Sen ey ahmak, kötürüm; yolu nerde kaybettin? Mazini unutmakla ’cana’ ihanet ettin. Kisvesini değişmiş, asrımızın şeytanı, Sarıldı boynumuza çağdaşlığın(!) kaytanı. Hayatı esir almış, değersiz depdebeler, Nefsini körüklüyor, o caf caflı tepeler. İblisin hüneriyle yığıldığı aşikâr, Yürekleri fethetmiş marifetli pişekâr. Duyulmuyor, İlâhi rüzgârın homurtusu, Kulakları tıkamış sarhoş suyun tortusu.
Beş paralık akılla, akıl çalar arsızlar; Arşa çıkan yüreğin rahmet damarı sızlar.
Hükmederken dünyaya Ata’n bilmem kaç asır; Fesat iklimlerine neydi galip gelen sır? Çünkü o yüreklerde yanan manevi kordu, Çünkü o denizlerde Yunus’lar yaşıyordu. O denizler ki şimdi cehaletle kurumuş, Balık suya girmeden dimağlarda çürümüş. Özgürlükler oyunla ciğerlerden alındı, Sabinin kulağına haçlı çanlar çalındı. Öze dönülmedikçe yara azacak gibi, Oysa yıllar öncesi bulunmuştu terkibi.
Deryayı bulandırmış, canım; diyen cansızlar; Bilsin ki; Can içinde, yaşayan vicdan sızlar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CAN/SIZLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CAN/SIZLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Olan biteni satırlara çok güzel nakşetmişsiniz Ziya Hocam. Rab'bim tez zamanda bu hainlerden de, ona çanak tutanlardan da kurtarsın bu milleti. Kaleminiz, kelamınız daim olsun. Selam ve dua ile...
:)) Yoruma yorum, gülücüğe gülücük, târife böyle:) Şaka şaka biz yorum dostu değiliz, güzel şiire hakkı verilmeli. Kutlarım duyarlı ve güzel şiiri dost. Selam ve sevgimle.
Yahu ne güzel ifade etmişin kanı bozukları.Alkışlıyorum o engin yüreğini.Okurken gerçekten zevk aldım.Üstan Necip Fazıl ın ruhunu dolaşırkrn gördüm satır aralarında sanki.Akıcı,öz,hiciv,ibret,ders almak ..ne desren de hepsi buluşmuş gu güzel şiirde,tebrikler tekrar..
düşüncesindeyim. Tebrik ederim.