Hikmet’e sual olmaz, bu husumet nedendir, İnsanlığın özü bir, fikir başka biçimde, Bütün dertlerin başı, nefis denen şeytandır, İnsan denen mâhlükat, bir imtihan içinde.
Bak şöyle bedenine, akıl almaz bir yapı, Hayır işlerde kullan, çektirmeyesin zulüm, Mahşeri düşünsene, gidecek en son kapı, Sorgula yüreğini, acep nasıl bir kulum.
Ben büyüğüm sen küçük, ortasını bulalım, Paylaşalım ne varsa, dünya herkese yeter, Yemeyelim kul hakkı, vebalden kurtulalım, Dürüstçe yaşayalım, gelmesin bize keder.
Sardı dünya alemi, politika illeti, Hasım oldu kul kula, acımasız vuruyor, Sirayet etti bize, bozdu yüce milleti, Oyuna geldi ülkem, ah çekipte duruyor.
Dinle ey siyasetçi, sana bir çift sözüm var, Yaklaşma kutsalıma, seni soysuz yalancı, Yıkarım ocağını, dünyayı başına dar, Bilirim hünerini, lâkabında talancı.
İftihar ile yâd et, saygı göster soyuna, Gururluyum çok şükür, asaletim yücedir, Benzetme sakın beni, sürüdeki koyuna, Sillemi yiyen bilir, gör halini nicedir.
Hangi davaya hizmet, güttüğün fason dava, Nasıl dersin halkıma, beyinsiz ve de yobaz, Hangi makama uyar, çaldığın gazel hava, Aslını inkâr eden, çifte telli hokkabaz.
Cengâverler sahnede, birbirini karalar, Foya çıktı meydana, size kimse inanmaz, Kötü söz söylemeyin, açar derin yaralar, Halkım uyandı artık, yalan sözlere kanmaz.
Baş aciz millet aciz, ömür geçer zahmetle, Kardeş kardeşe düşman, olanlar felâh bulmaz, Yol açık yürüyelim, sağlıkla selametle, Huzurla yaşayalım, dünya kimseye kalmaz.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DÜNYA KİMSEYE KALMAZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DÜNYA KİMSEYE KALMAZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Evet bu dünya kimseye kalmadı.Harun'a da. Karun 'a da.. Tanrılık iddiasındaki Fıravun'a da. Çok güzeldi. Aslını inkar eden zaten bizden değil. Regaip kandilinizi tebrik ediyorum. Türk-İslam Alemine hayırlara vesile olmasını diliyorum. Saygılarımla...
Ben büyüğüm sen küçük, ortasını bulalım, Paylaşalım ne varsa, dünya herkese yeter, Yemeyelim kul hakkı, vebalden kurtulalım, Dürüstçe yaşayalım, gelmesin bize keder.
Sardı dünya alemi, politika hilleti, Hasım oldu kul kula, acımasız vuruyor, Sirayet etti bize, bozdu yüce milleti, Oyuna geldi ülkem, ah çekipte duruyor.
Ziya gardaşım,Mükemmel bir şiirdi..yüreğimle alkışlıyorum... Selam ve saygılarımla...
Eyvallah dostum şiirin harika idi. Bizim gibi acemilere bile ilham verdi. Kalemine, kelamına,ömrününe, bereket hocam. kandiliniz mübarek olsun.
Şu insanoğlu ne garib çok sırlı bir beşer Kimi edebi seçer, kimi kuyusun eşer kimi meleği geçer, kimi eşeği geçer O eşrefi mahlukat, adamlık yolun seçer.............Zaravi
zaravi tarafından 6/3/2011 7:17:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Oyun oynama benle, dalga geçme soyumla, Gururluyum çok şükür, asaletim yücedir, Benzetme sakın beni, sürüdeki koyunla, Sillemi yiyen bilir, gör halini nicedir.
Çok güzel ders veren nitelikde dizelerdiiii Yürek sesini tebrik ederim dost kalem Saygılarımla
BU DÜNYA BEN TANRIYIM DİYENLERE DE KALMADI, ÇÜNKÜ ONLAR TANRI DEĞİLDİLER. BEN PADİŞAHIM DİYENLARE DE KALMADI...ANLAM FEVKALADE DOLU VE DERİN ANLATIMI ÖZENLİ VE USTALIKLI,OKUMASI İBRETLİK HARİKA BİR ŞİİRDİ. TEBRİKLER VE SAYGILAR SUNUYORUM...HŞT
Yalan dolan, yandaş talan, kavga dövüş, şantaj karalama, dinleme izleme:)) Ne acıdır ki bunların adı siyaset oldu artık. Kutlarım anlamlı ve güzel şiirini dostum. Selam ve Sevgimle.
Oyun oynama benle, dalga geçme soyumla, Gururluyum çok şükür, asaletim yücedir, Benzetme sakın beni, sürüdeki koyunla, Sillemi yiyen bilir, gör halini nicedir.
Efem tebrikler her zamanki gibi masAllah sahane bir konu almissiniz yine Ortama... Kutluyorum Sairi vede siiri ni..
Hangi davaya hizmet, güttüğün fason dava, Nasıl dersin halkıma, beyinsiz vede yobaz, Hangi makama uyar, çaldığın gazel hava, Aslını inkâr eden, diplomasız hokkabaz.
hocam her zamanki gibi konu seçimi mükemmel....ibret verici satırlar dökülmüş kaleminizden her daim düşüncenize katılıyorum..güzel bir kardeşliğe çağrı olmuş..kutlarım..kal sağlıcakla.......
Şiir her yönü ile takdire şayan.Selam ve saygılar