorsan öyle yap diyor iç sesim.. Ve ben onu hep dinledim.
Şerbetini iyi dökemediğiniz beton bina, her depremde yıkılmaya mahkumdur. Hatırsız içtiğiniz kahveyi zaten unutun
//kavuşmak için ayrılmayı göze alır mısın?// Çok anlamlı bir söz... Güzel şiirinizi zevkle okudum. Seslendirme de mükemmel. Kutluyorum emeği geçenleri.
Ey Gönlüm...........Kelebek bir ömüre.... Bir ömür sığarmı hiç ...Sığmadı işte...Sığmadı Koca Hamal......
güneşe bile kızıyorum hiç bir gidişte açmıyor açmıyor işte hep ay kalıyor gözlerimizde...
kavuşsan iki gün sürmüyor yine ay çıkıyor
Yıllar öncesi bir kentin en yüksek tepesinden veda eder gibi oldum şiirinle...Gündoğmadan baktığım pencededen gördüğüm en yüksek tepenin korkuluklarına yaslanıp dinledim sanki şiirini... İstanbul Çamlıca Tepesinden...İnsan hep karanlıklarda yaşar ya güneşe hasret.. Yılları bir mekanın içinde geçip yine günün bitiminde ay ile karşılaşmış gibi... Han odası böyledir işte ay batarken uyanırsın yine aydoğarken uyursun....Günü seyretmek istersin ama tepeler çok uzaktır.
sabah, kırılmış iki fincan bir ayna iki kalp yüzüne yüzüne vuruyor ve sanki güneş hiç doğmuyor
tuttuğun her kalemin ucu kırılıyor yazamıyorsun ezbere hep ağlıyorsun
Sırrı az kaybolmuş eski bir berber aynasında yüzüne her sabah bakarsın birdaha bir daha perdah çekersin traşına...Oysa hamal gönül ne bekler ki günneşin doğuşundan.....
ruhun kapıya doğru yürüyecek iken düşman zaman dur ! bak burda ömür diyor
fakat... gördüğün tek şey Fransız ihtilali asil sandığın aşklar savaşın tam ortasında Roma yangınlarda... yıkık
imanın sana el vermese sen de bir harabe olucaksın
Aynanın hemen yanında takılı favorisi traşlı artist bakışları kendine yakıştırırsın..Gönlüne bakışları yakıştırırsın..Her akşam giydiğin İspanyol paça pantolonunu yeniden yatak ütüsüne korsun yarın akşama kadar..Ruhun bir an başka bir dünyaya gitmişken bir köşede duran semerin sana hatırlatır kendini ...Hamal sın Hamal...Asil aşklar sana yasak sen ihtilale baş kaldıran La fayette misin ya da Marie Antoinette ile kol kola yürümekmi istiyorsun burjuva saraylarına...Sen Nero nun yağlı meşallelerini taşıyan Hamal...Sende kim oluyorsunki...Sen Hamal sın Hamal...
imanın sana el vermese sen de bir harabe olucaksın
Yeni camii müezzinin saba makamında çağrısı ....İçindaki isyan duygularını bastırıp çift perdahlı traşlı yüzüne buz gibi suyla yenilerken dualarını kendini harabe olmaktan kurtarırsın....Yürürken secde mekanına en samimi temenniler dilinde ...Şükürler....
bir üst geçitin tam ortasında duruyorsun, bir sigara yakıyorsun. sigaran bittiğinde ölüm cesaret işi diyerek, merdivenlerden iniyorsun vazgeçiyorsun... bir sonraki acına dek.
Elinde otuzüçlü tesbihle ayın batmasını bekliyorsun Piyer lotiye gün ışıkları vursun diyorsun.. Karaköy iskelesinin tam ortasında bir sigara yakıp bu şehrin veda senfonisini dinleyeceğin yöne bakıyorsun silüeti doğan günde şekillenmeye başlayan tepepeye,,,Sonra vaz geçip geri dönüyorsun bir sonraki güne dek....Akşamcının bıraktığı şarap şişesini tekmeliyorsun hırsla ve kendine diyorsun Hamalsın sen Hamal..
beton sevdalara harç hazırlayan amele bir ruh senden şerbet bile alamıyor
Sızayan parmak uclarında sızılar geçmeden betonlar içinde kayboluyorsun ökcesi öğünmüş ayakkabının çıkardığı ayak sesi yankılanırken sokaklarda;
üzerine kum atıyorsun ufalanıyor, dağılıyor bir rüzgar binanı alıp götürüveriyor
Koca demir kapının arkasına dizilmiş sıra sıra semerler güne kırık uyanan bedenlerin terlerini süzmeye hazır...
onlar... fakir tekneme bile tiryaki ama... binalarım hepsini ezer kumdan kalelerim olmadı benim olmayacakta... buyrun minareyi siz çalın kılıfınız hazırsa(!)
Kısık gaz ocağı üzerinde demlik cızırtısında kendine soruyorsun...
ey gönlüm,
sarhoş bir kahvedir şimdi zaman telvesi bol tadı acı dibi siyah...
aşkı az köpüklü alışkanlığı bol şekerli yanında suyu o kadar
hatır desen... o koca bir masal
Yaşadım mı dersin Ey gönlüm hayat dediğin koca bir masal...-Koca bir masal...
Üç günlük kalbe, üç günlük kelebek ömrü yakışır
Bir kuytu arıyorum..Bütün hayatın renklerini bırakıp..Beyazlar içinde kaybolup gitmek..Sessizce...Ey Gönlüm... Vuslat için bütün renklerden ayrılmayı göze alırmısın...Alırsın....Elveda Şehir elveda sende yaşadıklarım koca bir masal...Masal....
Nazar Boncuğu....İşte Çamlıca tepesi senfonisi böyle dinlendi gönlümde.....Var ol ..Sağol....Rabbim bütün güzelliklerini sana nasip etsin...Harika bir şiir..Harika bir yorum...Harika bir tad bıraktı bende....Çok teşekkür ederim....
Karaköy iskelesinin tam ortasında bir sigara yakıp bu şehrin veda senfonisini dinleyeceğin yöne bakıyorsun silüeti doğan günde şekillenmeye başlayan tepeye,,,Sonra vaz geçip geri dönüyorsun bir sonraki güne dek...
Sırf bunun için bile, bendensiniz. O emeklerinize.... Teşekkürlerimle!
sarhoş bir kahvedir şimdi zaman
telvesi bol
tadı acı
dibi siyah...
aşkı az köpüklü
alışkanlığı bol şekerli
yanında suyu
o kadar
hatır desen...
o koca bir masal
teşekkür ederim şirin kelebek harika dizelerinle harika sesinle mükenmel bir eserdi tebrik ederim