Okuduğunuz şiir 16.10.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Annem Çiçeği
bir gözyaşı şişesi olur herkesin doldukça boşaldığı bir kara delik bu yüzden geçtik suyun derininden kuyular yırtık ve zehirliydi
annem diyorum asıl bir çiçeğin kuruntusudur ölümü kimseye yakıştıramayan ece baharı sorsam büyük göç istasyonlarında insanız kamburumuz dağ sırtı ah sabahları bu zehir bu kızarmış yürek kokusu diyorum ki akuatent baskılara uğramışızdır diyorum ki ağzımızda emziktir Bursa
ama geldin kuytuyla tenindeki avludan geniş çok geniş bir yaran vardı senin avcum mahrem yerim tutanaklarda üç çizikli bir aşk kitaplığı avcum
söylersen kalırsın gösterişiyle ağzının gotik susmayı sever her heykele annem
diyorum ki yastığına bedesten işlemiştir ölürken kokusuna düşecektir yavru bir Koza handa yaşayan çamaşırlarla yıkanarak
birazdan deneyelim mi şehre söylenmeyi
çünkü dilin fundalık biraz da yüksek teras baş döndüren bir acıdan bakılmaz şehre zaman beni ilk yaz doğurdu sana gitme böyle dedi ağzımdaki annem çiçeği
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Annem Çiçeği şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Annem Çiçeği şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Arabesk acılara prim vermeyen,bir fısıltı gibi başlayıp bir manifesto gibi haykıran bir ses...
"üç çizikli bir aşk kitaplığı avcum"
Ne güzel bir benzetme,bin yıl yaşar dünya durdukça.
Hele de şu bent vurdu can evimden beni:
"çünkü dilin fundalık biraz da yüksek teras baş döndüren bir acıdan bakılmaz şehre zaman beni ilk yaz doğurdu sana gitme böyle dedi ağzımdaki annem çiçeği"
Bütün nefti yosun renklerde,beyaz açan tüm çiçeklerde şair ,"Annem çiçeği" göstergeni anımsayacağım.
Yürekten kutladım dost kalem.
Bunca şiir mezarlığı içinde cingöz bir çocuğun yaşama sevinciydin,annesiz kalsan da...
Şiirinizde ses,armoni,ritm ve bilumum üslup sorunsallarını halletmiş olmanıza şapka çıkarmakla beraber, biraz da kıskanmadım
desem yalan olur :))
Sahi yahu biz neden yazamıyoruz ki böyle şiirler ?
Ey Arapçanın büyüsüne kapılmış Binboğa,bak Türkü tadında bir Türkçeyle elin oğlu neler yazıyor gör !
Yolun açık olsun şair,Türk Edebiyatı yazdı sizi bir kenara,ilk "Anneler Günü" haftasında çocuklarıma okutacağım şiirinizi
okulumuzda.Tabii fon müziği olarak da bağlamamla "Eledim eledim höllük eledim" türküsüyle eşlik edeceğim onlara.
Bakın bunu sevdim hocam...Facebook'taki gruba katılmak isterim. Eleştirilmeyi severim ben, yetkin insanların eleştirileri başımız üstüne...
Şiirlerime göz atıp, eleştirmek isterseniz, ben buradayım. Kırıp, parçalayın...Ben kırılmak yerine, kendimi tamir edip, yenilemeyi seviyorum. İşte bu yüzden eleştirin.
Sevgili şair kardeşim,bu sitede beni pek sevmezler ; zira bir edebiyat hocası olarak kolay beğenmiyoruz ve insanları ister istemez kırıyoruz.İnanmadığım bir şiire de ayıldım bayıldım geyikleri yazacak yaşı geçtik.İnsan elliye merdiven dayayınca daha kimseye yağ mağ yakamıyor, içimizden ne geliyorsa o.
Şimdi artık beğenmediğim şiirlere yorum yapmıyorum , böylece insanları kırmaktan da sakınmış oluyoruz.
Her neyse kardeşim sizde bir cevher var aynen devam.
Ayrıca facebook'ta Kronik Muhalif adında bir grubumuz var.Buyur gel ve ciddi şair arkadaşlarla tanış,şiirinizi paramparça etsinler, eleştirsinler,ancak böyle geliştirebiliriz kendimizi.
Bir Resim öğretmeni ve şair olarak yazdıklarınız beni çok mutlu etti. Bu şiir benim en beğendiğim şiirlerimden oldu, daha iyisi de gelmeli tabi ki... Anne, benim için çok çok önemli...şiirlerde sık kullanıyorum. Annemi kaybetmemin etkisi çok büyük ama anne sözcüğü her yere yakışığı gibi şiire de yakışıyor.
Şiirimi çocuklara okutma olgunluk ve cesaretini kendinizde bulmanıza şapka çıkarıyor ve o şapkayı takmak istiyorum, bu anlamdaki cesaretsizliğimi süpürmek adına...Ben bu şiiri kapalı bulduğum için çocuklara okutamıyorum.
Şiirden teknik ve anlamsal açıdan anladığınız yorumunuzdan belli oluyor. İşte böyle okuyucu ve şairler başımızın tacı...Beğense de, eleştirse de bunları bilerek ve hakkını vererek yapan...
başarılarınız daim olsun tebriklerim günün şiirine hayata kattığınız erdemli sevi yürekli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız Nevzat dost..:) sevgim saygım selamlarımla...
Hangi çocuğun boğazına takılmamıştır ki bir zaman leblebi tozu Ayağında kurdeleli beyaz papuçlar, bayram eteğini salına salına yürüyen o kızı görünce; Hangi çocuk sıkarak tutmamıştır ki annesinin elini ?
Benim asabımı bi Adnan Özer bozar bide sen Nevzat -ama ikinizde bilmeyin bunu-
Şu 1. olan şiiri merak ettim doğrusu !..
Eyvallah
Devin Karaca tarafından 10/17/2011 1:07:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
1.olan şiiri Bartın Belediyesi sayfasından okuyabilirsin. Şiir yarışması sonuçlandı bölümünden okuyabilirsin. Ayrıca 3. olan şiirde bana ait... 1.olan şiir bir Gökhan Ertekin şiiri...Çok genç ve yaşına rağmen iyi bir şair...
benim kadinim havana olmali ve yumulmaliyim prag in memelerine ve istanbulun küfürbazligiyla yarismali dilim ama en sonunda olymposun sessizliginde dalmaliyim tekil rüyalarima...
Arabesk acılara prim vermeyen,bir fısıltı gibi başlayıp bir manifesto gibi haykıran bir ses...
"üç çizikli bir aşk kitaplığı avcum"
Ne güzel bir benzetme,bin yıl yaşar dünya durdukça.
Hele de şu bent vurdu can evimden beni:
"çünkü dilin fundalık biraz da yüksek teras
baş döndüren bir acıdan bakılmaz şehre
zaman beni ilk yaz doğurdu sana gitme
böyle dedi ağzımdaki annem çiçeği"
Bütün nefti yosun renklerde,beyaz açan tüm çiçeklerde şair ,"Annem çiçeği" göstergeni anımsayacağım.
Yürekten kutladım dost kalem.
Bunca şiir mezarlığı içinde cingöz bir çocuğun yaşama sevinciydin,annesiz kalsan da...
Şiirinizde ses,armoni,ritm ve bilumum üslup sorunsallarını halletmiş olmanıza şapka çıkarmakla beraber, biraz da kıskanmadım
desem yalan olur :))
Sahi yahu biz neden yazamıyoruz ki böyle şiirler ?
Ey Arapçanın büyüsüne kapılmış Binboğa,bak Türkü tadında bir Türkçeyle elin oğlu neler yazıyor gör !
Yolun açık olsun şair,Türk Edebiyatı yazdı sizi bir kenara,ilk "Anneler Günü" haftasında çocuklarıma okutacağım şiirinizi
okulumuzda.Tabii fon müziği olarak da bağlamamla "Eledim eledim höllük eledim" türküsüyle eşlik edeceğim onlara.
Şiirle kal güzel insan.
MEHMET BİNBOĞA
ESKİŞEHİR