Okuduğunuz şiir 23.7.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Suyun içinde çalışan kadın
gündüzdü yıldızlar devinmiyordu karanlık gecede akıp gidiyordu sular duraksamadan evren büyüklüğünde bir ele dönüşüyordu kadın döne döne çevresinde solucanlar kuruyordu güneşte ışıldıyordu kazmasında yazması, teri birleşip birleşip alevler dağılıyordu yüreğinde
bir avuç kızgın su oldu döküldü yere kaldırdı başını, tepesinde insanlar tanrı solucan izi aradı toprakta başını sokuverecek utandı, utanmaz insanlar adına kırk düğüm sesini dizdi boğazına kırk düğümsüz gül çıkardı ağladı gül
baktı burası İstanbul değil başka sevişmeleri insanların sevgilinin boynunda yapay karanfil ve boyları elektrik direğinden kısa aslında sevişmek her yerde bir uzakta sevgiden yüz binlerce yıl
baktı burası ne Paris nede New York buralarda kadın bir avuç çul buruşturulur atılır
suyunu biriktirdi kadın gözyaşı yatağından aşağılara en ucuna ellerinin bir sel saldı sarı ovaya ova şaştı
acılarını irkti kadın sevgi donunu giyindi çıktı döl yatağından uzattı ayaklarını upuzun suya
çalıştı, arıttı suyu baktı taşlar su beyazı tutar akarsu da pislik tutar
hey su! gözlerini iyi aç da gör beni dedi kimmiş tanrı kimmiş kul işte adımla soylarımı yüceltiyorum ermiş el mertebesine
çıktı el yatağından kadın sevgi donunu giyindi görmek istedi bütün insanları çıplak nasıl büyürse bir tohum
gerçek diye haykırdı bir ses o, masala sarıldı çekti dünya ipini iğnesine kan çanağı güneşin batırdı kıçına sevgi var dedi yüz bininci kez
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Suyun içinde çalışan kadın şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Suyun içinde çalışan kadın şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
derin bir anlatım,okudukça bir daha okutan,okudukça satırlara yüklenen anlam, yosun kokusu, su tazeliği yürek burkuntusu...elinize sağlıkkkkkkk.............
Toplumsal yaralara harflerini batırmış şair... Peki anlaşılmış mı ?
Ne yazar ki anlaşılsa... Şiddet orada öylece duruyor , şeytansı naralarıyla... Görevimi yaparken Çoğu kez öfkeleniyorum ,şiddet sempozyumlu olaylara tanıklık ettiğim zamanlar... Mesleğim icabı bir sürü tanımadığım eve giriyor insanların sorunlarıyla ilgileniyorum... Her acil saglık teknikeri gibi bir çok şiddet olayına tanıklık ettim...Çalıştığım bölge itibarıyla sıkıntılı insanların yaşadığı bir yer ve dönem... Ancak çoğu ruh kendi ikliminde yaşarken yanlışı doğru , doğruyu da yanlış olarak kabul ve benimsemiş... Kadınlarda suçlu erkeklerde suçlu... Kadınlar suçlu çünkü kimsesiz...Konuşmaya hakları yok...Dünyaya gelmeleri kabahat zaten...Bir işlevleri yok onların... Erkeğinin cinsel ihtiyaçlarını karşılamak ve üremekten başka... İnanın hala bu şekilde düşünen " ben bilmem beyim bilir" görüşünü yaşam tarzı edinmek mecburiyetinde kalmış çok kadın tanıyorum... Bu yazımı belki sert bir dille eleştirmek isteyenler olabilir... Eleştirilerinizide anlayışla karşılayabilirim... Ama şundan eminim ki ne yazsam , hangi nidayı harflere döksem değişmeyecek bu alışkanlıklar... Yine tutulan takım yenildiği için , erkek çocuk doğuramadığı için, menstürasyon döneminde olduğu için , ekmek parası istediği için , çocuk başarısız olduğu için , kadın çalışmak istediği için , erkek işsiz kaldığı için , eşi kilo aldı diye , kapıyı geç açtı diye , soba yanmadı diye kadın hep şiddet görecek... Kim dur diyecek buna... Dur demeye gücü yetecek mi şiddet karşıtlarının... Yada yobaz alışkanlığın kökü ne zamana kadar kuruyacak....
Değerli şair arkadaşımın şiirini tebrik ediyor ,başarılar diliyorum....
qizLi özNe tarafından 7/24/2011 12:35:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
qizLi özNe tarafından 7/24/2011 12:45:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazdığınız benim için değerli yorumunuza biraz geç kalmışlıkla teşekkür ediyorum .Yazdıklarınıza katılıyorum .Nasıl katımayabilirim ki , benim yaşadıklarımdı bütün bunlar.İlk aklıma geliveren kız doğurdun kendin bak oldu.Kız sanki insan değil.Yazdıklarım yaşadıklarım olduğu için yerini buldu.. Ben de size başarı dileklerimi gönderiyorum.
Şiirin yazılış tarihine bakınca, o günden bugüne çok şey değişmediğini hatta giderek daha da artan bir şiddetin var olduğunu rahatlıkla görebiliriz. Şair; bu gerçeği kaleme alarak, şiire dökmüş. Dökülen gözyaşları eşliğinde…
Tarihin akışı içinde, hiç değişmiyor kadının konumu ‘’Suyun içinde çalışan kadın’’ sadece bir örnek:
İslam öncesi ‘’diri diri toprağa gömülen kız çocukları’’ ve İslam sonrası; zulüm görmekten kurtulamayan, ataerikli toplumlarda işkenceye maruz kalan kadınlar… Yok aslında birbirinden hiç farkları.
Halen, gazetelerin üçüncü sayfalarına süs malzemesi olmaya devam eden, her gün biraz daha artan acı gerçekler yansıtılmış ya.
Affedersiniz şair! Anla(ya)madık ne demek istediğinizi. Bizi bağışlasın şiiriniz. Alışık değiliz acıtan gerçeklerle yüzleşmeye.
Ah şair! Ne diye kanatırsınız kabuklaşmış yaralarımızı…
‘’Ve kadınlar bizim kadınlarımız: korkunç ve mübarek elleri ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle anamız, avradımız, yarimiz ve sanki hiç yaşanmamış gibi ölen ve soframızdaki yeri öküzümüzden sonra gelen ‘’
Şiirle kalınız efendim...
Alfabe tarafından 7/24/2011 9:03:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
.............................................................
.............................................................
.................................................
.................................................
...................
......................
.........................
................................
.......
( seçki sözün bittiği yerde başlayıp yatağını bulmuş...)