Ayarsız çıkan sözden, dil çeker eziyeti Ne söylesen nafile, yoksa kulda edeb, us... Her yapılan hatanın bir "özür"dür diyeti Âlimler diyorlar ki; ya hayır konuş ya sus!
Şayet maya bozuksa, kin gönüle taç olur Tâcı taşıyan bedbaht, hayâya muhtaç olur Ağzından çıkan her söz, iblise ilaç olur Şeytana saygı, hürmet, bir tek arsıza mahsus...
Belaya düçâr kişi etmemeli ah-u zâr Müzmîn olsa da yara, her derdin çaresi var Dua ne güzel derman, Rahmân ne güzel bir yâr Tövbe ile dağılır kalplerdeki is ve pus...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* YA HAYIR KONUŞ YA SUS! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* YA HAYIR KONUŞ YA SUS! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Edep satılmıyor ki, edepsiz gitsin alsın Ne söylesen nafile, yoksa kulda akıl, us... Taş yerinde ağırdır, bırak yerinde kalsın Âlimler diyorlar ki; Ya hayır konuş ya sus!
Şayet maya bozuksa, kin gönüle tâc olur Tâcı taşıyan bedbaht, hayâca kıraç olur Ağzından çıkan her söz, iblise ilâc olur Şeytana saygı, hürmet, bir tek arsıza mahsus...
Belaya düçâr olan etmemeli ah-u zâr Müzmîn olsa da yara, her derdin çaresi var Kul dua ettiğinde Rabb´i ona olur yâr Tövbe ile dağılır kalplerdeki is ve pus... Mecit AKTÜRK
Merhaba yüreği imanlı değerli dost. Şiir öğüt niteliğinde, bir okadarda eğitici. Âlimler diyorlar ki; Ya hayır konuş ya sus! İnsan bazen çok konuşuyor vede boş konuşuyor. İnsan konuşunca hayır konuşmalı veyada susmalı. Çok harika bir şiir Maşallah şiir ustasına. Allâh nazarlardan korusun İnşallah. Süpersiniz... Selamlar Saygılar. Allaha emanet olun...
Tanımadığın biri hakkında kötü zanda bulunmakta kul hakkına giriyor. İnsan kalp kırmak için değil kalp yamak için çaba harcamalı. Kalp kırmak kâbe yıkmak gibidir. Güzel bakan güzel görürmüş güzel görende güzel düşünürmüş. Lütfen birbirimizi üzmek için birşeyler yazmayalım. Yıkıcı değil yapıcı olalım. Helede şu mübarek aylarda dahada dikkatli olalım. ( Hasbinallâh velimel vekil, nimel mevlâ venimel nasir.) Rabbena etmimlena nurana fağfirlena inneke alâ küllü şeyin kadir. Yüce Allâh hepimizin nurunu artırsın İnşallah bir birimizi incitmeyelim. Allaha emanet ol Mecit kardeşim...
Mecit kardeşim şiir güzel, yazdıkların doğru ama yazdığın gibi yaşamalısın da bunları, bu şiirde sana da pay var, özellikle kin konusunda, bunu neden dediğimi çok iyi biliyorsun. Selam ve sevgimle.
sizin o gül yaprağı gibi gönlünüze tabii biraz ağır gelebilir karşınızdaki üstad en kıdemlisi :) diyeyim bari
lütfen rencide olmayınız efendim sizin gibi bir değeri bu site kaybetmek istemez hiç birşey yapmayınız herşey aşikaren ortada zaten :)) sessiz sakin arka sıralardan izlerseniz çok memnun olurum siz bu işlere karışmayın derim siz şiir yazın bizde okuyalım değilmi ya
Futbol oynayacagiz diye sevinip sahaya cikmistik, oysa mac saha disinda faüllü olarak devam ediyor. Hic bir sey sebepsiz degildir. Sebebi yoksa sayet, elbet bir hikmeti vardir.
Elbet bu olanlar imtihanimin bir parcasi. Lâkin, saha disinda oynanan oyunun kurallarini pek bilmem maalesef. Kural disi olan bu oyundan ayrilmama da izin verilmiyor. Pacamdan sürekli cekildigini hissediyorum.
Camur atildiginda ve tuzaklar kuruldugunda bir dostu tam techizatli yanimda görmek hem mutluluk hem de onur verici. En azindan sabrimi kolaylastiriyor, polemige girmemi, kalp kirmami önlüyor.
Öte yandan, sizin de benim yüzümden edeb yoksulu, agzi ve kalemi kirli bir yaratikla polemige girmenizi istemem. Zamaniniza yazik. Insan bu zamanda düsmanin da merdini arar oldu. ADIM, adresim, telefonum belli. Hâlâ düstügü cukurun seviyesine cekerek kavga etmek istiyor.
Zerre kadar onuru olan istenmedigi yere adimini atmaz. Zerre kadar haysiyeti olan, insanlarin emek verip, gayret gösterip hazirlayip güzel amacla sundugu böyle bir imkâni, bu siteyi, kavgalara, dedikodulara, huzur bozucu polemiklere alet etmez. AYIPTIR.
Niyeti kötü, yazdigi, yaptigi veya düsündügü edepsizlik olan biri, ismini, cismini, telefonunu, adresini verir mi? Bir iftira atildiginda, kendisine iftira atanin kimligi bildirildiginde, dost oldugunu söyleyen, o sekilde hitab eden bir kisiden dostlugunun icabini yerine getirerek, maskeli, isimsiz cisimsiz gezen ve mesaja kapali olan kisinin ÖZÜR dilemesine, kul hakki ile gitmesine engel olmasina vesile olmasini istemek kindar olmak midir?
Benim ile ilgili iki kelime konustugunuzda " BASKASININ DERDi, SiZi Mi GERDi?" gibi cirkin ifade kullanan biri, mahiyetini bilsin bilmesin, kendisini ilgilendirmeyen konuda ortaya cikarak, imâlarda ithamlarda bulundugunda kendisine de "BASKASININ DERDi SENi Mi GERDi" denecegini düsünemez mi?
Demek ki düsünemezmis.
Sayfamda siir okumaya, ziyarete gelen dostlarimin beni böyle polemiklerin, igrencliklerin icinde görmesini istemem. Bu beni rahatsiz eder. Baris, dostluk, kardeslik gibi güzel temalar iceren dizelerimin güzelligini bozar.
Bir dost;
"KÖPEKLE DALASACAGINA CALIYI DOLAS" diye bir yorum yazmis.
Yönetime müracaat ederek, sayet bugüne kadar yazdigim cümlelerden bir tek kisiye cirkin, edepsizce, ahlâksizca bir tek cümlem olmussa, bana haber vermeye gerek dahi görmeden siteden cikarmalarini, ayni sekilde, arzu etmedigim bu tür polemik ve kavgalari bu sayfalara tasiyarak EDEBiYAT DEFTERi ni maksadi disi kullanma inat ve ISRARINI sürdürenlere karsi da müdahele ederek, müsamaha göstermemelerini ricâ edecegim.
Netice alacagima inaniyorum. Sayet mümkün olmazsa siteden kendiligimden ayrilmam da burada kalarak huzursuz olmamdan, huzurun bozulmasina sebep olmamdan iyidir.
Insaallah, ümîd ederim ki, tüm mesajlar eksiksiz kendilerinde mevcuttur. Zirâ, hakkimda iftiralarda bulundugunu ögrendigim kisi ile, su anda sitede o olmadigini iddia ederek maskeli gezen kisi siirlerime yaptiklari yorumlara kadar silmisler.
Tabi bu olanlardan payima gereken dersi de cikarmis bulunuyorum.
Bu sitelere gelen herkesin siir, paylasim, dostluk amacli gelmedigini ögrenmis oldum. Fiziken oldugu gibi, ruhen hasta, dengesiz insanlar da olabiliyor.
Yine de hatayi kendimde buluyorum. Daha dikkatli olarak bu camura basmamaliydim.
Degerli "yoksul" dostum.
Bu mesajimi size yaziyorum ve ümîd ediyorum ki ses yine "CUKUR" dan gelmez.
Gelme ihtimaline karsi, simdiye kadar oldugu gibi, seviyenizi muhafaza ederek gereken cevabi vermeniz beni ancak mutlu eder.
efendim daha şiir falan yazmam ben zaaten inanın o şiir bu kadar yıldır ya ikidir yada üç
o da sizi kırmadım... vallahi dediniz diye yazdım
şiirinizde şunlara temas edeceksiniz sonra demedi demeyin
1: avukat meselesi 2 : sazan meselesi 3: telefon meselesi 4: başkasının sayfasında meselesi 5: mecir beyin edebiyatcı kimliği meselesi 6 :şu don meseleside ( yahu üstadım onu size yakıştıramadım varya benim kafamdaki cetiner üstadda oralar yok ne olur beni sükutu hayale uğratmayınız) 7: bunu söylemiyeyim çünki mutlaka bu konuda yazmanızı bende arzularım çünki daha sonraki *oks maçımız o kurgu üzerine olacak :)))
tüyo şu ki hav hav ve seslendirme.....
bu konularda yazarsanız şiir çalıntı olur ona göre :)
sizin ruhunuzu bilmekteyim bırakınız cesedinizi çok adamlar gördük biz dostum çok adamlar da neyse
sizi çarmıha çakacağım çarmıha az kaldı... ( tabii bunun şaka olduğunu algılama kabiliyetiniz vardır umarım )
Ben size şiirimle hodri meydan diyeli çok oldu, ama orada bile yalakalık yaptınız, niye orada konuşmadınız böyle, ben karşımda dönek değil adam gibi adam isterim ve bu şiirde muhatabım siz değilsiniz, bir şiir ekleyeceğim, yüreğiniz yiyorsa gelin delikanlı gibi orada yüzleşelim, ellerin sayfasında kaçak güreşmeyin:)
mecit beyde bende yüzsüzüz bakın kendiniz dediniz ne yüzsüzlerle muhatap oluyorsunuzki ne yüzsüz adamların sahifesine yorum yazıyorsunuzki adam demedimi size kardeşim sizi istemiyorum diye haaa güzel kardeşim hadi işine işine
üstadım güldümki bu kelime muhatap bulsun diye tabii dediğim gibi biraz haliyetri ruhiyesi zarif bir kişilik sonra adam edebiyat adamı fikir adamı yazdıklarındanda anlaşıyor sizin gibi karakucak güreşci değil sonra hilede yapamaz....
şunu diyeyim o zaman kücücük çocukla ne uğraşıyorsun git akranına çat oldumu böyle buyrun akranınızda benim.. ki şahsın avukatıyım
Ben de sizinle konuşmak istemiyorum ama yırtık dondan çıkar gibi alakasız yerlerden karşıma çıkıyorsunuz:) Nedense milletin ortasında yüzleşmekten korkanlar telefonunu yazıyor, burada sorulan sorunun cevabı burada verilir, ben kendime güveniyorum ve herkesin önünde yüzleşmeye hazırım.
özellikle kin konusunda, bunu neden dediğimi çok iyi biliyorsun.....cetiner07
bu diyaloğu başlatan mecit bey değil sizin bu anlamsız bilmeyen üçüncü şahıslara birsürü olumsuz saçma sapan şeyler düşündürtebilecek Bu anlatış tarzınızdır
yanlışsınız yanlış bunu anlayın artık ne gerek geçmiş yorumunu şiir için yap çek git değilmi ama siz benim ülen demeye çalışıyorsunuz..
Sayın yoksul iki kişi konuşurken üçüncüye diye başlayan atasözünü söyletmeden insanların arasına nifak sokmaktan vazgeçin. Oh beyimiz buradan ahkam kesecek ben cebimden para verip yurtdışı görüşmesi yapacağım, onun sözleri yanına kâr kalacak öyle mi? Siz elalemi bırakın da önce kendinizin avukatı olun.
dedim değilmi üç gün önce mecit beyinde mutlak eleme listesinde olduğunu
işte buyrun
ASLINDA ADAMCAĞIZ ADRESİNİ VERMİŞ TELEFONUNU YAZMIŞ değilmi benim gibi kimliği gizli değil .....efendim neden burda cevap verirsiniz ki varsa yüreğin aç telefon konuş yüzyüze yapılmıyacak işler burda ooh yaz babam yaz nasılsa klavyelerin kemiği yok...
Kardeş bu kadar iki yüzlü olma asıl ben seni yanlış tanımışım. Sen değil misin benim bir kardeşimin kafana taktığın bir bayan olduğunu düşünerek "eğer oysa benden özür dilet" diye bana mesaj atan bu kin değil de nedir, aradığın bayan siteden ayrılmış hâlâ iz sürüyorsun.
Bak ben senin hakkındaki düşüncemi delikanlı gibi söyledim, sen de delikanlıysan hakkımda ne duyduysan yüzüme söyle, benim yüzümden tartıştığın ama şu an ahbap olduğun o ablan bana senin hakkında ne mesajlar attı biliyor musun hepsi kayıtlı, seni rezil edecekti, çok şey biliyorum siteyi sallayacağım diyordu, yani insanlar herşeyi söylüyor ama benim bildiğim bir adam adamsa dedikoduya itibar etmez önce muhatabına sorar, benim alnım açık başım dik hakkımda ne duyduysan yaz ki muhtemelen o ablan bişeyler atmıştır onun yorumcu bağlamak için yapamayağı şey yok bak seni nasıl bağladı, bana senin F.F.K' ye yaptıklarını ilk o mesajla bildirdi ama ben dedikoduya itibar etmedim ve sana bu konuda birşey demedim. Sayfama çok geldin, rol kapmaya çalıştın baktın olmadı şimdi tu kaka olduk değil mi helal olsun sana ve adamlığına, bırakın kardeşim Allah, Peygamber diye Mevlana, Şems ayaklarına yatıp insanları kandırmayı delikanlı olun biraz, Adam gibi yaşayın adam.
Bildigim bir sey varsa, o da, binlerce kilometre öteden hakkimda böyle bir imâda bulunmanin cok cirkin oldugudur. Beni yargilama ve hüküm verme hakkini size kim verdi?
Simdi ben sizin seviyenize inerek, sizin sayfanizda, sizin hakkinizda duyduklarimi gercekmis gibi imâ ederek yazsam ne düsünürsünüz?
Birseyin ASLINI ögrenmeden birine imâda bulunmak, itham etmek pek ahlakli bir davranis olmasa gerek.
Aynen sizin düstügünüz hataya düsen bir kisinin, cok gecmeden nasil özür dilemek mecburiyetinde kaldigini biliyorsunuz.
Bu hareketi size yakistiramadim. Sayet, yakistigini düsünüyorsaniz, o zaman da sizi yanlis tanimisim.
Insanlari KIRMAMAK icin gösterdigim gayretim, kimseye, haddini asarak HAKSIZLIK etme hakki vermez!
Bir derdiniz var ise, bu sayfalari sözde elestirdiginiz insanlarin durumuna düserek, dedikodu, yalan, hakâret, cirkin imâlar icin kullanmak yerine özel olarak konusma, yazisma imkâniniz vardir. Seffaf bir insanim ve yaptigim her iste "Rabbim ne der?" sorusunu sorarak is yapmaya calisirim. Ismim resmim belli oldugu gibi, adresimi ve telefon numarami da her arzu edene vermekteyim.
Ayip ettiniz, hem de cok AYIP!
Bendeniz, yazdiklarini hisseden, hissettiklerini yasama gayretinde olan, özelestiri yaparak baskasinin ikâzina gerek kalmadan hatalarini tekrar etmekten imtina eden kendi halinde bir insanim.
Hakli elestirisinde konuyu sakiz gibi uzatarak, hakârete varan sözler ihtiva eden hiciv türü siirlerle sitenin ve insanlarin huzurunu bozan bir kisi muhatabim degildir. Sayfalarimda da görmek istemem. Onurlu bir kisinin de, istenmedigi yere gitme karaktersizligi göstermeyecegini ikimiz de biliriz.
Bu sitede bulunma gayem sadece siiir paylasimi ve degerli dostlarla tanismaktir. Huzursuzluk veren tartismalar, kavgalar, mesajlasmalar icin ne vaktim, ne de arzum vardir.
Beni taniyan tanimistir. Onlara bir seyi isbat etmeye kalkmam kendime saygisizlik olur. Beni sizin imâlarinizla degerlendirecek olan varsa sayet, onlarin da Allah yolunu acik etsin.
"Sükût ikrardan gelir" diye bir söz olmasa size cevap vermeyi dahi düsünmezdim.
Suskunlugumuz edebimizdendir! Her söze verecek cevabimiz da vardir. Lâkin, bir lafa bakariz laf mi diye, bir de söyleyene bakariz ADAM MI diye.
Son söz: Herkes kendine yakisani yapar.
Adres: Mecit AKTÜRK Nonnendammallee 93b 13629 Berlin
Tel: 00493035507519
Bilemiyorum. Bizzat belirttiginiz gibi, gerekmedigi halde kalbinizi kirmisimdir endisesiyle ÖZÜR dileme erdemi göstermis bir kisi olarak, bu cirkin hareketinizden dolayi özür dileyebilecekmisiniz?
Bu arada, kin gütmenin insana ve müslümana yakismayan ve gayri ahlâki bir davranis oldugunu belirtmis olayim. Insanlara kin tutmam. Cirkin olan insan degil, ahlâki, insani olmayan davranislardir. Aradaki farki anlayabilecek yasta ve yetenekte oldugunuzu düsünüyorum.
Dostum Dergah dolusu harika dizeler. Her biri birbirinden derin ibretlik sözler....yüreğine sağlık...canı gönülden kutluyorum şiirini ve seni....en derin saygılarımla....
Selam Şiar. Yine özlü bir şiir yazmışsın. Sen Şiir fabrikasımı inşaa ettin ya. Hiç sıkıntıya düşmeden yazabiliyorsun. Hemde en güzelinden ve en manalısından.......... sevgiler yüreğine dolsun. Mevlam seni Korusun.
Edep satılmıyor ki, edepsiz gitsin alsın Ne söylesen nafile, yoksa kulda akıl, us... Taş yerinde ağırdır, bırak yerinde kalsın Âlimler diyorlar ki; Ya hayır konuş ya sus!
Mecit hocam mükemmel ifadeler yüreğine sağlık bu ifadelerden ders çıkarmak gerekli didaktik bir eser olmuş yüreğini duygularını yürekten kutluyorum.
Güzel bir şiir okudum gönül sayfanızdan yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun,evrendeki tüm güzellikleri sayfanıza,tüm çiçekleri size,saygı ve selamlarımıda sayfanıza gelerek sizi onore eden değerli dost şair ve şaire arkadaşlarıma sunuyorum. kabul görmesi dileğiyle
yürekten kutlarim degerli kalemi esen kalin saygimla...