Yer ayaklar altında titriyorken an be an! Hangi cengin dumanı göğü kaplayan şu toz? Mehmed’imin bağrından, fışkıran mübarek kan, Tarih sayfalarına yazdı otuz ağustos!
O gün öyle bir gün ki, nehirler taştı kanla , Gökyüzünde bulutlar kızıl renge büründü . Muhammed’in ordusu savaştı başla canla, Yunan’ın soysuzuna cehennemi göründü.
Doğdu o gün bir güneş puslu dağın ardından, Som altınla işlendi tarihin bu hanesi. Dersini verip kovduk kâfirleri yurdumdan, Zafer hanelerinden sadece bir sahnesi.
Kalleş Haçlı’nın bizi yok etmekmiş gayesi, Sana yan bakan gözün biri bin kere pişman . İnönü’de Afyon’da, ölüm oldu payesi, Akıllı olan yapmaz Türk’ü kendine düşman.
Mevlâm bahşetti bize Türk’lük denen nimeti , Hangi millete mahsus böyle kutlu bir Zafer? Yerde gökte daima paylaşıp ganimeti, İman dolu yürekle her cephede muzaffer.
Sana kılıç çekenin başına gelir afet , Şaşırır menzilini gider atlar denize. Barışa özlemlerin gönüllerde zerafet, Kucaklar insanlığı bakmaz tene benize.
Zafer ile inancın bayramı bir arada, Görülmüş mü tarihte, böyle büyük şâtafat? Rabbim utkulu kılsın denizde ve karada, Varlığın tüm dünyaya verilmiş bir mükâfat.
Dinle ey hain çete belki gitmez hoşuna, Bu vatan sınırları sonsuza dek duracak . Yıkar bozarım diye umutlanma boşuna, Kılıcım ihanetin hesabını soracak.
Bugün Haçlı kafanın, gözü dönmüş hainin, Yurdumun üzerinden kovulduğu bir gündür. İmanıma göz diken, iblis denen lainin, Kininden hasedinden çatladığı bir gündür.
Ey Şehidim cennette şad olsun ruhun bugün, Mehmetçiğim kışla da şen olsun günün bugün , Türk’ün tarih önünde nam saldığı gün bugün, Çalsın sazlar, davullar, ülkeme düğün bugün!
M.Ziya DİNÇ 30.08.2011
Tüm yurduma ve müslüman alemine kutlu olsun bugün!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÜLKEME DÜĞÜN BUGÜN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÜLKEME DÜĞÜN BUGÜN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiiri şairi saygıyla selamıyoruz Ey Şehidim cennette şad olsun ruhun bugün, Mehmetçiğim kışla da şen olsun günün bugün , Türk’ün tarih önünde nam saldığı gün bugün, Çalsın sazlar, davullar, ülkeme düğün bugün!
kalbinin güzelliklerini korusun mevlam bayramın mubarek olsun ziya mehmet saygımla...
30 Ağustos'un anlamına yakışan, o günlerden bugünlere de gönderme yapan, hece dokulu güzeller güzeli bu şiirinizden ötürü tüm kalbimle kutluyorum üstad sizi... * Teşekkürler... * Bayram(şeker-zafer) Çifte bayramınız kutlu olsun... O hainler çetesinin yok olduğu, kafalarının sonsuza dek ezildiği yeni bayramlarda buluşmak umuduyla, Selamlar, Saygılar...
MustafaCeylan tarafından 8/30/2011 10:04:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mevlâm bahşetti bize Türk’lük denen nimeti Hangi millete mahsus böyle kutlu bir Zafer? Yerde gökte daima paylaşıp ganimeti İman dolu yürekle her cephede muzaffer.
günün önemine binaen güzel dile gelmiş bir şiirdi selam ve dua ile
"Yer ayaklar altında titriyorken an be an! Hangi cengin dumanı göğü kaplayan şu toz? Mehmed’imin bağrından, fışkıran mübarek kan Tarih sayfalarına yazdı otuz ağustos! ..." mziya M.Ziya DİNÇ 30.08.2011
Bayramlarını kutlar, Sağlığını diler ve Selâm ederim...
Övgü dolu günün anlamına uygun harika bir esere imza attınız can kardeş.Yürekten kutluyor daha güzel eserlere imza atmanız dileklerimle...