Ben ki; Meşhur Osmanlının tebâsından görünerek Geçtim cemaatten öne sarığımı sarınarak Bıraktığı hasletlerden tamamıyla arınarak Buldum artık doğru yönü, ardı gelir açıldıkça.
Bu aralar başım dertte, vatan deyip azanlarla Misinayı görüp kaçan, yeme gelmez sazanlarla(!) Açtım garbın kapısını birlik olup kızanlarla Sildik attık eski dünü, ardı gelir açıldıkça.
Dostlarıma yağlık diye sattım bütün arsaları Memnun ettim efradımı dağıtarak parsaları Vatandaşa sağlık diye giyindirdim korseleri Önlerine sade menü, ardı gelir açıldıkça.
Siyasetin âlâsını var mı benim gibi bilen Milletimi ağlatırken uzaktaki yaşı silen Dirayetli hizmetkârım, dua eder bana Gülen Açıldı halkımın önü, ardı gelir açıldıkça.
Allame-i cihan oldum, milli duygularım nedret Tacı tahtı ele aldım geçti artık devri fetret Konuşana ot yedirdim bende kuvvet, bende kudret Akladıkça geçen günü, ardı gelir açıldıkça.
Zenginlere serbest nazım, fakir fukaraya uyak Emekliye yüzde üç zam, yandaşlara duble kıyak Çölde yanmış dostlarıma Uludağda tatil, kayak Kurduk gönülden düğünü, ardı gelir açıldıkça.
Semerim var Samamcadan, rüzgâra karıştı yele Medeniyet erbabıyım, itaatim çoktur kele Vatan millet sevdasını getirsem de çokça dile Bozmam gerek ben bu geni, ardı gelir açıldıkça.
Bir bağırsam meclisimde sesim çıkar Afrika’dan Karşı durur ülkü ehli bahsederler tefrikadan Bilmezler ki icazetim yazılır altın rikadan Nakşettim ruhlara kini, ardı gelir açıldıkça.
Nostaljiye merak sardım yaktım eski fenerleri(!) Baş köşeye oturturum yemininden dönerleri Hocalarım öğrettikçe türlü türlü hünerleri Bir havadır sarar teni, ardı gelir açıldıkça.
Panik yapmam icraatım milleti yapsa da kanser Çaresi var yaptırırız her kapıya bir dispanser Zamanede bulunur mu benim gibi kıvrak dansör? Bir rüyadır yakar beni, ardı gelir açıldıkça.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ARDI GELİR AÇILDIKÇA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ARDI GELİR AÇILDIKÇA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yiğit yüreğiniz dert görmesin saygıdeğer üstadım. Yıllardır bıktık şu kötünün iyilerinden. Bitane iyisini bulamadık. Perde gerisindeki gerçek başbakan öyle coştuki son günlerde; kim ne isterse cömertçe verecekmiş. Durmak yok, açılıma devam. Durmak yok, fitneye devam. Allah bildiği gibi yapsın. Çok yerinde bir hicivdi. Selam ve dua ile...
Böyle geldi böyle yapti 100 yildir ba$efendiler Düsmanla birlik oldular bu halki hic sevmediler Bunlar bize bir gercek ögrettiler; Sallanan duvari sivayip durma temeli bozuktur be memet usta
İşte karadenizli zekası ve işte duyarlı yürek, usta kalem tek kelime ile mükemmel ve haklı dizeler tebrik ediyorum değerli toprağım yerini almsı temennilerimle başarılarınızn devamını kalben diliyorum.saygımla.
Dostum sen var yaaa:) Kıvrak Karadeniz zekanı ne güzel kullanmışsın yine. Her harfine, noktasına, virgülüne imza attım gitti. Şahâne bir şiir, müthiş keyif aldım okurken, yorumumu burada bitiriyor, şiiri tekrar okumaya gidiyorum:) Kutladım alnından öperek. Selam ve sevgimle.
saygıdeğer Üstadım Allah sizden razı olsun, o duyarlı yüreğinizden öpüyorum mertçe yazan kaleminiz daim olsun ,açıldıkça açıldık hemde nasıl .anlayana .....bu anlamlı hiciv şiirini yürektek kutlarım yürek sesiniz daim olsun harikasınız
kalbi selam ve saygılarımı sunarım Allaha emanet olun duam ile
Panik yapmam icraatım milleti yapsa da kanser Çaresi var yaptırırız her kapıya bir dispanser Zamanede bulunur mu benim gibi kıvrak dansör? Bir rüyadır yakar beni, ardı gelir açıldıkça.
Anlatımıyla gerçekliğiyle harika bir eser okudum ,değerli güçlü kaleminizi kutlar saygılar sunarım..
Nostaljiye merak sardım yaktım eski fenerleri(!) Baş köşeye oturturum yemininden dönerleri Hocalarım öğrettikçe türlü türlü hünerleri Bir havadır sarar teni, ardı gelir açıldıkça.
Anlaşılan o ki ARDI ARKASI KESİLMEYECEK BU acımasız döngünün . Sadece gücü yetenlerin ayakta kalabildiği,güçlülerin ayakta kalabildiği bir sömürü döngüsünü resmetmişsiniz.Aslında söylenecek çok şey var. Birileri bu çarka su taşıyor Birileri de un gibi öğütülmüş olmakla gurur duyabiliyor.Ya öfke mi kabarttın içimde . Yazsam roman olacak . En iyisi ben şiirle kalayım .:) Usta işi bir hicivdi.
Zenginlere serbest nazım, fakir fukaraya uyak Emekliye yüzde üç zam, yandaşlara duble kıyak Çölde yanmış dostlarıma Uludağda tatil, kayak Kurduk gönülden düğünü, ardı gelir açıldıkça.
Milletvekil emeklisine de yüzde yüz kıyak. gerçekleri okuduk enfes dizelerde. tebrikler dostum.
Açılımlarla açıldık, fazlaca açıldık ya haydi hayırlısı... Yüreğinize sağlık ''fazla açılma boğulursun '' derler ya bunu unutmamak gerek öyle değil mi? Saygılarımla...
Perde gerisindeki gerçek başbakan öyle coştuki son günlerde; kim ne isterse cömertçe verecekmiş. Durmak yok, açılıma devam. Durmak yok, fitneye devam. Allah bildiği gibi yapsın.
Çok yerinde bir hicivdi.
Selam ve dua ile...