Yüzümü okşardı, akşamından kalan gün artığı rüzgar. Saçlarımın arasında parmakların dolanırdı, çözülürdü yüreğimin esaret koyaklarından yetim melekler. Sen merhamet kadar güzeldin.
Hiç büyümedim ben, mükerrer bir yalnızlık adaşım, duvarlar sırdaşımdı. Uzaktan sevmeleri bilirdim. Bir de; gözyaşlarımı silen güneş kavruğu ellerini, belki bu yüzden her doğan yeni gün esmerdi.
Hiç sev(e)medin beni, Oysa seni memleket gibi sevmiştim. Her dilden. Her şiveden. Çeviremediğim tek şey duygularındı, tercümesiz ve mutlaka sessiz. Halaylarda mendil sallamayı da sevdim, horon tepmeyi de. Mum ışığında bir akşam yemeğini bir sinide kahvaltı etmeyi de sevdim seninle.
İstanbul’un yağmura teslim yosun kokan caddelerinde, fütursuzca dans etmeyi de. Belki bu yüzden keman akortlarını ç o k s e v d i m.
Ellerinle ittiğin her sürgün, ki; acıyı tuzla geçiştirdiğim günlerdi. Ve seni daha çok sevdiğim. Bozardım ezberlerini…Yemin ederdim, "karşıma çıktığın yerde alnından" öpeceğim derdim. Öperdim toprağı öper gibi, nasıl özlerdim.
Bir beceremedik asi durmayı, ellerimizdeki kelepçeye kurşun sıkmayı, iki dudak arasından çıkan bir kelimeyi suskuya yatırmayı bilemedik.
Bir ikindi vakti gömülüp gözlerime, “hoşçakal" derken sen, O an ne kadar büyüdüğümüzün farkında bile değildik...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sen Merhamet Kadar Güzeldin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sen Merhamet Kadar Güzeldin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hiç büyümedim ben, mükerrer bir yalnızlık adaşım, duvarlar sırdaşımdı. Uzaktan sevmeleri bilirdim. Bir de; gözyaşlarımı silen güneş kavruğu ellerini, belki bu yüzden her doğan yeni gün esmerdi.
işte şairin dilinden yüreginden yazılan şiir bukadar duygu dolu oluyor. şiiirinizi kaç defe dinledim okudum bilmiyorum ama, yüregimde fırtınalar kopardığınız bir gerçek. yüreginizini tebrik edyorum.çoook .
Biz sevdalarımızı insancıl bir geleceğin adı olsun diye sınaya sınaya büyüttük ve çocuk yüreğimizi tutsak ettik yoluna. Bazen turnalara kanat olduk kanat kanat getirsinler diye sevdanın kokusunu bazen rüzgarlarla yoldaş olduk götürsünler diye kokumuzu.....
Şiir çok güzel Bilgece bir sevginin izdüşümünü veriyor dizeler. Yürekten yansıyan ışığın ve sıcaklığın söze dönüşen bilgeliğini taşıyor her bir dize
Tebrik ederim sevgili şairim Emeğine Yüreğine sağlık Dostlukla...
Hiç sev(e)medin beni, Oysa seni memleket gibi sevmiştim. Her dilden. Her şiveden. Çeviremediğim tek şey duygularındı, tercümesiz ve mutlaka sessiz. Halaylarda mendil sallamayı da sevdim, horon tepmeyi de. Mum ışığında bir akşam yemeğini bir sinide kahvaltı etmeyi de sevdim seninle.
Bir ikindi vakti gömülüp gözlerime, “hoşçakal" derken sen, O an ne kadar büyüdüğümüzün farkında bile değildik...
yüreğine yıldızlardan mutlu tanaler dökülsün , gök kuşağı yol göstersin umutlarına
ya de soulmate nerden buluyorsun bunca duyguyu ,bunca kelimeyi ya.bazen diyorum ki ruhsuzluk sen de var.ilham perilerin ölmüş senin.Şiirin güzeldi de soulmate.tebriklerimle...
Bir beceremedik asi durmayı, ellerimizdeki kelepçeye kurşun sıkmayı, iki dudak arasından çıkan bir kelimeyi suskuya yatırmayı bilemedik...dizeleriniz pürüzsüz bir ayna gibiydi,her okuduğumda suretimin büyüdüğünü gördüm,evet bendim...şiirdi...çokça ve çocukça sevinçler dilerim...selamlarımla...
çok imgeli şiirleri sevmiyorum bazen havada uçuşuyor ya da ben anlamak için çok uğraşıyorum okuduğumda.. düzenleme yapmıyorum anlık neyse o..bir çoğu kurgu değil.mesela bu..Modern ve özgün söylemleri ben de seviyorum ama o anki ruh halim neyse o..yani saatlerce düşünüp kelime de aramıyorum. şiir yazdığımı hiç savunmadım savunmuyorum da.burada çok değerli şairler var zira.. ben sadece hislerimi yazıyorum her seferinde değişik yazacağım diye günlerce düşünmüyorum da inan.. istanbul benim aşkım..aşkım değişmediği sürece tarzımda değişmeyecek gibi zaten değişmesinde..
nacizane karamalarıma verdiğin değere teşekkür ederim.beğendiğim usta bir kalemden duymak onur verdi Dikçe..
mükerrer bir yalnızlık adaşım,
duvarlar sırdaşımdı.
Uzaktan sevmeleri bilirdim.
Bir de;
gözyaşlarımı silen güneş kavruğu ellerini,
belki bu yüzden her doğan yeni gün esmerdi.
işte şairin dilinden yüreginden yazılan şiir bukadar duygu dolu oluyor. şiiirinizi kaç defe dinledim okudum bilmiyorum ama,
yüregimde fırtınalar kopardığınız bir gerçek. yüreginizini tebrik edyorum.çoook .