İblis’se idrakini çepeçevre kuşatan Tesadüf sanır bedbaht; hayat veren, yaşatan Gören göze ibrettir gölgesine taş atan... Tozu dumana katan dinlemez gönül, hatır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Ne saati gözetler, ne takvimden gün sayar Ecel denen o vakit ona mahsus bir ayar Vade tamam olunca gözler usulca kayar... Müşahede edene hüzün verir, ağlatır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Nice nankörler gördü vîrâne koca dünya Kimi, sıksaydı taşı suyu çıkardı güya! Kimi, bitmez sanırdı heva süsleyen rüya... Alırken son nefesi sökerek, çatır çatır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır.
Şayet niyet halisse, öğrenmek ise murat Akleden insan için bir okuldur kâinat Gaflette ısrar ile münkir etse de inat... Sayfa sayfa hakikat...Sarsıcı her bir satır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
İsteyen dudak büksün, desin "sözün âfâki" Boşalan kadehleri doldursun yine sâki Birgün kapı çalınca farkedilir illâ ki Kim derse herşey baki, mahşer, sırat tevâtür Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Farzedin bana ait; vazgeçtim hakkımdan ben Size hediyem olsun bu devasa gezegen Unut dese de bazen cilve satan taze ten... Salâlar sadasıyla kulakları çınlatır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
"Zaman" denen aslında ömür eleyen elek Takdîr-i ilâhi’dir, sürer kıyamete dek Nice Nemrut’lar vardı; korku bilmez, gözü pek... Sanırdı ölmeyecek; döküldü patır patır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Gönül penceresinden bakıp bitip solana Gerçeği "hece"ledim; selam olsun alana Sözüm, marifet sanıp felekten gün çalana... Diyemem ki "aldırma, us’u uykuya yatır!" Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ÖMÜR ELEĞİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ÖMÜR ELEĞİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Okumadım, adeta içtim eserinizi. Kural ve kaidesi sağlam, Anlam ve anlatımı mükemmel, Müstesna bir eser daha yudumladım sayfanızdan. Tebrik ederim kıymetli hocam.
Hic mübalaga etmeden su gercegi belirtmek gerekir ki, son günlerde sayfalarimi süsleyenler, genellikle cok degerli dostlarimin yazdiklari mükemmel ve okumaktan büyük zevk aldigim dizelerden ilham alarak yazdigim siirler. Bu siir de bunlardan biri ve ilham veren eserin sahibinin ADI da HÜDAi. :-)
Bana ilham veren siz ve sizin gibi degerli dostlarin kalemlerinin hic susmamasi dilek ve tesekkürlerimle...
Edebiyat defterine şiir atmama kararımın arkasında durarak yalnız şiirleri okuma konusunda devamlılığımı ve sayfanızdaki güzel şiirinizi beğendiğimi ifade edebilirim.. Kaleminiz daim dostluğunuz bakı olsun can abim selam ve saygılarımla...
Kural ve kaidesi sağlam,
Anlam ve anlatımı mükemmel,
Müstesna bir eser daha yudumladım sayfanızdan.
Tebrik ederim kıymetli hocam.