Çeşmi bülbüller şadırvanlarda akıtırdı aşk şarkılarını Damlası sulardı kızıl güllerindeki goncayı Nemli özlem meltemlerini emerdi yaprakları Sağnağında ıslanırken şehirler gül kokardı/her bir yan
II
Yorgun serçe bakışları çakılır hatıra sinmiş duvarlara Dile kelepçeler takılırdı hicranlı gecelerde Kırık kanatlı kelebekler düşerdi vuslatın nasırlı avuçlarına Bulut savururken yağmurunu kokardı sen gibi toprağın
III
Sallanırdı kefen beyazı perdeler birde dizler Bir dilrubanın saçlarında kalırdı yangın yeri gönül Hicaz fasıllara takılırdı adımlar yürüdüğün kaldırımlarda Son nefesde bir ney sesi çınlatırdı çınarın kulaklarını
IV
Dün/ya neşesiz dönerdi etrafında ya güneş üşürdü gölgelerinde Z/aman kanatır koparır kermesindeki yaraları Metruk boynu bükük yakılırken mektuplar Tutuşurdu şehirler eteklerinden Fitili düşerdi kandillerin
V
Biterdik biz/ küller taşırken izlerimizi K/özünde kalırdı güller Çeşmi bülbüller su dökerdi üzerimize İşte o vakit başlardı aşk /bir semazenin eteklerinde Dönüşsüz yollar için dönerdik Dön demeye dilin varmadığı suskuluklarımızda.... Sen ben bir tende yürek terli "kala kalırdık"....
..takvimler sensiz sonbaharları gösterirken ben giderim külüm kalırken geride
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇEŞMİ BÜLBÜL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇEŞMİ BÜLBÜL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
devirk cümleler süslü ağdalı kelimelerle birleştirilip bir de iki kelime oyunu attırılınca ( k/ özünde ki gibi) şiir oluyor artık... maalesef beğenmedim....
En son kitap alaskada satılıyor ingilizce çevirisiyle..şu an iyi..evrensel çünkü...Oradaki editörüm dedi..ben onun yalancısıyım...buradada basacam o kitabı...:-))
kitap basılıyor da ne adar satıyor ustam? ver 1500 lirayı 1000 tane bassınlar hemen o kolay...kitap yazmak kaset çıkarmak gibi herkes yapıyor. ayağa düştü yani... kaç baskı yapıyor ona bakalım artık...
Dostum seni pembe yaptım çünkü rahat konuşmaya.Bende sen gibiyim. 1-Her türlüye açık olmalı.doğru. 2-sabır ve tahammülde doğru. 3-yanlış bence...kelimelerin yenisi kurulursa yeni bir lisan oluşturmak gerek. Atom bile fizikle matematikle çözüldü...Formüllü bir ruhumuz olsaydı mükemmel o zaman makine olurduk... iş ne yağcılık ne yağdanlıktır...her düşen harf değerlidir yürekten düştüğü için...sizin iki şiirinizi okudum...ABC bile yazsanız yazdığınız için değerlidir... Kimse burda madalya için yazmıyor...Öyle olsa en bencil ruhumla ben isterdim onu :-))) Dostum kitap basmak isteyen zaten basıyor zaten...Kimse yeniden dünyayı yeniden icat etmiyor..... 4- SAÇMADA OLSA YAZMAYI SEVİYORUM DOSTUM HEMDE İMLASIZ 5-Her harf iyidir bence...
inanın kimseye yaranmak gibi bir derdim yok.. beni sevmeseniz de olur, mühim olan ortaya bir şey koyuyorsanız: 1- her türlü eleştiriye açık olacaksınız 2- sabırlı ve tahammüllü olacaksınız 3- yeni ne öğrenebilirim diye uğraşacaksınız... bu liste uzar gider..mühim olan kırmadan krılmadan bu işi yürütmek.. sonuçta kimse kimseye madalya vermiyor...amaç kendimizi geliştirmekse yağdanlığı yalakalığı bırakalım, bak dostum ben burasını beğenmedim diyebilelim..hani dost acı söylerdi...her yazdığınız çok kişi tarafından aynı laflarla beğeniliyorsa, yanlış bişeyler vardır demektir ortada... e madem bu kadar harika şiir yazıyoruz. hergün onlarca tebrik alıyoruz, burada işimiz ne...kitap bastıralım bakalım kaç satacak? o zaman, tadını çıkaralım ama dürüst olalım..saygılarımla....bu arada kimse de burada kimseden bir ŞAHESER beklemiyor...amaç daha iyiye ulaşmak...
tahammül ne demek diyosunuz ama bana yazılan cevapları ve özelden atılanları bir görseniz...sevgi kelebeği aşk insanı bu insanların ne jadar tahammülsüz olduklarına şaşarsınız...sabırsızlıkla bekliyorum yeni ürününüzü...
Tahammül ne demek..iyi yada kötü siz yorum yapmışsınız ne güzel... Hatta ben birazdan şiire benzer bişeyler daha sallayacam kafadan... yazmak iyi geliyor bana.... Beni okuduğunuz için tekrardan teşekkürler...
o kadarını bilsem şair olurdum zaten. şiir gibi algılamanız bile beni gururlandırdı. zahmet verip okumuşsunuz zahmet verip yorum yapmışsınız... teşekkür ederim...saygılarımla...
Biterdik biz/ küller taşırken izlerimizi K/özünde kalırdı güller Çeşmi bülbüller su dökerdi üzerimize İşte o vakit başlardı aşk /bir semazenin eteklerinde Dönüşsüz yollar için dönerdik Dön demeye dilin varmadığı suskuluklarımızda.... Sen ben bir tende yürek terli "kala kalırdık".... _____________________________Çok guzel yine .gitgide değişen bir şiir dili uslubun var ama bu gerçekten hoş geliyor bana.sıra bana ne de cabuk geldi şiir asmam lazım :))
Değerli dost kalem fevkalade güzel bir şiir okudum gönül sayfanızdan,yüreğiniz çoşmuş kalem yazmış duygu yüklü güzel bir şiirdi,size diyorum ki Gönlünüz hüzün görmesin,yüreğiniz sevgi cebiniz para dolsun,yüce yaradan sağlık ve sihhat versin. dünyadaki tüm mutlulukları size gönderiyorum tüm güzel çiçekleride sayfanıza bıkakıyorum,kaleminiz daim olsun.
Saygıdeğer yazarım, Yorumunuzdan onur duydum.Beğenmenize çok ama çok sevindim. Okuyan gözlerinize sağlık...güzel olan sizin gönül gözünüzdür bilesiniz.. teşekkür ederim yorum ve beğeni için. sevgi ve saygılarımla
İki sevdiğim saygıdeğer yazarı bir arada görmek ne büyük mutluluk. Bak o üç teli bana yazdıran kalem şu an senin üstünde duruyor Duygudamlacıkları..Unutmadan az önce harika yeni bir yazısını okudum.Bence kaçırma sende oku.
Senin gibi harika bir kalemden bunları duymak benim için onurdur bilesin... Aslında gerçek aşklar değilmidir semazenin eteklerinde dönen.... Tüm dileklerinizin gerçekleşmesi Dileğiyle :-) sevgi ve saygılarımla....
K/özünde kalırdı güller
Çeşmi bülbüller su dökerdi üzerimize
İşte o vakit başlardı aşk /bir semazenin eteklerinde
Dönüşsüz yollar için dönerdik
Dön demeye dilin varmadığı suskuluklarımızda....
Sen ben bir tende yürek terli "kala kalırdık"....
şu bölüm bile, başlıbaşına ve yeterince şiirdi...içten tebriklerim, beğenim ve sevgimle değerli şair...