pusula yorgunu bir gün olsun bu sabah mahmurluğuna, telaşla eğreti ve uyandın işte traş etmiş gibi geceden iyice kendini gerginlikten eser yok! kemanın en acı notasından düşer gibi henüz canın sıkılmıyor aymaz kalabalıklar, daha y ı k a m a m ı ş yüzünü kendindesin mantı kıyması gibi daha sıkıştırıp boğmamışsın kendini! sâbâ makamı huzuru gibi taranmamış saçların meltemli bir nefes bulamamış daha zikrini avuçlarına takvimler namüsait henüz yalanlara ve günahî bir gün dönümü dalmamış daha a r a l ı k t a n koynuna!
bir şiir daha öperken ellerinden sessizliğin kulakları yırtan âfakı suskun henüz boncuk boncuk damlarken terim hafızana suya daldırmadın daha ateşini göz yükünden arınmış ve gayri tedbirli bir gerdan kır aynana! varsın pörsümüş inciler gerili dursun kavgaya ve sen hiç sevmemiş ol, çok sevilmekten maada!
kavuşsun perdelerin temize çekilsin karanlık, ozonlansın iyice için kaldır başını, semâvi bir güneş tam k/arşında ve sokulsun eğreti aklının dar yamacına boşvermiş gibi! doldur gözlerini yavaş yavaş! ve ilk kez burada bir bir rüyanın tâbiri bozulmuş olsun! - hayâl görüyormuşsun- kırıyorsun içindeki nebulayı bir duldada ne var ne yok devriliyor tam dudaklarında doludizgin vagonlar öksüz sövmeler geçiyor içinden sessizlik ekip cevap bekliyorsun! bir eterle bölüşüyorsun sabaha yataklık eden o aymaz sızıyı dil suskun ruh yeni çıkmış fırından son cümle nefesle karışık muzdarip! -gel ne olursun- -kramer kramer’e karşı savaşmaz-
sen değilsin yorgun bir siluet tanrıya yalvaran yaşamak yılgın halde bir sürçülisan doldur boşalttan ibaret bir yangın yeri ya su olacaksın bu minvalde şehre ya ateş, önsözünden vurduğun rakamlara!
yaşamak uğruna ya cephane olacak ceplerinde ya bol miktarda ikircikli dua!
ya aşk olacak cebinde ya o n u unutacak kadar, bir başka yafta!..
yoksa fena! ... .. .
yoksa!..
ToprağınSesi
(... katkılarından dolayı Çiğdem PARLAYÜKSEL arkadaşıma sonsuz minnetlerimle...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Öksüz Sövmeler Pandomimi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Öksüz Sövmeler Pandomimi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bir şiir daha öperken ellerinden sessizliğin kulakları yırtan âfakı suskun henüz boncuk boncuk damlarken terim hafızana suya daldırmadın daha ateşini göz yükünden arınmış ve gayri tedbirli bir gerdan kır aynana! varsın pörsümüş inciler gerili dursun kavgaya ve sen hiç sevmemiş, çok sevilmekten maada!