Eyer vurdum zamana, aldı beni terkine Bir solukta ulaştık yılların ötesine... Gençlik geride kalmış, varamadım farkına Yaşıyorum perişan; eh işte öylesine...
Vardığım bu durakta her şey bana yabancı Gördüğüm aynalarda kendimi arıyorum. Bakma öyle yüzüme acıyarak be hancı Geri dönüşler nerden? Göster, yalvarıyorum.
Belli ki hata olmuş; baharda inecektim Beklediğim ne kıştı; ne de bu soğuk ayaz. Gençliğime doyacak, gülüp sevinecektim Neden her yerde kar var? Neden saçlarım beyaz?
Neden beşiğim uzak, bakışım yere yakın Nerede misketlerim? Sapanımı kim aldı? Nasıl düştüm ansızın kıskacına firâkın? Gâm ile doldu gönlüm; topaç elimde kaldı.
Yollarım sarpa sarmaz, güneşim hiç solmazdı Meğer yokuş gizlenmiş hayatın düzlerinde. Belki gerçeği kabul bu kadar zor olmazdı Bir daha yatabilsem annemin dizlerinde.
Bakma öyle bîçare, bir çare bul be hancı! Son ver bu kâbusuma, uyandır sarsa sarsa! Filmi başa saralım, dinsin içimde sancı İnan ki vereceğim dilediğin ne varsa...
Eyvah ile keşkeyi kullanmam sanıyordum Son günün son akşamı, son sözlerimmiş demek. Azrail’in adını gülerek anıyordum Oysa gülmek bir yana... zor şimdi gülümsemek.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* GENÇLİĞİM EYVAH... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* GENÇLİĞİM EYVAH... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Buram buram hasret kokuyor, hayal kırıklıklarının çatırtıları duyuluyor, pişmanlıkların ve açlığın gölgesinde buharı tüten bir ekmek özlemi gibi memleket özlemi tütüyor bu şiir.
Haydi Abbas, vakit tamam, Akşam diyordun, işte oldu akşam. ... ... Göster hükmettiğini mesafeye ve zamana Katıp tozu dumana Al getir ilk sevgiliyi Beşiktaş'tan, Yaşamak istiyorum gençliğimi yeni baştan....
Alaz. tarafından 7/17/2012 12:53:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
sayın arkadaşım ne tesadüf ikimizde gençliğe özlemi işlemişiz bu şiirlerimizde.gençliğimiz farkına varmadan elimizden kaydı gitti.inan sorsalar ne yaşadın diye hiç bir şey yaşamadım.istediklerini yapabildinmi deseler.hayır hiçbirini yapamadım.bu temayı şiirinde o kadar güzel işlemişsinki,şiir zaten kendisi her şeyi anlatıyor.fazla söze hacet var mı.gençlik kuş gibi gitti hey hat! elimizde ne kaldı hiç......arkasından koştursakta beyhude, yakalamak mümkün değil!. Kutlarım.Şiir çok güzeldi.Allah'a emanet olun arkadaşım.Selamlarımla.
Şimdi yorumuma şiirle ilgili iki güzel söz ilave ediyorum.puanım tam. Hoşçakalın.
Her sabah yeni bir gün doğarken, Bir gün de eksilir ömürden; Her şafak bir hırsız gibidir Elinde bir fenerle gelen.
İçin temiz olmadıktan sonra Hacı hoca olmuşsun, kaç para! Hırka, tespih, post, seccade güzel; Ama Tanrı kanar mı bunlara?
Eyvah, keşke, meğer, belki ömürle birlikte en çok kullandığımız sözcükler galiba. yaş aldıkça da annemizin dizlerini daha çok özler oluyoruz galiba. Kutluyorum yürek sesinizi. saygılar
Güvenme hüsnüne bu çağın geçer Civanlık alemi sanma çok sürer Sen gonca gül iken ,halk öper sever Baharın olunca hazana müncer Perişan olursun bakanın olmaz...
Eski bir T.S.M şarkısıdır...Yazarı.Ziya Bey diye biliyorum...Yüreğine sağlık,manidar bir şiirdi...Selam ve Saygılarımla abim...
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 7/16/2012 8:28:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 7/16/2012 8:29:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eyvah ile keşkeyi kullanmam sanıyordum Son günün son akşamı, son sözlerimmiş demek... Azrail’in adını gülerek anıyordum Oysa gülmek bir yana, zor şimdi gülümsemek... ______________________________________
Gençlik denen ruyadan uyandırdı birisi Çok heyecanlı idi de unutuldu gerisi biz yaşadık bitirdik,artık ele darısı her şeye rağmen çiçek her mevsime döküldü Abi min kaleminden ne inciler döküldü
Çok güzel anlatmışsın çabucak gecen baharı Abim.Yüreğine sağlık
Neden beşiğim uzak, tabut bana çok yakın Nerede misketlerim? Sapanımı kim aldı? Nasıl düştüm ansızın kıskacına firâkın? Gâm ile doldu gönlüm, topaç elimde kaldı...
Ahhhhhhhhh,içimizi burktunuz be Mecit Bey. Maalesef gençlik öyle bir hızla terkediyorki insanı, ne zaman yaşlandığının farkına varmıyor. Rabbim Hayırlı ve güzel ömürler versin inşallah.Saygılarımla.
Mecit hocam perişan oldum şiir muhteşem olmuş içeriği on numara okurken bütün hayatım gözümün önünden geçti kalkıp aynaya baktım gönlümle tezat bir görüntü saç saka ben beyaz oysaki gönül sürekli oynaşta geçen ömrü bizlere fark ettirmiyor malese dünyaları verirdim gençliğime geri döne bilsem.Üstadım şiir çok anlamlı ve elem verici duygu ve düşünceyle örülmüş düşündürücü yazan yüreğine kalemine sağlık duygularını kutladım selam ve DUA ile.
Eh işte hayat bir anda en büyük sermayemizi alıyor elimizden.Aslında bir anda da değil de bizler o kadar dünya meşguliyetine saplanmışız ki farkına varamıyoruz geçen zamanın.Zaten farkına vardığımızda da çok geç oluyor.
Tebrikler değerli şairim. Var olsun kalemin. Sağlıcakla.
Her mevsimin ayrı tadı var. Zaman akıp gitse de son nefesimizi vermediğimize göre hala yaşıyoruz. Hayat her yaşta güzel. Kalemine sağlık. Selamlarımla.
Eyer vurdum zamana, aldı beni terkine Bir solukta ulaştık yılların ötesine... Gençlik geride kalmış, varamadım farkına Yaşıyorum perişan; Eh işte öylesine...
Eyvah ile keşkeyi kullanmam sanıyordum Son günün son akşamı, son sözlerimmiş demek... Azrail’in adını gülerek anıyordum Oysa gülmek bir yana, zor şimdi gülümsemek...
Mecit AKTÜRK
Şiir öyle bir şiir ki insanı silkeliyor uyan gafletten diyor işte gerçeğin ta kendisi. Berat gecesi kimlerin defteri dürüldü Allâh-tan gayrısı bilmez. Belkide azrail ensemizde bize bakıyor. Ey gafil kul biraz sonra başına gelecekleri bilsen bukadar rahat olurmusun diyordur. Malesef kul olmak acziyetin ka kendisi Allah sonumuzu hayır getire. son nefes hitama ererken İman ile teslim edile İnşallah. Selamlar Saygılar dost yürekli kardeşim...
Yollarım sarpa sarmaz, güneşim hiç solmazdı Meğer yokuş gizlenmiş hayatın düzlerinde... Belki gerçeği kabul bu kadar zor olmazdı Son bir kez yatabilsem annemin dizlerinde...
hepimizin duygularına ayna olan bir şiir olmuş efendim, çok beğenerek okuduk kaleminiz daim olsun inşaallah...selam ve hürmetler...
Şiir muhteşem!..Azrail'in adını hala gülerek ananlar var.Yaş yetmişe de gelse bilinçsiz olanlar, işin gerçeğine vakıf olmayanlar, ölümü oyuncak manevi hayatı da serap sananlar var...duyarlı yüreği kutluyorum.Saygılarım sonsuz...
neneh. tarafından 7/16/2012 12:16:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Haydi Abbas, vakit tamam,
Akşam diyordun, işte oldu akşam.
...
...
Göster hükmettiğini mesafeye ve zamana
Katıp tozu dumana
Al getir ilk sevgiliyi Beşiktaş'tan,
Yaşamak istiyorum gençliğimi yeni baştan....
Alaz. tarafından 7/17/2012 12:53:37 AM zamanında düzenlenmiştir.