Çoktandır Yani olmuş, zamanede Kâni’ler. Kutsal mekânlarımda cirit atar Yani’ler.
Vaktiyle Trabzon’da yaşarmış bir Efendi, Kâni’likte hiç kimse yetişemez hızına. Bilgisi, alimliği varmış bin türlü fendi Aşık olmuş papazın güzel yüzlü kızına.
Gidip ister kızını, peygamberin kavliyle Papaz tırsar aniden, diklenir can havliyle Ne dinimize uyar, ne de hukuk devliyle Olamaz böyle bir şey, bakmam gönül sızına.
Dedi var iki şartım, biri kilise için Biri de Hiristiyan olarak bizle geçin Adını değişelim sorma hiç neden, niçin Kabul edersen eğer, kızı yatır dizine.
Kâni razı bu işe; yalnız bir bildiği var Sultan’dan para ister,tamir edilir duvar Çalışır gecegündüz, mabedi boyar, sıvar Vaftiz olur huzurda, akıl ermez gizine.
Yeminde ayağını kaldırır bizim Kâni İşimi halledeyim gerisi kolay hani Tören yapılır biter, adı olmuştur Yani Meram için katlanır, biberine, tuzuna.
Halloldu bütün işler, ortalık da süt liman Uyanıklık cabası, izin verir mi iman? Kızı da çaktırmadan, yapmış çoktan müslüman Öğretti şartlarını, Kur’an üzre gezine.
Baharı yazı derken karakış gelip çatar Denizler bile donmuş,avlanmak işi yatar Malı olan dostuna karaborsadan satar Kıtlık var, balıkların rastlanmıyor izine.
Aylardan ramazandır, et yemek yasak Rum’a Bari hamsi yiyelim, dertlere deva uma Papaza söyleyelim, el koysun zor duruma Fetva ister tebaa, sorun derhal çözüne.
Eh hadi izin verdim yalnız hamsiler nerde Denize de gidilmez, çare bulsak bu derde Kâni’ye başvurmuşlar, erbabı odur serde Demiş benim dolapta vardır bir kaç düzine.
Buyurun gelin bana kızartayım ne varsa Çeşni olsun sizlere, imkânım ne kadarsa Düşmez misiniz şimdi, Kâni bir tuzak kursa? Sayılır insandır ya inandılar sözüne.
Alır on-onbeş tavuk pişirir koca koca Kapaklı tabaklara dağıtır yapar boca Otururlar masaya derler ki bu ne hoca? Hamsidir gördüğünüz bakmayın hiç gözüne.
Papaz; yanlışın var der, bunlar tavuktur hani Kırk yıllık bir tavuğa yakışmaz hamsi şanı Dedi; Kırk yıllık Kâni olur mu size Yani Manâlı bir bakışı fırlatırken yüzüne Din değişmek yakışmaz, müslümanın özüne?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KIRK YILLIK KÂNİ OLUR MU YANİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KIRK YILLIK KÂNİ OLUR MU YANİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok güzel bir anlatımla öylesine de güzel bir şiir okudum. Şunu da gördük ki kimse özünden vazgeçmiyor. Kırım Hanı Hacı Giray Fatih'ten yardım ister. Fatih Pontus'u yıkarak geçer. Trabzon'da kalanların aslı Avar Türk'üdür, zira İstanbul'u hem de batıdan ilk kuşatan Avar'lardı. Başarısız olur, asimile olurlar. Tonya'ya gelen kafile evlerinden önce camilerini yaparlar. Zazave camisi ilk camileridir. Adı da Rumca. O güzel şiiri yazan yüreği tebrik ediyorum.
saygıdeğer Üstadım canım kardeşim Allah sizden razı olsun nefis anlatımıyla hayatı halveti haliyle her yönüyle manidar harika bir şiir yürekten kutlarım emeğine yüreğine kalemine sağlık harikasınız kalbi selam ve saygılarımı sunarım Allaha emanet olun duam ile
Papaz; yanlışın var der, bunlar tavuktur hani Kırk yıllık bir tavuğa yakışmaz hamsi şanı Dedi; Kırk yıllık Kâni olur mu size Yani Manâlı bir bakışı fırlatırken yüzüne Din değişmek yakışmaz, müslümanın özüne?
Güzel şiirinizi kutlarım şair arkadaşım. Şiir diliyle çok güzel işlemişsiniz. Sağlıcakla kalınız...
Alır on onbeş tavuk pişirir koca koca Kapaklı tabaklara dağıtır yapar boca Otururlar masaya derler ki bu ne hoca? Hamsidir gördüğünüz bakmayın hiç gözüne.
Papaz; yanlışın var der, bunlar tavuktur hani Kırk yıllık bir tavuğa yakışmaz hamsi şanı Dedi; Kırk yıllık Kâni olur mu size Yani Manâlı bir bakışı fırlatırken yüzüne Din değişmek yakışmaz, müslümanın özüne?
muhteşem bir şiir dost derin anlamlı ve duygular içinde kutlar sevgiler sunarım...
Harika bir şiir allah razı olsun bu akşam burda şiir okuduğuma değdi bu akşam bu saatten sonra başka da okumam doydum üstad Nasreddin hocanın 4 fıkrasını şiir yaptım ilginizi çekeceğini umuyorum arzu ederseniz buyurun sayfama selam ve dua ile
daha önce de severek okuduğum bir şiir. anlam dolu, emek dolu, ders dolu, ustalık dolu... anlatımı olağanüstü güzel bir şiirdi. ibretle okuduğum müstesna dizeler. tebrikler ve saygılarımla...HŞT
yaklaşık üç ay ya da dört ay önce idi. İZMİR PAZAR YERİ CAMİİNDE bir ikindi namazı sonrası patrik bartolomeos tarafından pazar ayini yapıldı. bizler de cambaza bak dediler cambaza baktık. bunu anlatmak anlatamamak ne acı, her şey makarna için, kömür sana canım feda. uzatma ayhan uzatma