şiir nereye gidiyor ya da biz şiirle nereye gidiyoruz!
ne demek elbette yazarsın sen de azıcık akıl yontar olsun yeter ki iki akîl adam dizesi serdin mi oldu bitti kimse çakmaz nasılsa ve başlar -anlamsız- Mercidabık seferi ölçü? ne kaa anlaşılmaz o kaa iyi!
kim demişse alnından öpmeli çakmaktaşı gibidir şair sürtündükçe bileylenir! iki bulaşık kap salladın mı ona buna tamam işte cillop gibi şiir sana ne bakıyorsunuz öyle ihtilâl izler gibi işte bende herkes gibi şairim, yalancıyım, soldan darbeli! ne bekliyorsunuz daha, ne söyleme mi!..
bak profil resmime endamım on akçeden değerli bir kere natüralist objelerim var üstelik ister kariyerimi atarım önünüze ister karı ofise! size ne! hem benim sıkletim serbest bir kere dağarım geniş serilir posta ne görmeyi bekliyorsun ki o ufacık gözlerle usta!
sen redif kalayla dur makberin çayırında ben Champs-Élysées de madamla beş çayında (şanzelize yazılıyor değil mi avam ağzıyla) dün terkettim bir sevgilimi daha bugünkü üçüncü şiirim ona boşaltın anasayfayı çabucak çok doluyum bugün ikinciye sövülecek dördüncüye tükürülecek daha!
sen takıl hâlâ alaturka rock bilirim ben hippop caz hatta bakma yazmam adımı tam namıma ne saklanması ren postuna bak resmime hem saçım var hem sakalım uzun dizelerde kısa kamçı kullanırım kısalarda dağ bayır uzun çizme aman nedir sanki sen yaz yeter ki; karıştırıp cem-i cümle nasılsa anlamaya okumaz kimse!
ne yapalım usta insanız biz de alıştık işte öyle ya iki dize düzeni adamdan sayıyorlar bu ülkede! alıştıra, alıştıra tespih gibi düzüyorlar iki diz üzerinde!
artık yazma bana Mualla seni sevemem bu aralar son joker hakkımı da kullandım dün gece ’adressiz bakışlar’ım yok artık o da ’ muhalif papatya’ gibi erkekmiş askere almışlar iki gün önce! ’burjuva feneri’ de sizlere ömür bir sürü de şiir yazdımdı taze resmine meğer, yandan çarklı gemileri bile görmüş kahpe!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İki Dize Şanzelize şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İki Dize Şanzelize şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiir yazma arzuma tavrıma biçimime kimsenin karışamayacağını hatırlatan kalemim ne renkti siyah mı mavi mi yeşil mi kırmızı mı kime ne saat kaçta yazdığım ve kime yazdığımdan..
Var yaa süpersin Serhat. :) Bak taşlama dediğin böyle naif böyle tebessümlü böyle üzmeden yapılır işte dedirttin yani. :) Neye? Oku kendine doğrultup elbette ki yine şiire. Ağzına sağlık.
Ve hikâyede demişsin ya "şiir nereye gidiyor" diye. Yılmaz Erdoğan şiiriyle cevap vermek istedim nedense. Çünkü en çok bu yakışır diye geldi dilime:
nereye gidiyor nereye giriyor şiir.. bu şiir varya..
yolunu bulur..