Çöl hasreti kurumuş çatlak dudaklarımdaydın Ve cebimde yavandan iki kelime Sen ve ben Katıksız ve çırılçıplak Kuru ekmek bir de zeytinimiz Varsın olsun en güzel sofamız Varsıllığında kalsın sevda Düş ülkesi masal diyarı düşlerimiz olsun...
II
Şimdi gelsen çok geç olmadan Yağmur dudakların ıslatsa dudaklarımı Kıraz kızılı, çilek tadı karışsa dilimize Söylesek bir bedevinin türküsünü Kervanlara yüklenmiş özlemlerimize inat Katar katar aşka dairleri yazsak iki satır sen ve ben diye başlayan ama sonu hiç olmayan
III
İşte bu yüzden ağırlaşır çoğu zaman göz kapaklarım Civa olurdu göz yaşı Müebbetliklerim gezinirdi, zincirsiz Sensizliğin ayrılığındaki samyelleri kavururdu Vurulurdu her şey.. Yıldızlar gibi kayan,kanayan başka şeylerde vardı Yanardım Ayaklarımın altında ( kum saatleri) Kum taneleri olurdu zaman Sendelerdim her seferinde Tutunacak tek şey kalırdı, o da sensizlik..
IV
Yakmasa rüzgar elerimi, yeşertmez miydim seni Yürek yanmasa,kan dolmasa ayaklarıma koşmaz mıydım sana Yıllarda geçse de bugün gibi bakmazmıydım gözlerine( yüzüne) Kuruyacak olsamda damla olup düşmek istemez miydim çöl toprağına Yazacak birşey bulsam sulara bile yazmaz mıydım hatıranı Güneş yakmadan öncesi çöl ortasına düşmeseydi bedenim...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇÖL HASRETİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇÖL HASRETİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her keşkenin, neysenin ya da belki'nin geçmişte bir yerlerde, yaşarken aslında çok da anlamlandıramadığımız o eksik cümlelerimizi, ne güzel tamamlıyor bir süre sonra zaman....
Kurgudaki özen anlatımı dün ile şimdi arasında dağıtmadan taşıyor, şiirde...
Beğeniyle okudum. Emeğinize saygım, selam ve saygımla Şair....
Saygıdeğer Şaire İnanın tüm yorumlarınızı okurken bir falcının sözleri gibi geliyor bana. İç okuma gibi yeteneğiniz olduğu kesin. Beğenmeniniz ve güzel yorumunuz ise ayrı bir onurdur benim için.
"...... Yakmasa rüzgar elerimi, yeşertmezmiydim seni Yürek yanmasa,kan dolmasa ayaklarıma koşmazmıydım sana Yıllarda geçse de bugün gibi bakmazmıydım gözlerine( yüzüne) Kuruyacak olsamda damla olup düşmek istemezmiydim çöl toprağına Yazacak birşey bulsam sulara bile yazmazmıydım hatıranı Güneş yakmadan öncesi çöl ortasına düşmeseydi bedenim..."
Muhteşem bır siir ama ben finali alıp gidiyorum sayfanızdan.
daim olsun inşallah.saygılar