kızıl kordan bir yakı vurmalı şimdi sus, sakın ses etme ana bulmasınlar siperimizi gel yat yamacıma gıcırdatma dişlerini yatarsın şu ranzada çekinme temizdir, sahibi dün temizlendi!
korkmak öldürmüyor anne eskisi gibi ölmek ürkütmüyor anne neferini şafak acısı gibi daha dün kaybetti oğlun canının en irilerini!..
iyiyim ben merak etme kalk gel yanıma istersen sessizce yedirir doyururuz seni de iki kaşık daha boşaldı dün! iki çatalın daha dişleri kimsesiz! yaslan böğrüme yaslan anne sığarız aynı deliğe, istersen aynı pusuyu içeriz size ne derler bilmem de bizler ölümden sıtmalı biçareleriz...
sık dilini ana sıkı tut susmalı nasıl olursa düşman sadece sessizliği duymalı ağlama ama şimdi sen şehit anası nedir bilmez misin dedemin de adı değil mi Mehmetçik yanmış ocağın, bağrın kimin umurunda! diyor ya hani başımız? sen üç Mehmet daha doğur biz gerisini hâl ederiz -bir b i n d i ğ i vardır değil mi?_ lâ kin yüreğini sıkı tut onlarda bu davete meze olursa ağlama sakın, ağulama sineni emi yerinde ağırdır kaya, dökme ufalama sakın ciğerlerini sen yüreğini ağaç kovuğu sayarsın yine, beni de it eniği!..
gece düşer birazdan üşütme saklan ve ses çıkarma hiç acımaz, vurur bu gavurun dölleri rahmete haiz bildiğin ne varsa yüklen diline elbet zaiyat olurmuş öyle der büyükler! elbet birkaçımız ’vur-kaç!a gidermiş ama okunursa eğer bir kaç iyi adam!la adımız gözün aydın ki; şehit anasısın! hem bizler ölmeye askermişiz ana sanada mı hiç demediler yoksa! olsun ama şüheda anam olsun sen besle yine kardeşlerimizi ılık sütünle a ç s ı n l a r daha çok kollarını sevsinler kalleşlerimizi! düşman mı var aramızda, hepimiz kan kardeşiyiz! onlar bizim, bizi yiyen şâkilerimiz!..
a ç ı l ı m diyorlar bir köprüdür yürüyoruz ana bitti bitecek ama az kaldı , eli kundağımızda! bölük bölük, tabur tabur gidiyoruz her gün, gururla! günler uzun boylu burada, nefesler hırsla dikili hasretsiyah boyalara afişe kınalar kırmızı mürekkepli ama sen yine de ’peşin s a t a n l a r ı dinle’ uzun nefeslileri hiç olmaz mı başımızdan bakanların bir bildiği! yüzünden yüzdesi esrik ya da nahoş bakma suç senin! bildikleri kaç cana bedeldir saymayın hiç!
sormuşsun geçen mektubunda öldü ölesiye yaşamak ne demek kalleş katili diye bir şey de yokmuş öğrendim ömründe pazar görmemiş haini pazara süren kim!
geleceğim bir gün ana bitti bitecek! geleceğim mutlaka
belki alaz almış tutsaklar gibi gövererek belki bitkin bitkiler gibi yüreğini gübreleyerek kınalı ellerine kırmızı bir karanfil gibi düşerek! helâl etsin o vakitcennetin yalın ayaklarıyla o pamuk tenine halel değdiren dilimin utancıyla hakkın çok anam son bir helva daha dök şöyle çekeri şerbetinden ağır affet gül kokulum affet öpemezsem nefesinden bir daha ıslak, kalırsam sağır ödeyemezsem düş ne olur mertebemden , öbek öbek ağlama, kızıl kordan yakılar vur diline, gülerek vurulursam enkazı bol bir günde, sus sıva bereketli hançerene ateş/ten yamalı bir direk buralarda, sayılı neferler çabuk b i t i y o r diyerek!..
hakkın varmış anam sayısız, bilememişim hakkın varmış daha büyümemişim hak kın varmış, kahpeliği hiç emmemişim!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR TABUR AÇILIM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR TABUR AÇILIM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dün Biz evlat olmanın tadını çıkarırken, Birileri ana kucağı yerine, uğruna şehit düştüğü toprağın koynunda uyuyordu. Dün Biz ana olmanın keyfini yaşarken, Birileri evladının gül kokulu saçları yerine, uğruna şehit düşülen toprağın bağrını okşuyordu. Ve dün Biz uyurken, Birileri beş dakikalık apışarası iktidarı uğruna, inandığımız bütün değerlerin içine tükürürken, o birilerinin yardakçısı birileri onuncu yıl marşı eşliğinde kaldırdığı kadehlerden "inadına rezillik" yudumlarken, Uğruna şehit düşülen kutsal toprağın koynundaki fidanların, O toprak uğruna şehit düşmeye hazır fidanların, Ve o fidanların analarının Ruhlarını, yüreklerini sızlatıyordu.
Anneler günümüz kutlu olsun mu?
Tüh olsun, vah olsun, yazıklar olsun mu? ... Yazan: SANIRIM 1 ANNE !!!
-
-sadece bu yaziyi paylasmak istedim siirde ve sonra susmak-
Hem de öyle bir ölür ki,gök yarılır ölümün gürültüsünden...
Tene değen ateşin nasıl yaktığını yanan bilir ancak.Ben subay eşi olarak yaşadım ve gördüm, ne canlar gitti durum aynı. Müsebbibi kim???
Başka devletlerin sorunları bizi daha çok ilgilendiriyor.Bizim açımız yok,hastamız yok,sokak çocuklarımız yok; doğuda yollar asfalt,tıkır tıkır gidiyorsun,her yer ışıl ışıl, okul-öğretmen bolluğundan geçilmiyor,hiç mi hiç işsizimiz yok....Varoğlu var velhasıl ülkemizde.
Bakın 24 fidan televizyonlarda bangır bangır adlarıyla; onların cansız vücutları yumruk gibi vuruyor ekrana; BİZ BURDAYIZ GÖRÜN! Diyorlar.
Vatan bölünmez ama şehitler ölür Keşke bu kadar güzel bir şiir yazdıracak kıyım olmasaydı.
İNSANLARDAN BİRAZCIK SAYGI BEKLİYORUZ AMA HİÇBİR KANALDA YASLIK BİR DURUM YOK NE YAZIK!!!
Usta, hem vicdanı olup, hem de yönetici olabilen insan sayısı azdır bilirsin. Üst düzey yöneticilere verilen seminerlerde insani yönleri bir güzel köreltirler. Düzenin şartı bu!
ooooo kimler gelmiş h geldin zeyno naber nasılsın ?
artık ajite edilmiş duygular yazmak istemiyorum diyorsun ama her defasında acıyor canın... sen daha lendi donunu toplamamışsın tutup suriyeye lübnana libyaya filan efelik ediyorsun. nasıl işse . elin israili bir asker için neler etti dünyayının gözünün önünde ben yönetici olsam intihat etmesem vallah derhal istifa ederim ... ama ben utanırım ...
ve ne diyorum bile bile ve yine sadece 3-5 oy fazla akmak için değil mi bunlar! deli olmamak işten değil. ve bir de savım var bu konuda bu işi sadece ARTIK BU KADAR YETER diyen Kürt asıllı vatansever insanlarımız kardeşlerimiz yok edebilir. onların toplu nümayişlerine daha kalabalık bir set olmadıkça bence bitmez bu feryatlar daha da...
sen kızını torununu Amerikada doğum yaptır ondan sonra da gel askere ölüm emret. eşikiyaya kırmızı halı ser gelsin savcını polisini tokatlasın tutuğunu öldürsün. bana artık pek anlaşılır gelmiyor bu tavırlar. başka bir şeyler var sanıyorum...
Ah be usta! Yanır ciğerlerimiz. Sizde vurmuşsunuz yine şiirden yürekleri. Taviz verenler utansın, bu kez gerçekten acımız büyük. Bu Vatana artık yeni bir Atatürk gerek...
Biz evlat olmanın tadını çıkarırken,
Birileri ana kucağı yerine, uğruna şehit düştüğü toprağın koynunda uyuyordu.
Dün
Biz ana olmanın keyfini yaşarken,
Birileri evladının gül kokulu saçları yerine, uğruna şehit düşülen toprağın bağrını okşuyordu.
Ve dün
Biz uyurken,
Birileri beş dakikalık apışarası iktidarı uğruna, inandığımız bütün değerlerin içine tükürürken, o birilerinin yardakçısı birileri onuncu yıl marşı eşliğinde kaldırdığı kadehlerden "inadına rezillik" yudumlarken,
Uğruna şehit düşülen kutsal toprağın koynundaki fidanların,
O toprak uğruna şehit düşmeye hazır fidanların,
Ve o fidanların analarının
Ruhlarını, yüreklerini sızlatıyordu.
Anneler günümüz kutlu olsun mu?
Tüh olsun, vah olsun, yazıklar olsun mu?
...
Yazan: SANIRIM 1 ANNE !!!
-
-sadece bu yaziyi paylasmak istedim siirde ve sonra susmak-