Bir yol tutmuş gidiyor, haberi yok ahirden Dibi çıkmış dünyanın, tozunu atar gençlik. Haberi yok; geceyi aydınlatan mahirden Manâdan uzaklaşıp özünü satar gençlik.
Şuursuz amelini atsan yemez asla it İrade zayıf, yoldan çıkarmaya müsait Gem vurulmamış akla zevk olunca vesait Bilinçsizce iblisin ipini tutar gençlik.
Nereye diye sorsan, cevabı nasıl olur? Yüzü kızarmaz ama kızgınlık hasıl olur Yaptığın nasihatler terane, fasıl olur Hakk’ın emirlerine arsızca çatar gençlik.
Pırıl pırıl dimağlar şerle dolmuş lebalep Sevgi saygı kalmamış, izandan uçmuş edep Gönül fakirliğine görkem olurken sebep Amaçsız bir şekilde batağa batar gençlik.
Zamanede gençliğin akibeti karanlık Sokaklarda başıboş kol gezer şarlatanlık Baş cahil, kanar hemen düşünmeden bir anlık Her gece besmelesiz yatağa yatar gençlik.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GENÇLİK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GENÇLİK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ne acı gençliğin önünde numune olması beklenen sözde rol modeller içkilerde kadehlerde boğulurken ve onlara yapılan eleştiriler anında toplu tüfekli karşılığını bulurken işi daha da azıtanlar şimdilerde yeni anayasaya erkeğin erkekle kadının kadınla evlenmeleri maddesini sokmaya çalışıyorlar yuh olsun demek bile az kalıyor
Yine de kıyamam gençlerimize.Belkide biz iyi yönlendiremedik onları.hala umutlu olmak istiyorum ama şiirindeki hususlara da katılmıyor değilim. Kutlarım.
Umut diyorum yine şair.. haklı olsada şiir..Onlar bizim geleceğimiz.. Sistem çarkları arasına almış ezerken un ufak yaparken farkında bile değiller olanlardan.. reklamlarla beslenen çocuk.. internet oyunları ile istediğini yorulmadan terlemeden emeksizce egosunu tatmin eden çocuk.. ve büyüyüp genç olunca ben diyen bencil topluluk.. Analar babalar ebevynler uyanmalı ve çocukarını bu toplumun bireyi olduğunu bu topluma vazifeleri olduğunu anlatmalı çocuklarına.. bunun içinde eğitim gerek eğitim..karanlığa giderken ülkem.. satılırken, yıkılırken değerler.. besmele çekse ne fayda... derim ben.. felsefesini özünü bilmedikten sonra.. anlamlıydı manidardı güne günün anlamına uygun şiir.. ve ustacaydı her zaman ki gibi kutluyorum şair.. saygımla..
Çok haklısınız üstadım.Gençlik yolu şaşırdı Atatürk ilke ve ülkülerinden uzaklaşmaya vatan ve bayrak sevgisinden yoksunlaşmaya başladı. Anlamlı nice güzel eserinizi içtenlikle kutluyor saygılar sunuyorum..
Zamanede gençliğin akibeti karanlık Sokaklarda başıboş kol gezer şarlatanlık Baş cahil, kanar hemen düşünmeden bir anlık Her gece besmelesiz yatağa yatar gençlik.
şiirin konusu toplumun kanayan yarası.Harika bir şekilde şiirleştirip bizlere sunmuşsunuz. Beğeniyle okudum.Kaleminiz var olsun efendim.
Hayasızlık ulu orta her yerde Bunların annesi babası nerde Bir hal çare yokmu bu adi derde __Bilmeden bir kora koşuyor gençlik __İçimde bir yara kanıyor gençlik
Çıplaklık fuhşiyat aldı yürüdü Gençliğin gözünü şehvet bürüdü Arsızlık imanı sildi sürüdü __Şehvet batağında çürüyor gençlik __Küfür deryasında yüzüyor gençlik
Soyunmak şu anda olmuş pek moda Ana libasına diyor demode Secdeye varmazda kalkar amuda __Bir sapıklık devri yaşıyor gençlik __Boş işlerle ömrü aşıyor gençlik
Kızların ağzında envayi sövgü Geçmemiş semtinden saygı ve sevgi Anadan babadan görmemiş görgü __Ahlaktan bi haber yaşıyor gençlik __Dürüstlüğü keder etmiyor gençlik
***************************************** Gençliğin hali malesef per perişan. Bende bu konuda yazmakta olduğum şiirimin hazır olan kısmını sizinle paylaşmak istedim Üstadım. İyi bir geleceğin temeli sağlam bir evlilikle mümkün. Şu anki gençlik ise bekârlığa, evlilik dışı ilişkiye özendiriliyor. Hasılı çoook çalışmalıyız çoook.
Kaleminiz, kelamınız daim olsun Hocam. Selam,dua ve saygılarımla...
HÜSNÜ ÖNDER tarafından 5/19/2012 12:03:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
İmalât hataları bir bir gözümüze sokuluyor ve "bu hataları yapanlar bizim neslimiz değil mi?" diye düşünmeye sevk ediyor bizleri. Tebrikler Ziya Bey Kardeşim. Muhabbetle..
Çok güzel, %100 doğru tesbitler içeren bir şiir. Kalemine, eline, diline sağlık! Varol hocam. Şu sokaklarda kol gezen şarlatanlardan ben de olunabileceği kadar rahatsız oluyorum. Sıfır karakter, ucuz espiriler, tip tip kıyafetler, aptal aptal sırıtanlar... Nedir bunlar? Nasıl böyle oldular?