Ayine-yi nur-u HüdaŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Şehru ramadanellezi unzile fihil kur’anu huden lin nasi ve beyyinatin minel huda vel furkan(furkani) fe men şehide minkumuş şehra fel yesumh(yesumhu) ve men kane maridan ev alâ seferin fe iddetun min eyyamin uhar(uhara) yuridullahu bikumul yusra ve lâ yuridu bikumul usra ve li tukmilül iddete ve li tukebbirüllahe alâ ma hedakum ve leallekum teşkurun(teşkurune).
Sadakallahülazim Ramazan ayı ki insanlar için hidayete erdirici (hidayete erme Allah’a ulaşma vesilesi) ve beyyineler (açık deliller ve ispat vasıtaları) ve Furkan (hakkı batıldan ayırıcı) olarak Kur’an, Hüda tarafından onda (o ayın içinde) indirildi. Artık içinizden kim bu aya (yetişir de ramazan ayını görüp) şahit olursa o zaman onu oruç tutarak geçirsin. Ve kim, hasta veya yolculukta olursa, o taktirde (tutamadığı günlerin sayısı) diğer günlerde (oruç tutarak) tamamlanır. Allah sizin için kolaylık diler, zorluk dilemez. (Size bu kolaylık) sayıyı tamamlamanız ve sizi hidayet erdirdiği şeye karşılık (sizin de) Allah’ı tekbir etmeniz (yüceltmeniz) içindir. Umulur ki böylece siz (bütün bu kolaylıklara) şükredersiniz. canavarlarla dolu bir ormanda yaşıyoruz. ve yalnızca dua: Rabbım kötü olan bütün şerlerden ve tüm cinnetin dehşetinden hepimiz ve tüm insanlığı korusun inş. ve hayat içinde, gönlümüzde olanı hakkımızda hayırlı kılıp, hakkımızda hayırlı olana gönlümüzü razı eylesin inş.. ( hayırlı sahurlar...
hayateylülyirmibeş |
ve şiirle de örtüşmekte.. ayrı bütün oluşturmuş okuyanda..
şiir mi?
-uhrevi hazzın doruğunda
liman yapmış eşiğine ki,
eş olsun ruhi dinletiye..
o vakit ecmain sevgili şair..
eyvallah..