Haznesinden haz dilendim verdi Rabbim bol kese Şol cihânın zevki anlık, bir tadımlık bal imiş İbretâmiz geçtiğim yol düştüğüm hâl herkese Hâlde makbul kîl-ü kâlsiz, Hakk’a uygun hâl imiş
Her günahtan, her gün âhtan bezdi rûhum, terledim Savrulurken sırra vardım çok tefekkür derledim Bir derûnî meşke daldım, aşk nedir ezberledim Anladım hem, tek hakîkat; her beşer hammâl imiş;
Şükrü elzem her nefesten çağrı varken tövbeye Kıble bilmez ehl-i gaflet, cürmü sığmaz heybeye Sanki mahşer bir tevâtür, onca ihtar haybeye Her musallâ haykırırken duymayan der; "lâl imiş"
Puslu çağlar şer tuzaklar perdelerken cenneti Pek rahatsın; silkelen bir ey Muhammet ümmeti! Muttakînin dostu Berr’dir, hiç gecikmez himmeti Nîmetinden yüz çevirmek affı zor ihmâl imiş
"Ey sefil kul, yol karanlık, hayli müşkül her etap! Varlığımdan kalma gâfil, dünya fânî" der hitap Akleden çün âşikârdır şanlı rehber, Hakk Kitap Şûlesinden akseden nûr, fark eden abdal imiş
Kundağından çıktığın gün pîr-u pakken, tertemiz Anla artık âsi nefsim rehberin kim, hangi iz! "Yâ Habîbim!" taltifinden pâyidâr kul, en azîz "Rahmeten lil âlemîn" dost, şemse denk eşkâl imiş.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GAYRI DOST HAYÂL İMİŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GAYRI DOST HAYÂL İMİŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Uyandırma uyuyanı, dokunma suya sabuna Düzen bozuk; bu düzende, susanları övüyorlar... Şair isen haddini bil! yazıp, çatma ona buna Haksızlığa, namertliğe kusanları dövüyorlar...
Şayet dersen "tamam", "peki", bulunmaz senden iyisi, Çıkmış dünyanın çivisi, ağızlar gayya kuyusu Sürgün yemiş edep, hayâ; edepsizin çok dayısı Zalim gezer el üstünde, şerefsizi seviyorlar...
Alçalmakta sınır kalkmış, yücelmeye tahdît konmuş Gönülde kalmamış sevgi, kalp kaskatı; soğuk, donmuş Bülbül hüküm giymis; zorda, baykuş en has dala konmuş Boyun büken mazlumlara, kızıp, baştan savıyorlar...
Dünya imtihan dünyası; gelir geçer yazlı güzlü Ye’se düşme, hayat bir yol; engebeli, bazen düzlü Maskeler hep çifter çifter, insan olmuş ikiyüzlü Gülüp yüzyüze yüzüne, hep arkandan sövüyorlar...
Başkaldırdım mezâlime göğsümü hep gere gere, Gör ki sonum nasıl oldu; yüzüm gözüm yara bere, Belli ki coşmuş yüreğin; akan suya dar bu dere Doğru sözü söyleyeni dokuz köyden kovuyorlar...! Doğru sözü söyleyeni dokuz köyden kovuyorlar...!
Deyerli üstadım ben heceden falan anlamam yazılan eserin iceriyine bakarım Yüreyin var olsun cok cok güzel bir eserokudum anlayan anlamıştır tabi beyin varsa saygılar selamlar deyerli üstadım
Dünya imtihan dünyası; gelir geçer yazlı güzlü Ye’se düşme, hayat bir yol; engebeli, bazen düzlü Maskeler hep çifter çifter, insan olmuş ikiyüzlü Gülüp yüzyüze yüzüne, hep arkandan sövüyorlar...
Malesef dünya iki yüzlülerin ve riyakarların alkışlanıp baş tacı edildiği bir hale dönmüş. yalakalar dünyası olmuş. Malesef ve malesef dürüst insanlara itibar kalmamış, şahsiyetli insanların haysiyeti yerde sürünüyor. Böylesi dünyada şahsiyetli onurlu insanlar; " Şeytana ve nefsine uymayıp doğru istikamette sıratı mustakimden ayrılmadan Ayakları üzerinde durursa işte onlardır intihanı kazananlar. Allah kendi yolundan ayırmasın biz kulları İnşallah. Şiir de böylesi olaylara değinmiş çokda haklı güzel bir şiir olmuş. Selamlar Saygılar.
Muhteşem!..Ama Sayın Hocam Suya sabuna dokunmayınca da top yekun kirleniriz.O yüzden arada sırada dokunmak lazım...Şiir idi, hiciv harikaydı...Dolu dolu bir şiir okuttunuz...Ömrünüze bereket.Saygılarımla....
Ah ah yürek yanmış duygular su yüzüne çıkmış,duygu seli yağmış sayfanıza,yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun,Tüm evrendeki umutları,sevgileri ve güzel çiçekleri sayfanıza bırakıyorum.kaleminiz daim olsun,sağlıcakla kalın.
Dünya imtihan dünyası; gelir geçer yazlı güzlü Ye’se düşme, hayat bir yol; engebeli, bazen düzlü Maskeler hep çifter çifter, insan olmuş ikiyüzlü Gülüp yüzyüze yüzüne, hep arkandan sövüyorlar...
Doğru ve yerinde sözler bir dörtlükte göz kırpıyorlar. Şiirin bütününün hedef kitlesi var. Merak uyandırdı bende içlerindemiydim acaba? :))) Günün her gün daha güzelce olsun CAN:
Sayet cok özenle ve büyük mahâretle SAKLAMADIYSAN :) seni bugüne kadar hic MASKELi görmedim. Ayrica, MASKE alabilecek paranin da olmadigini biliyorum :)) Hele hele YÜREGiN öyle MASKELERi kaldiramayacak kadar SAF ve BERRAKTIR.
Hedefte bir tek kisi yok, bir kitle var. Onlar kendilerini bilir de, inan ben onlarin kim oldugunu bilemiyorum :)
Her sey gönlünce olsun. Güzel bir hafta gecirmen dilegiyle...
Uyandırma uyuyanı, dokunma suya sabuna Düzen bozuk; bu düzende, susanları övüyorlar... Şair isen haddini bil! yazıp, çatma ona buna Haksızlığa, namertliğe kusanları dövüyorlar..
Genel olarak şiirinizi çok beğendim..Çok güzel olmuş. Bu satırları özellikle çok beğendim..Bu hayatta her şey insanlar için. Ama nokta kadar menfaat için virgül kadar eğilen o kadar çok insan var ki..Hayret etmemek elde değil. Bu reelde de öyle sanalda da öyle maalesef.. İlla birilerine yaranmakmi lazım.. Dik durmak duruşuyla burdayım demek çok mu zor.İlla birilerinin ödülüne neden ihtiyaç duyulur.Ya da haksıslığa neden alkış tutulur onu anlamak çok zor.. Tebrik ediyorum yazan yüreği saygılar.
Senden iltifat degil elestiri bekliyorum. Zira bu kalem senin gibi az sayidaki dostun elestirileri sayesinde az da olsa kendine gelebildi, yazdiklari da okunabilir olmaya basladi.
Elestirilecek yer bulamadim, deme, Pinokyo'ya dönersin.
Mecit hocam belliki bu sözleri sana yazdıran canını sıkan seni kızdıran bir şair olmuş malesef her şeyi çok bilen dostlarımız var her mevzuda bilgin oluyorlar bende sizler gibi bu dertlere muzdaribim. Üstad benim ruh dünyamı biliyorsun fikrim zikrim sizinle aynı duygularıma tercuman olmuşsun yazan kalemini yüreğini kutluyorum ayrıca şiirin karekteri yazılış biçimi mükemmel olmuş 4+4+4+4 ölçüsünde yüreğini kalemini kutluyorum selam ve DUA ile kal dost...
Siirlerin ZiYASI ÜSTADIMIN MiZÂN isimli siirini okuyup yorum yazarken bu dizeler dökülüverdi. KIYAMADIM, buraya aldim ÜSTADIM. Özel bir durum yok yani.
MİZAN
Bu dünyanın mizan denen mefhumu var bilir misin? Yediğin içtiğin senin, bölüşmekten haber ver sen! Hakkından çok fazlasını "nerden" sormaz alır mısın? Hesabını vereceksin, tüysüz yetim hakkı yersen.
Kiminde bol döker saçar, kimi yoksulluktan ağlar Kiminde konacak dal yok, kiminde bahçeler bağlar Muhtaçlara vermemenin vebalini çekmez dağlar Bil ki; mahşer denen günde, yanarsın bana ne! Dersen.
Yokun anlamını bilmez, ömrün geçer savurmakla İman sahibi olunmaz, koyun kuzu kavurmakla Kuru ekmek yiyenleri umursamazsın ne hakla? Cennetmekân olursun bil, yoksulu sevindirirsen.
Aziz Dostum Güzel İnsan, Her dizen o kadar güzel msj larla doluki.Topluma güzel bir sesleniş. Umarım her zaman kovulan yalancılarımız ve iki yüzlü insanlarımız olur köyden....yüreğine sağlık kutlarım...saygılarımla...
Başkaldırdım mezâlime göğsümü hep gere gere, Gör ki sonum nasıl oldu; yüzüm gözüm yara bere, Belli ki coşmuş yüreğin; akan suya dar bu dere Doğru sözü söyleyeni dokuz köyden kovuyorlar...! Doğru sözü söyleyeni dokuz köyden kovuyorlar...!
düzene kafa tutan mısralardı,Şair Nefi hükümdara hiciv yazdığı için kelle gitti üstadım =))) Dokuz köyden kovsalar onada eyvallah saygılarımla
Başkaldırdım mezâlime göğsümü hep gere gere, Gör ki sonum nasıl oldu; yüzüm gözüm yara bere, Belli ki coşmuş yüreğin; akan suya dar bu dere Doğru sözü söyleyeni dokuz köyden kovuyorlar...! Doğru sözü söyleyeni dokuz köyden kovuyorlar...!
bizde onuncu köye gideriz..:) tebrikler ne yazıkki doğruya doğru kaleme alınan şiirin koynuna düşen kelimeler
Güzeldi kardeşim...Hani bir söz vardır" ilim ,ilim bilmektir ilim haddin bilmektir "diye....İnsanın bildiği kendince doğrudur bu yüzden benim bildiğim doğrudur diye üste çıkmaya çalışmak yetkin kişilere yakışmaz....Hani hz musa birgün boşta bulunurda der ki; benden çok ilim bilen yoktur der...Ve kendisine vahy olur ki ,gider hz hızırla buluşurda,kendinden daha fazla ilim sahibi olan varmış diye anlar...Ve en son hz hızır musaya der ki ;sendeki ve bendeki ilmin toplamı ,şu kuşun gagasıyla aldığı su kadar bile azaltmaz ALLAHIN ilminden...Yani ilim sahibi Yüce ALLAHTIR ....Ayrıca din işlerinde o doğrudur yada bu doğrudur diye iddia yolunu tutmak "KIYAS" yapmak iyi değildir...Kıyas yapmak şu açıdan iyi değildir; çünkü kıyas şeytan huylarındandır özellikle din hususunda dikkat etmek gerekir....ALLAH taala hz ademi topraktan yarattığında şeytan secde etmedi..Ve sen onu topraktan beni ateşten yarattın diyerek kıyas yapmıştır...İşte bu yüzden kıyas iyi değildir....Kime hiciv yazdın bilmiyorum ama umarım birbirinizi kırmazsınız...Çünkü sanal alemde şiir uğruna insan kalbi kırmanın hiç bir anlamı yoktur....ALLAHIN SELAMI ÜZERİNE OLSUN...SAYGILARIMLA......
Bu siir degerli bir ÜSTADIN güzel bir siirinden iLHAM alarak, belli bir kisiyi de kasdetmeden, genel mahiyette yazilmis HiCiV türü bir siirdi degerli DOSTUM.
Hedefe ATILMIS bir ok olmadigindan, KALBE isabet ihtimali SIFIR :)
Ziyaretiniz ve güzel yorumunuzla sayfama renk kattiniz, tesekkür ederim.
Enfes olan bana bu siire ilhâm kaynagi olan asagidaki dizeleriniz degerli ÜSTADIM.
Bu vesile ile bir kez daha tesekkür ederim.
SAYFAMA renk kattiniz, bir KISMINI size iade ediyorum :))
MİZAN
Bu dünyanın mizan denen mefhumu var bilir misin? Yediğin içtiğin senin, bölüşmekten haber ver sen! Hakkından çok fazlasını "nerden" sormaz alır mısın? Hesabını vereceksin, tüysüz yetim hakkı yersen.
Kiminde bol döker saçar, kimi yoksulluktan ağlar Kiminde konacak dal yok, kiminde bahçeler bağlar Muhtaçlara vermemenin vebalini çekmez dağlar Bil ki; mahşer denen günde, yanarsın bana ne! Dersen.
Yokun anlamını bilmez, ömrün geçer savurmakla İman sahibi olunmaz, koyun kuzu kavurmakla Kuru ekmek yiyenleri umursamazsın ne hakla? Cennetmekân olursun bil, yoksulu sevindirirsen.
Payıma düşeni aldım, heybemi doldurdum ve ayrılıyorum üstad.
Saygı ve selamlarımla...