Okuduğunuz şiir 4.6.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ZAMANE
Asil bir milletim,var mı eserim, Tarih kitabında, ara arkadaş Hayta oldum şimdi, asıp keserim, Güncel haberleri, tara arkadaş,
Bakın şu fakire, derine dalmış, Onun mutluluğu, mahşere kalmış, Huzurla yaşamak, bizde masalmış, Onulmaz gönlümde, yara arkadaş,
Bir devlet işine, kapağını at, Beklesin vatandaş, yan gelip de yat, Nasılsa aybaşı, gelecek irat, Zamanda haysiyet, para arkadaş.
Vatandaş dedin de, aklıma geldi, Beleşten maaşlar, aklımı çeldi, Çok vaatler gördüm, hepsi de ’yel’di, İnandım da düştüm, dara arkadaş.
Düşersin yollara, koltukta kelle, Bırakma sımsıkı, sarıl dört elle, Saldır rakibine, sipsivri dille, Görünce tutuyor, sara arkadaş.
Suyu çıktı işin, siyasetler yoz, Kabahatler arar, kullanacak koz, Oyumu alırsın, ortalıktan toz, Kaybolur mercekle, ara arkadaş.
Ezelinden beri, sürer bu dalaş, Ne var ki ucunda, nedir bu telaş, Bırak yandaşını, fakire ulaş, Gelmezsen başlarım, zara arkadaş.
Nice erler gördük, geçti buradan, Kalmadı hiçbiri, göçtü dünyadan, Dogru yola gelip, sıyrıl aradan, Sana da gelecek, sıra arkadaş. Sokma cennetini, zora arkadaş,
Yürek sesimi paylaşan değerli dostlara, onurlandıran seçki kuruluna teşekkürler..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZAMANE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZAMANE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Maaşım devletten ayıp saymadım Niceleri dedi döndüm duymadım Çapulcular gibi yurdu soymadım Yiyenlerin yüzü kara arkadaş
Birde benden olsun dedim devlette çalışıyorum ama devleti seviyorum bir çivisine zarar vermek istemedim elimden geldiğince Allah zaval vermesin diyorum kimseyi devletsiz etmesin şiiriniz güzeldi hoştu dilinize yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun
Teşekkür ederim Biz emekçiye lafımız yok,ama beleş maaş alan çok kişi bilirim işte görünür sağda solda gezer, bazısı da vatandaşı saatlerce bekletir,çayını içecek sohbet edecek.. Vatandaş o tür memura göre beklesin amaaaan misali... Rüşvet verip işe girer sonra da yat maaş gelsin..
Ezelinden beri, sürer bu dalaş, Ne var ki ucunda, nedir bu telaş, Bırak yandaşını, fakire ulaş, Gelmezsen başlarım, zara arkadaş.
Nice erler gördük, geçti buradan, Kalmadı hiçbiri, göçtü dünyadan, Dogru yola gelip, sıyrıl aradan, Sana da gelecek, sıra arkadaş. Sokma cennetini, zora arkadaş,
bravo dosta ne güzel akmış yürekten kutlar başarının devamını dilerim sevgiler yüreğine....
Ezelinden beri, sürer bu dalaş, Ne var ki ucunda, nedir bu telaş, Bırak yandaşını, fakire ulaş, Gelmezsen başlarım, zara arkadaş.
Nice erler gördük, geçti buradan, Kalmadı hiçbiri, göçtü dünyadan, Dogru yola gelip, sıyrıl aradan, Sana da gelecek, sıra arkadaş. Sokma cennetini, zora arkadaş,
İnce ince hiciv yapılan dizelerinizi kutlarım.Yunus diyarından selamlar.
Bakın şu fakire, derine dalmış, Onun mutluluğu, mahşere kalmış, Huzurla yaşamak, bizde masalmış, Onulmaz gönlümde, yara arkadaş,
Çok güzel bir şiir dökümüş dizelere can dost her şiirinde altın gibi ögütlerle aqyrılıyorum sayfandan ayrıca günün seçkisini almanda beni çokk mutlu etti Tebrik ederim yürek sesini ve kalemini arkadaşım Saygılarımla.....
şiirin geneline elbetteki baktım. Ama edindim izlenim bu oldu. Yandaş diye bahsettiğiniz ne ki ? memur memurdur, işçi de iş... hepsi üç kuruşa köle gibi çalışan insanlar. sözünüz yandaşlara ise eğer bunu açıkça söyleyin şiirlerinizde, ben öyle yapıyorum, ama emekçiler üzerinden yandaşlık suçlaması yapılmaz sevvgili dostum, sistemle ezenlerle ilgili bir derdin varsa, ki vardır eminim, benim de var, direk nokta atışı yap, mesajı gitmesi gereken yere gönder... Herkes şiir yazar ama cesur şiir yazmaz. Herkes muhalif olur ama o muhalifler gün gelip ırkçı da olur, veya yüce türklük üzerinden dem vurur. Bizler bu ülkenin emekçileriysek, felesefemiz ne olursa olsun emekçi cephede buluşmalıyız.
çok güzel bir vatandaş tasviri ince ince harika bir taşlama asaletli bir hece şiiri ayakta alkışlıyorum seçici kurula da hakkını verdiği için teşekkür ediyorum saygılarımla
Bütün dileğimiz zamane insanının doğru yolu bulup cennetini zora sokmaması. Hakkı Hak bilip,O'nun ipine sımsıkı sarılıp ayrılmaması..Gece yastığa başını koyduğu zaman, geçirdiği günün muhasebesini yapması. Zamanenin resmini çok güzel çekip çerçevelemişsiniz.Tebrik ediyorum Ziya kardeş.Kucak dolusu selamlar.
Çok güzel olmuş hocam. Her dem hak yolunda hakkı söyleyen güzel yüreğiniz hiç susmasın. İnsan ozanca bir yüreğe sahip olunca böyle milletinin dertlerine duyarsız kalamıyor. Sanırım ozanların en önemli görevi bu hastlıkları tesbit edip milletin basiret gözünün açılmasını sağlamak. . Uyan ey milletim dön sen aslına Artık son verelim, gaflet faslına Zamane değerler çürük temelsiz İbretle bakalım Fatih nesline.........Zaravi
Eserler yazılmalı ki; Vatan Şehidleri, Sana, hakkını helâl etsin. Geçici makamlar; sonuç îtibârı ile kimi memnun etti ki? Kaç lîder gördü bu Memleket... iyisi daha iyi anıldı, ya diğeri?! (Üsküdâra gider iken, ...") Kânunî', Muhibbî divânında şöyle diyor(1. cilt): "Kimse, Beni Anlamadı"! İyinin de kıymeti bilindi mi??
"...Bana ne, borandan-kardan, yolun sonu görünüyor." Dilerim; kimse yanılmasın...
Hayatın içinde her şey astara kılıf uydururcasına ÇAĞDAŞLIK adına yapılır oldu artık. Yapmayan tepki veren gerici denir oldu. Daha çağdaşlığın kavramından bihaber insanlar varken daha çok şeylere şahit olunacaktır. Önce ne nerede ve ne için yapılır veya yapılıyor onu kavramak gerekiyor aslında. Keşke insanlar hep savunduğum gibi ayna önüne geçip önce kendine bir baksa yeter.
Yanında yönünde ne ve kimler var. Açlar mı susuzlar mı? Hasta mı üzgünler mi? gibi...
Hatta önce kendini, geçmişini ne kadar tanıyor ona bakmalı. Kendinden bihaber, yabancı hayranlığı ile hava atmak en kolayıdır. Bunu yapanlarıda görüyoruz.
Çok ama çok güzeldi hocam. saygımla.
hüzün şairi tarafından 6/4/2011 1:13:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Nice erler gördük, geçti buradan, Kalmadı hiçbiri, göçtü dünyadan, Dogru yola gelip, sıyrıl aradan, Sanada gelecek, sıra arkadaş. Sokma cennetini, zora arkadaş,
Ders veren çok anlamlı nasihatli , güzel dizeler bu dünya da kalan yok bunuda hepimiz gayet iyi biliyoruz ahiretimizi untmadan yaşamayı başaranlardan olmak dua dileklerimle tebrik ediyorum saygılar.
Tekrar geldim güne yakıştı bu güzel anlamlı dizeler devamını diliyorum değerli dost yürek.saygımla.
gelmeyenvuslat tarafından 6/5/2011 2:52:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Niceleri dedi döndüm duymadım
Çapulcular gibi yurdu soymadım
Yiyenlerin yüzü kara arkadaş
Birde benden olsun dedim devlette çalışıyorum ama devleti seviyorum bir çivisine zarar vermek istemedim elimden geldiğince Allah zaval vermesin diyorum kimseyi devletsiz etmesin şiiriniz güzeldi hoştu dilinize yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun