Medeniyyet asrıymış, yaşadığımız asır, İnsanlık denen kavram, her gün can çekişiyor, Sevgi, saygı,güzel söz, yere serilmiş hasır, Hayasızlık diz boyu, soysuzluk pekişiyor.
Kesildi selam sabah, akrabadan komşudan, Zamane gençlerİnin, haberi yok huşudan Fayda gelir mi bilmem, şer peşinde koşudan Biz mi yanlış öğrendik, ahlak mı değişiyor.
Mâlâyani sözlerle, kandırıldın mı yoksa, Bana bir hüner göster, meziyetlerin çoksa, Aklına gelmez fakir, eğer ki karnı toksa, Düşünmez Hakk mizanı, harama üşüşüyor.
Söz nasihat dinlemez, bildiği yoldan koşar, Tipini gören insan, lâl olur gözü şaşar, Sözlerinde adap yok, ağzından salya taşar, Hayasızın gözleri, mahreme ilişiyor.
Tarihe dönüp bir bak, tanır mısın atanı, Kim emanet eyledi, sana cennetvatanı, Duayla andın mı hiç, şu kefensiz yatanı, Gayri meşru ne varsa, onları alışıyor.
Var mı sözümde yanlış, bilen biri söylesin, Çaresizlik içinde, annebaba neylesin, Dua edelim çokça, Mevla’m ıslah eylesin, Her birimizin yolu, mahşerde kesişiyor.
Rahmet ile ’Hâlk’ oldun, senin ruhunda ’nur’ var, Bozmasın seni çevre, bozmasın seni ağyar, Çelmesin o aklını, uygar denen canavar, Mâna alemlerinde, yürekler sevişiyor.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MEDENİYYET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MEDENİYYET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Boşuna değil elbet,işin içinde iş var Değerler kalmayınca,bir boşluğa gidiş var Dünyanın kanunu bu,kabül etmez boşluğu Var olmanın temeli,öldürmemek hoşluğu..İLK VE SON
Diyerek:Duyarlılığınız ve güzel şiiriniz için tebriklerimi gönderiyorum.Yüreğinize sağlık,sağlıcakla kalın.
"Bayrağa bez parçası",Genel kurullarda,toplantlarda "İstiklal marşı ve saygı duruşu"kalksın diyenler baş tacı ediliyor bu Ülkede,Ne deyyim gardaş,İnsanlar layık olduğu idarelerle idare edilir
Varmı sözümde yanlış, bilen biri söylesin, Çaresizlik içinde, anne baba neylesin, Dua edelim çokça, Mevla’m ıslah eylesin, Her birimizin yolu, mahşerde kesişiyor.
Rahmet ile ’Hâlk’ oldun, senin ruhunda ’nur’ var, Bozmasın seni çevre, bozmasın seni ağyar, Çelmesin o aklını, uygar denen canavar, Mâna alemlerinde, yürekler sevişiyor.
Hal-i pürmelâlimizi bütün çıplaklığı ile gözler önüne serip,reçetesi verilmiş,duası da var,tam anlamıyla harikulade bir şiir, tebrikler,selam ve saygılar.
"... Kesildi selam sabah, akrabadan komşudan, Zamane gençlerinin, haberi yok huşudan Fayda gelir mi bilmem, şer peşinde koşudan Biz mi yanlış öğrendik, ahlak mı değişiyor. ..." mziya
BÜTÜN KUSURLARIN TOPLAMI; BİLİP DE YAPMAMAK!
SELÂM EDERİM... SAĞOLASIN.
K.Y.
kadiryeter tarafından 6/1/2011 11:09:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sözünde hiç yanlışlık yok M .Ziya kardeş.Bütün söylediklerinin altına imzamı atarım.Bütün değerlerin can çekiştiği şu zamanda senin gibi gür seslerin çığlık çığlığa bazı şeyleri haykırmassı gerekiyor.Gönlüne kalemine nefesine sağlık.Allah'ın selamı üzerine olsun.
Rahmet ile ’Hâlk’ oldun, senin ruhunda ’nur’ var, Bozmasın seni çevre, bozmasın seni ağyar, Çelmesin o aklını, uygar denen canavar, Mâna alemlerinde, yürekler sevişiyor.
Söz nasihat dinlemez, bildiği yoldan koşar, Tipini gören insan, lâl olur gözü şaşar, Sözlerinde adap yok, ağzından salya taşar, Hayasızın gözleri, mahreme ilişiyor.
Dört tarafı şiirdi dizeleriyin başka yoruma gerek yok üstad,kutladım............
Medeniyyet asrıymış, yaşadığımız asır, İnsanlık denen kavram, hergün can çekişiyor, Sevgi, saygı,güzel söz, yere serilmiş hasır, Hayasızlık dizboyu, soysuzluk pekişiyor.
Çok güzel insana ögüt veren herkezin üstüne alması gereken sözlerle dolu dizeler dost kalem.Saygı sevgi malesef can çekişiyor kimsenin kimseye saygısı kalmadı malesef..Tebrik ederimmm Saygılarımla.....
Varmı sözümde yanlış, bilen biri söylesin, Çaresizlik içinde, anne baba neylesin, Dua edelim çokça, Mevla’m ıslah eylesin, Her birimizin yolu, mahşerde kesişiyor.
ustaca ve anlam dolu dizelerdi emeğine sağlık selamlarımla
Varmı sözümde yanlış, bilen biri söylesin, Çaresizlik içinde, anne baba neylesin, Dua edelim çokça, Mevla’m ıslah eylesin, Her birimizin yolu, mahşerde kesişiyor.
şiir bütünü ile tamamen dörtdörtlük yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun-esen kalın
Varmı sözümde yanlış, bilen biri söylesin, Çaresizlik içinde, anne baba neylesin, Dua edelim çokça, Mevla’m ıslah eylesin, Her birimizin yolu, mahşerde kesişiyor.
Rahmet ile ’hâlk’ oldun, senin ruhunda ’nur’ var, Bozmasın seni çevre, bozmasın seni ağyar, Çelmesin o aklını, uygar denen canavar, Mâna alemlerinde, yürekler sevişiyor.
Mehmet bey... Medeniyyeti sizin gibi Sair, böyle güzel anlam dolu satirlarla, bin bir manasi ile dile getire bilirdi... tebrikler kutluyorum Sairi..
Saygilarimla
SivasLiBeLa tarafından 5/30/2011 12:46:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
evet sayin usdadim m.ziya yuregine saglık ne güzelanlatmısın bu siirisahsima yazmıs bileolsan hiçalınmam cünkübüsiir gercekten çok edepli anlayan anlasın ve herkes üzerine düseni alsin tebrikler ve basarılar devamını beklerim gözlerinden öperim benim güzelkardesim
Tarihe dönüp bir bak, tanırmısın atanı, Kim emanet eyledi, sana cennet vatanı, Duayla andınmı hiç, şu kefensiz yatanı, Gayri meşru ne varsa, onlara alışıyor.
konu güzel seçim güzel yorum güzel tebrikler sayın hocam.tebrikler.
Değerler kalmayınca,bir boşluğa gidiş var
Dünyanın kanunu bu,kabül etmez boşluğu
Var olmanın temeli,öldürmemek hoşluğu..İLK VE SON
Diyerek:Duyarlılığınız ve güzel şiiriniz için tebriklerimi gönderiyorum.Yüreğinize sağlık,sağlıcakla kalın.