yıllarca arayıp durduk dört yapraklı yoncayı nasıl mı bulduk bir yaprak üçüncü yapraktan ayrılarak oluşturmuştu dördüncü yaprağı
aramaktan vazgeçeceğiz dört yapraklı yoncayı yoksa tesadüflerde kalır onu bulmak milyonda bir bile değil bir iğne atacaksın da gökten düşecek başının üstüne
dört yapraklı yonca,dört başı mamur hayat eder mi acaba kaç hayal,kaç düş vardır bir yaprağın içinde konmuş mudur bir kelebek ya da çekirge veya bir sivrisinek bir koyun ağzını doldurup geviş getirmiş midir?
dört yapraklı yonca beş parmaklı el bir mi ikisi üç yeter mi çiğnenmemek için ayak altında bahar esintisiyle salınmadan daha biçimli yapraklar
bir dost gibi tutunmaya arardık dört yapraklı yonca şanstı, umuttu bir yanda yonca biçerdi babamız çuvallara teperdi,biz tutardık çuvalı yüklenecek eşek beklerdi bir kıyıda biz hâlâ arardık hayvanlar geviş getirirken ağzında
vardı bilirdik başka yoncalıklarda belki onu bulacak birini beklerdi düşlerimizdeki aşkı getirecek o şans dört yapraklı yonca
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dört Yapraklı Yonca şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dört Yapraklı Yonca şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
vallahi çocukken biz de çok arardık kardeşler.hatta abim bir keresinde başka bir yoncanın yaprağını öyle güzel monte etmiştiki diğer yaprakların yanına az daha inanıyoduk sahi olduğuna:) bir de; garanti bankasının dört yapraklı yonca bulana vaadettiği bişey vardı sanki, öyle kalmış aklımda.
BENCE ; Tek yapraklı, iki, yapraklı, umumen olduğu üzere üç yapraklı ya da fevkalade extrem dört yapraklı yoncayı bulmak, daha doğrusu var mıdır diye düşünüp hedeflemek yaşamdan beklentilerimiz ile bire bir ilişkilidir. Yaşamdan beklentilerini doğru tanımlayıp hedeflerini gerçekleştirme yolunda, değişen çevre koşullarına göre mevcut durumdaki olanaklarını optimum verimlilikte kullananlar, karşılaşacağı tüm olumsuz gelişmelerde çabuk pozisyon alanlar ve nihayetinde umut, inanç, sabır, cesaret gibi kişisel erdemleriyle fiziksel yaşamlarına ruh verebilenler bir gün bir şekilde bu hedeflerine kesinlikle ulaşırlar. Ne var ki, tüm bu süreçler boyunca bizim hükmedemediğimiz onlarca dışsal değişken de, başkalarının yaşamlarını yönlendirmeye ve şekillendirmeye devam etmektedir. İşte bu noktada gardımız düşebilir, ne kadar düşeceğini ve yaşama neresinden sarılacağımızı da bizi biz yapan erdemlerimizin dayanıklılığı ve yeni tanıştığı durumu tolere edebilme esnekliği belirler. İlk soru şu olmalıdır kanaatimce ; dört yapraklı yonca var ise dahi buna gereksinim var mıdır ya da üç yapraklı yoncalarla barışık yaşam formları mı geliştirilmelidir ??
GÜLÜNAY TOPRAĞIM, ŞİİRİNİZ COŞTURDU YİNE FELSEFİ OLMADIĞI HALDE FELSEFEYE SOYUNMAYA ÇALIŞAN YAŞAM SORGULARIMI ?
DÖRT YAPRAKLI YONCAYI HİÇ YAZDIĞINIZCA VE YAZDIĞIMCA İMGELEMEYİ AKIL EDEMEDİYDİM, ŞİMDİ BİR DE BU DÜŞÜNCE EKLENDİ BEYNİMDEKİ YANITLANASI SIRA BEKLEYEN SORULARA.
SANKİ ÖMRÜMÜZ YETECEK DE...
SAYGILARIMLA.
M.C.U. 1962 tarafından 6/3/2012 9:09:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Derinden incelemeye ne hacet Gülünay Şairem, yemin olsun çoğu zaman ayağım geri geri gidiyor " acaba yine nereden yazdı, yaşamı nasıl tokatladı suratımıza " diye, ama merakıma yenilip giriyorum, daha ilk satrdan " oku beni, oku ve doğru anla, adam gibi yorumla, yazıyorum size yılların tecrübesinin toplam acı bileşkesi ile çıktılarımı, aha da hayat budur, aha da mücadele budur " ya ben alçak katlıdan kedi ve güvercin muhabbetlerinin üst katlarda nasıl bir darwinvari değişim süreci geçirebileceği endişesine yönelik duyarlılık taşıyan düşünsel yapınıza hayranım hanımefendi, ne yazem başka, böye işte TOPRAĞIM.
Ne güzel bir yorum bu böyle, Derinden incelemişsiniz.. Çok güzel söylemişsin dört yapraklı şart mı onu arayıp duruyoruz, üç olsa hatta iki olsa ne çıkar. Şimdi anımsayamıyorum, kardeşlerimden veya bizim çocuklardan biri olmalı, üç yonca yaprağının yanına dördüncüyü yapıştırmıştı. Şiiri yazarken bu aklıma gelmedi,bu da şiiri daha güzelleşti rirdi. Bunun da şiirini yazmalı.
Dört yapraklı yonca gerekli ki arıyoruz, azla yetinenler de sağolsun, gözümüz yükseklerde olsun, alçaktakilerin tepesine basmadan ama..
İnsan yaşamında da dört yaprak var.. Çocukluk gençlik olgunluk yaşlılık.. Birbirine görünmez bağlarla bağlı.. Biri koparsa kazara şans da azalıyor.. Ne güzeldi dizelerin arkadaşım.. Alkışlar İzmir'den..
vardı bilirdik başka yoncalıklarda belki onu bulacak birini beklerdi düşlerimizdeki aşkı getirecek o şans dört yapraklı yonca Duyguların diliyle serpilmiş sayfaya yazan yüreğinizi kutlarım
yıllarca arayıp durduk dört yapraklı yoncayı nasıl mı bulduk bir yaprak üçüncü yapraktan ayrılarak oluşturmuştu dördüncü yaprağı
aramaktan vazgeçeceğiz dört yapraklı yoncayı yoksa tesadüflerde kalır onu bulmak milyonda bir bile değil bir iğne atacaksın da gökten düşecek başının üstüne
Çok güzel duygularla yazılmış bir şiir tebrik eder saygılar sunarım Osman AKSOY
osman aksoy tarafından 6/3/2012 2:51:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dağ başında dediler dört yapraklı yoncayı Belki buluruz diye düştük varıp da yola Yel savurup koparmış bizden önce goncayı Umut başka bahara kaldı yine dillerde Yeşermedi sevgimiz,bize geçmişler ola..
Harika eserinizi böyle bir şiirle canı gönülden kutluyorum efendim saygı ve selam ile şükranlarımı sunuyorum..
Ben köyde doğdum köyde büyüdüm dostum,toprakla verdim yaşam savaşımımı yıllar yılı şehirlerde özlenenler kan ter düşman oldular bize..Çok kez yorgun benliğimizi tahta barakalarda dinlendirdik..Tarlalarımızda hep karanlık ekip biçtik dilfil ve yonca özlenendi doğal çayırların içinde..Prangalı mahkum örülmüş taş duvar ve dikenli teller...Dizelerinizi okurken elimde olmadan kaydım gittim biryerlere götürdü beni.Uğur dediler nazar dediler yinede boy vermedi ekinler çorak topraklarda... (KUTLARIM)
Ben de kasabada doğdum ve yaşadım hep. Bahçemizin bir bölümüne önce ekin veye fi ekilirdi. Sonra amcamgille topraklarımız ayılınca bir bölümünü yine ektik, diğer yarıs bahçe oldu. ineklerimiz vardı ve onlara yonca ekerdik. Bazı yerlerde de kendiliğinden yoncalar olurdu, dört yapraklı yoncayı orada arardık, şiirde belirttiğim gibi bir kez buldum. Sizin oralar verimli değilmiş..
Çok değişik konu; ben iki kez buldum. Birini 1995 yılında çerçeveleyip astım duvarıma; saklarım onu hep Öneceki hafta da beş yapraklsını buldum. Her ikisinide Denizli'de buldum. Orada bir bereket olmalı.
Ve şiirlerime yansıtmışımdır;DÖRT YAPRAKLI YONCA GÜLÜM Biriciğim gonca gülüm/ arasında onca gülün / dört yapraklı yonca gülüm;/ öyle güzel öyle şensin /günden güne büyüyen / ay gibi güzelleşensin / sen gittin gidel i/ kırıldı dağların beli /kim ulasın /kim sulasın /tomurcuk gonca gülleri; /yittin gittin mor dağlarda susuz kaldım Kerbelâda../ batan günde gömülürsün / doğan günde gonca gülsün / hem ömürsün hem ölümsün/ sensiz yüzüm nasıl gülsün) - Noterce onayıldır)
yetmez mi işte bu şarkıyı yazabilmek doğanın bana verdiği en büyük şanstı...
dört yapraklı yonca,dört başı mamur hayat eder mi acaba kaç hayal,kaç düş vardır bir yaprağın içinde konmuş mudur bir kelebek ya da çekirge veya bir sivrisinek bir koyun ağzını doldurup geviş getirmiş midir?
dört yapraklı yonca beş parmaklı el bir mi ikisi üç yeter mi çiğnenmemek için ayak altında bahar esintisiyle salınmadan daha biçimli yapraklar
bir dost gibi tutunmaya arardık dört yapraklı yonca şanstı, umuttu bir yanda yonca biçerdi babamız çuvallara teperdi,biz tutardık çuvalı yüklenecek eşek beklerdi bir kıyıda biz hâlâ arardık hayvanlar geviş getirirken ağzında
vardı bilirdik başka yoncalıklarda belki onu bulacak birini beklerdi düşlerimizdeki aşkı getirecek o şans dört yapraklı yonca
Güzel şiiri severek okudum yüreğine sağlık Kalemin daim olsun Saygılar selamlar
SEVGİLİ ARKADAŞIM.ŞİİRİNİ, OKURKEN ÇOK DUYGULANDIM.ÇOK GÜZEL BİR LİRİK ŞİİRDİ.AŞKI ,SEVDAYI,MUTLULUĞU ARAYAN.HAYATIN BOYUNCA DÖRT YAPRAKLI YONCAYI,MUTLULUĞA BENZETMİŞSİN.AMA MAALESEF ONU HERKES BULAMIYOR.HAYATINDA HEP FEDAKARLIKLAR YAPARAK YAŞAMIŞSIN.HEP SEN VERMİŞSİN.YONCANIN BİR YAPRAĞI EKSİLİRSE MUTLULUK OLMAZ Kİ ARKADAŞIM.HAYATTAKİ OLUMSUZLUKLAR,SENİN DAYANMA GÜCÜNÜ YOK ETMİŞ.İKİ EL,İKİ KALP BİR BÜTÜN OLMAZSA MUTLULUK OLMAZ.HEP ARANDI VE ARANIYOR OMUTLULUK.AMA BAZILARI BULUYOR O YONCAYI ,BAZILARI BULAMIYOR.MUTLAKA UZAKLARDA VARDIR O YONCA AMA,O NU ARAYIP BULMAK ÇOK ZOR BE ARKADAŞIM. HARİKA BİR ŞİİRDİ ÇAĞLAYAN GİBİ AKMIŞ YÜRECİĞİNDEN.PUANIM TAM .KUTLARIM.SELAMLARIMLA.ÇOK GÜZEL LİRİK BİR ŞİİRDİ.DUYGULARINI BİZLERE ÇOK GÜZEL BİRŞEKİLDE ANLATABİLMİŞSİN.TEBRİKLER....
Newton: "Aşk köprü kurmaktır. İnsanlar köprü kuracaklarına duvar ördükleri için yanlız kalırlar."
J. J. Rousseau: "Aşk mutluluğunu evlendirdikten sonra da sürdürebilseydik, dünya cennet olurdu. Duygulu gönüller sevginin her türlüsü için duygulu değil mi?"
Sevgili Suzan hanım, haklı söze ne denir.. Bazı duvatrlar da insanınkişiliğinden kaynaklanıyor,benim gibi gururlu kişilerin duvarları yıkıp dışarıya çıkması çok zor..
Sevgili çiğdemim işlerim yoğunluğu ile yorum yapamıyorum kusurabakma ama okuyor ve favorilerime alıyorum sezonumuz başladı ve kışa kadar böyle devam edecek şiir harikaydı 15 yaşındayken bir dört yapraklı yonca bulmuştum arkadaşlar ile çok aramıştık ama kaybettim :(( şiirin bana o günleri anımsattı çok güzeldi
Birinci yaprak ümidi, ikincisi imanı, üçüncüsü aşkı, dördüncü yaprak ise şansı simgeler. Doğada çok az bulunan işte bu dördüncü yapraktır. Çocukluğumuzda bir banka logosu dört yapraklı yonca getirene ödül verilecek söylentisinde kırlarda epey aradığımı anımsıyorum.Söylenti de olabilir belki. Ama şiir o denli okutturuyor kendini... sağlıcakla kalın
Güzel yürekli şairem bende çok aradım bu yoncayı buldum kızımın üzerine diktim İş bulsun diye hiçte bir tesirini görmedik yüreğine sağlık güzel bir anlatımdı
ben de şiirde söylediğim biçimde buldum, dört yaprak vardı gerçekten ama bir yapraktan sanki ayrılmış gibiydi, bazen birbirimize şaka yapmak için bir yaprağı ikiye böler, işte dört yapraklı yonca diye gösterirdik.
vardı bilirdik başka yoncalıklarda belki onu bulacak birini beklerdi düşlerimizdeki aşkı getirecek o şans dört yapraklı yonca
çok güzeldi...severek okudum...dört yapraklı yoncayı bulan var mı bilemeyiz...ama hep aradık...bir zamanlar...şansın hep bol olsun şairem..sevgimle hep...