Rahminde atan bir yürekti hayat dehlizli bir sancıydı geceyi bölen şişik karınlı bir dün/ya bir de ana kurtarıcı hemşirenin inceydi elleri
yüzü gözü kanlı bir umuttu hayat ninilerin emzirdiği ömür başladı bir memeden emek(l)erken(di) büyümek ilk lokmasını ilk dişiyle kemiren
önce patlayan uçan balonların hüznü sonrasında sallanan salıncakların kopan iplikleri yağmurda ıslanmalar öğretirdi her seferinde ağlamayı heyhat hayat
yetimin lokması düşlere karışırsın dumur kalan s/özler büyütürsün içimde birde kömür karası türküler ninilerimi söyleyeni öldürüp, hep beni büyütürsün sonunda beni de toprağın koynuna alırsın heyhat hayat
"hey/hat hay/at yine de beni sen hep büyütürsün kavuşmalar için."
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HEYHAT HAYAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HEYHAT HAYAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İçimdekileri unutmadan yazmak iyi geliyor bana... Ablam değerli ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim sen beğendikçe benim dahada yazasım geliyor haberin olsun ... sevgi ve saygımla...
Bir sözün birden fazla manalandırmasını sağlayan (/) işaretini kullanmayı seven biri olarak 'Şiir'de ilk dikkatimi çeken bölümdü.
Mesela;
"dumur kalan s/özler" denilmiş. Doğru yerli yerinde ve hoş olmuş. Kesmeli kesmesiz okuyalım.
Dumur kalan sözler Dumur kalan özler
Lakin; Darılıp kırılmayacağınız ümidiyle! Gerek şiir başlığında gerekse bazı satırlarda kullanılan kesme işareti için aynısını diyemeyeceğim.
Hey/hat Hay/at Heyhat. Hayat olup kesilmemesi daha doğru geldi g-özüme. Zira; Her ikisi de; Bölüp okunduğunda devamı itibariyle temayla alakası ve anlamı olmayan bir söz-kelime oluyor.
Bu konu hariç; bütünü ve akış-anlatım olarak güzeldi 'Şiir'. Kutlarım.
Darılmak ne demek aksine mutlu oldum. Daha önce dediğim gibi ayraclı denemeler yapmaya karar verdim.Siz bu konuda çok ama çok iyisiniz bunu sizin o harika şiirlerinizi okurken gördüm. Nerdeyse tümünde ayraç kullanmışsınız ve bunu mükkemmmel yazpmışsınız.Ayrac konusunu gayet iyi bilen birinden doğrusunu öğrenmek isterim tabiki. g-özünüze öyle geldiyse sizin g-özünüz yanılmaz bilirim.
"Hay, "yaşam sahibi" anlamına gelen bir kelimedir. Tarikatlarda kullanılan zikir ifadelerinden biridir. Hayat da denir. Ayrıca Hay kelimesi Allah'ın sıfatlarından biridir.ve Haydan gelip Hu ya gitmek anlamında kullanılan Türkçe deyim ise bu cümleden Türemiştir yani Allah tan gelip Allaha Geri Dönmek... " "Hat , Çizgi, kalemle yazı yazmak. Kur’ân-ı kerîm harfleri ile yazılmış san’atlı yazı için"
sözlükten araştırdım. kendimce şöyle bir şey yapmaya çalıştım; hey: sesleniş hat: güzel yazılmış hay: yaşam sahibi hayat: yaşam hey güzel yazılmış yaşam sahibi ( at- kalbe sesleniş olarak düşündüm) hey güzel yazılmış hayat
şeklinde kullanmaya çalıştım.Hay kelimesini yeni öğrendim anlamını... yinede sizi bu konuda daha iyi olduğunuzu bildiğimden düzelttim. her zaman / işaretlerinin kullanımında uyarılarınız beni mutlu eder bilesiniz yanlış anlamam.... DEĞERLİ YORUMUNUZ İÇİN ÇOK AMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.... SAYGILARIMLA......
işte senden beklediğim imgesi yerli yerinde ışık gibi bir şiir tebriklerim kalben..gönlümün uğur böceği şimdiden kondu..unutma az ve öz imge.. şerbet gibi olur şiirde..kalemin daim olsun..saygılar
tebrikler çok güzel yine...sevgilerimle...