Yük almış sırtına boyundan büyük Aldırdığı yoktu her gelen sese... Durdu az ötemde; ağır geldi yük Baktım ki yorulmuş, nefes nefese... . Bedeni adeta ortadan ekti Çevrede ne varsa ona yüksekti Toz toprak olmuştu ayağı, eli. Yolu hayli uzun, hem de tümsekti
Nasıl olsa tatil; ne iş, ne telaş Yaklaştım yanına sessiz ve yavaş İçimde tarifsiz bir sevgi seli Seslendim saygıyla; selam arkadaş!
Duyunca sesimi ürperdi, ürktü Yükünü indirdim yanıma çöktü. İçimi sızlattı perişan hâli Derin bir "off" çekip boynunu büktü
Sırtını dayayıp nârin nergize Kapı araladı kalbinde gize Hayli derdi vardı bir de hayali Hitap banaydı da sitemi size! . Bir çalı önünü işaret ile; Ordaydı yuvamız on iki yıldır Cadde geçecekmiş, dediler "kaldır!" Yalvardım yakardım, lakin nafile... Korktuk ki ezerler çelimsiz görüp Yeni yuva kurduk el ele verip Komşu olduk şimdi şu gonca güle. Hayli yorulsak da değdi emeğe Sizi de bekleriz birgün yemeğe... . Tam izin isterken mutat veçhile Döküldü dilinden derdinin aslı Ardından başladı şikâyet faslı. Kızgındı, kırgındı yeni nesile Sözleri hakikat sebep ayandı Hüzün son raddeye gelip dayandı; "Eziyorlar" dedi; "hem, bile bile!" Hassas yüreğime gam seli doldu Konu değiştirmek tek çıkar yoldu . Farkedince hemen öne eğildim Gözünden incisi düşerken sildim . Hayli geç kalmıştı asıl menzile Utanır gibiydi alnında kirden Doğruldu telaşla yerinden birden Biri basmış gibi aniden zile. "Tembellik yakışmaz" deyip "soyuma" İbret ikram etti idrak payıma. Belini bükse de çektiği çile Gelmedi aklına Hâlık’a sitem Hem hayli acizdi, öğretmendi hem.
Bakıp cüssesine, Hakk’tan edip ar Taşıdım avcumda evine kadar. Şahit olsun herkes, duysun ahali Artık gül dibinde arkadaşım var! * Asıldık ucundan paslı kancanın Sevgisiz gönüller İblis’e azık. Farkında değiliz gülün, goncanın Ne de karıncanın; yazık, çok yazık!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* KARINCA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* KARINCA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
En çok bildiğimiz Dedem Korkut, yakın devirde Ziya Gökalp hikâyeleri gibi.İbretli, öğüt verici. Güzel şiiriniz de böyle iyi insan, yararlı, yardımsever, Allah'ın sevdiği kullar olması yolunu gösteriyor. Tebrik ediyor, gözlerinizden öpüyorum. Tam yüreğinize göre bir şiir olması da ayrıca sevincimi mucip oldu. Sevgimle, muhabbetle...(Aksakal)
Sevgili Mecit'ciğim. Hatırlarsanız yıllar önce size O zikrettiğiniz Merhum'un Türkiye'deki tek temsilcisi (bence) Siz'siniz demiştim. Bu forma lâyık eserlerin tanzimi ve arşiv yoluyla tarihe bırakılması zarureti elbette vardır. Bu işte herhalde geç kalınmaması gerektiğini de iyi bilirim ancak; şiir öyle bir gelişimdir ki; öyle "artık kalemi bir kenara koyarım" zannıyla da iş kolay kolay bitmiyor. Yılların birikiminin, rûhun, zaman zaman vicdanın yüreğimizi zorlayan pınarını süzmek mecburiyetinden geri duramıyoruz.Ancak şurası muhakkak ki; bu eserlerin arşivlenerek geleceğe bırakılması hem görev, hem mesuliyetli bir mecburiyettir.Çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar dileyerek, sağlıkla hitamına duacı olurum. Allah'a emanet Kalın.Selamlarımla. (Aksakal)
Bir kaç gün önce VIP ÜYELİK alarak şiirlerimi düzenlemeye başladım. Seneler içinde hayli ihmale geldi ve dağınık haldeydiler. Kendi arşivimde düzenlenmiş halde olsa da, burada henüz ilk bıraktığım gibi boynu bükük kalmışlardı. Aralarında incitici, siyasi türden olanlar varsa, onlar da temizlenmiş olacak.
Mâlumunuz, zaman süratle geçiyor. Ardımızda düzensiz sayfalar bırakmak yerine, mümkün olduğunca, okuyanları rahatsız etmeyecek türden dizeler bırakmaya çalışıyorum.
Bu vesile ile; dem'ini almadan şiir paylaşımının ne kadar yanlış olduğunu da bir kez daha farketmiş oldum.
Bu işlemlerin ardından, nasip olursa, ses ve yorumlarıyla şiirlerime onur veren değerli dostlarımın şiirlerini "ARŞiV" olarak belirtmek suretiyle şiirlerin en ön bölümüne alacağım. Bu şiirler arasında sizin de bir yorumunuz var tabi.
Son olarak da; yarışmaya Mehmet Akif Ersoy Üstadımızın anısına kaleme aldığım 84 dizelik (Çanakkale Şiirine Atfen) bir şiirle Edebiyat Defteri serüvenimizi noktalamış, kalemimizi kenara koymuş olacağız inşallah.
Hayırlı akşamlar, iyi günler diliyorum Enver Ağabeyim.
"Güzel bir şiirdi" desem gayet sıradan bir mesaj olacak. Övgüler dizsem sayfaya sığmayacak. Hiçbir şey yazmasam gönül razı olmayacak. Bende kısa ve öz yazmayı tercih ediyorum.
"Şiir gibi şiirdi"
Yazan ve düşünen yüreğe sağlık. Kaleminiz daim olsun...
Bütüm samimiyetimle söylüyorum, Öyle bir gıpta ettim ki bu esere anlatamam. zaten üstadımın yazdığı her şiirde kendimden muhakkak birşeyler bulurum, ancak bu şiir beni ziyadesiyle aldı götürdü bir yerlere. Baştan sona akıcı, anlam ve anlatımı mükemmel, kural ve kaidesiyle şiir gibi şiir düşmüş sayfaya. Aha söylüyorum bu şiir beni favori şiirim, bence "Günün Şiiri" olmaya da aday bir şiir. Eliniz, diliniz ve yüreğiniz gam, keder görmesin hocam. Saygı ve selamlarımla...
SINIR TANIMAZ iltifatlarin karsisinda mahcup olmaktan ziyaretine tesekkürüm biraz zaman aliyor :)
Siir repertuari genis, dizeleri etkili, eserleri kaliteli oldugu herkes tarafindan farkedilen bir dostun bu siiri GIPTA ettigini söylemesi, güzel bir insana özgü alcak gönüllülügüyle izah edilebilir. Tesekkür ederim.
Ben bu şiire of offffffffff deririm duygular sel olmuş akmış sayfaya.. boş ver diyebilmeyi çok isterdim fakat kelin merhemi olsa başına sürer misali can abim ama muhteşem bir şiirdi kutlarım :) saygılarımla