Dinmiyor ki; bir türlü, beynimde curcunalar; Gönlüm haykırıyorken dilimi boğar sükût. Vuslatın surlarına çarparken fırtınalar; Yıkılan her burcundan yeniden doğar sükût.
Bulutlarla kaplanmış, güneş görmez yeryüzüm; Dünya, gönül köşkümü sıkan ebatsız mezar. Ölümden medet umup toprağı öper yüzüm; Kirpiğimden yaş diye kapkara hicran sızar.
Bir tutam aşk için mi serzenişin ey deli? Bilmiyorsan gerçeği mecnun’un sinine bak. Çöle salıp kendini ne için olmuş Veli? Sende aşk ateşini ’O’nun sevdasıyla yak!
O ki; biz gibilerin yandığıyla yanmadı; Geçici güzellikte aramadı hiç sefa. Leylâ’yı sevdiyse de endamına kanmadı; Hakk’a ulaşmak için çekti yıllarca cefa.
Sevdiğine kavuşup, sardı ilânihaye, Sevda iklimlerinde rahmet ile anılır. Hayat hikayesinden almıyor kimse paye, Çöllerde serap görmek, sefahat mı sanılır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CEFA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CEFA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O ki; biz gibilerin yandığıyla yanmadı; Geçici güzellikte aramadı hiç sefa. Leylâ’yı sevdiyse de endamına kanmadı; Hakk’a ulaşmak için çekti yıllarca cefa.
Sevdiğine kavuşup, sardı ilânihaye, Sevda iklimlerinde rahmet ile anılır. Hayat hikayesinden almıyor kimse paye, Çöllerde serap görmek, sefahat mı sanılır.
yüreğin sevgiye bakışı çok güzel akmış nasihatlerle dost kutlar sevgiler sunarım...
Hayat hikayesinden insanlar pay alsaydı cehennemi kim dolduracaktı. Her şey zıddıyla mevcut. O da yaratıcının adil oluşundan. Herkesin aşk anlayışı başka başka. Şiirini tebrik ederim. Selamlarımla.
Konu, hecenin kuralları dahîlinde başarıyla işlenmiş. Şiiri asıl başarılı kılan unsur ise, okuyucunun düşünce dünyasına zerk ettiği mesaj; Aşk: Hakk'a ulaşmak için gidilen bir yol.