Kadın: Öğlen güneşi gibi içimi yaktı yüzü Sahilde tek başıma dolaştığım bir günde Kalbimi aydınlattı gülüşünün gündüzü Üşüyordum yıllardır titremiştim hep dün de. Şimdi sıfata bakın nur mu kalmış hâkim bey Ardını dönüp yatmış düşe dalmış hâkim bey.
Erkek: Ben de aynı haldeydim yüzü ay sanıyordum Kör olmuşum bilmedim şimdi postal suratlı Baldan tatlıydı sözü kanıyor yanıyordum Melek buldum diyordum gördüm kötü fıtratlı Etmez mi insan buna ihaneti hâkim bey Gıybet ile yedirdi insan eti hâkim bey
Kadın: İnanmayın sözüne yalan vallahi yalan Kaynanama kızdım da birazcık çekiştirdim Söyledim de ne oldu morluk yüzümde kalan Her gün sopa yiyerek dertleri pekiştirdim Benden önce eline kayış almış hâkim bey Affetmeyi unutmuş bana dalmış hâkim bey
Erkek: Dur sus nedir bilmedi aldırmadı sözüme On günlük eşofmanla gelip yanıma yattı Komşumuzun tavuğu kaz göründü gözüme Hiç aklıma gelmezdi içime fitne kattı Yıllar geçti kaybettim sükûneti hâkim bey Kendime yaren ettim interneti hâkim bey
Kadın: Evet ya çet yaparken bulmuş Çerkez kızını Kız da bir içim suymuş hiç yüzüme bakar mı? Kuma etmekmiş amaç ömrünün yıldızını Evli adamın gönlü elkızına akar mı? Aşkından gözyaşını her gün salmış hâkim bey İki eş hayaliyle gözü dalmış hâkim bey
Erkek: Temizlik ne bilmiyor her yer pasak her yer pis Koltuğundan kalkmıyor gezip dizi peşinde Tutuklu muyum acep ev değil sanki hapis Aklı biraz havada gözü yok ki eşinde Yırt at nikâh denilen bu seneti hâkim bey Ayır benden ne olur bu lâneti hâkim bey.
Savcı: Ayrılmaya gelmişler önüme müştekiler Anladık ki bu işin sonu kötü olacak Beklemesin kapıda sırada ötekiler İnsan insan olmazsa bu salon çok dolacak.
Hâkim: Yaz kâtip karar vakti; eşler anlaşmış gelmiş Gördük işte sonunda ayrılmakmış niyeti Evlilik bağı artık son raddede incelmiş Kolay mı sanıyorlar ödesinler diyeti Eşlerin boşanması için verdim kararı Bilirim ki çekecek ikisi de zararı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BOŞANMA DAVASI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BOŞANMA DAVASI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne güzel konular işliyorsun.Yazılmayanı yazmak ne güzel, bende senin gibi yazabilsem keni kabuğumdan çıkmayı beceremedim hala kendimi yazıyorum.Çok çok güzeldi.Yorumcular harika dile getirmiş .Emeği geçen tüm şair dostlara tebrikler.Sevgiler...
Tülay Aslan tarafından 1/16/2012 1:20:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
Güzeldi; kadın erkek sorunu boşanırken incelenmiş. Ben de boşandım, bu kadar uzun bile sürmedi. Şiirde sorunlar anlatılmış , ona gerek görülmüyor, hakimin elinde iki tarafın da boşanma nedenlerini anlatan bir belge oluyor zaten..
arada mahkemelerde izleyici olarak bulundum da boşanma davasına hiç girmedim. seslendirenlerin suçu hakimin sözlerini iki ayrı kişi okumuş, ben de savcıyı ekledim sonunda:))
tebrik ederim değerli üstadım... hayatın gerçek sahneleri şiirle ancak bu kadar resmedilebilirdi... toplumun temel dinamiği aile ve maalesef çatırdıyor... sanatçı duyarlılığı bu meseleye ayna tutmuş bu defa... yüreğiniz dert görmesin...
Yüreklerinize sağlık ablam. Ah boşanmak ne de kolay... Mühim olan o evliliği zedelemeden sürdürebilmek. Zaten bu devrin evlilikleri de pembe dizilerden farksızlaştı... Güzel bir detay, kutlarım... Saygı ve sevgilerimle...
EVLENEN ON KİŞİDEN yarısı boşanıyor....iş çok vahim.... bu kutsal müessese git gide yitiyor....eşler hep ben haklıyım diyor suç ortada dolanıp duruyor duyarlı kalemi kutluyorum saygılar
Merhaba her gediğimde tadına doyulamayan şiirlerinizi Okumak tan büyük tat alıyorum güzel yüreğin sesi yansıyor beyaz sayfalara sevgi çiçekleri bırakıyorum sevgi ile kal CANIM ARKADAŞIM BİTANEM SIN ÇOK GÜZEL HARİKASIN
aslında bir radyo tiyatrosu yazmayı da düşünmüyor değilim, şiirle süslenmiş,ama çok uzun olacağı için burada paylaşamam.yani yanılmadınız, teşekkürler gelişinize.
Şiiri okumaya başladığımda hakim adına bir dörtlük yazayım diye düşündüm ama hiç bir şeyi eksik bırakmamış ablam, savcı, hakim, müştekî, herkes demiş diyeceğini:) Çok güzeldi ablam. Selam ve saygımla.
Tülay Aslan tarafından 1/16/2012 1:20:12 AM zamanında düzenlenmiştir.