Anlatımı bozuk bir cümleydi beni eksilten kadınlar fazlalıklarına imlâsız kaldığım, sessiz ve duru dudaklarımda devrik anlatımlar…
gölgesi hançerlenmiş adımlarla geçerdim kuru yaprakların vehim dolu eline. her kaldırımda şaşkınlığın derin örüntüsü hayat gibi çıkmazında uskunlukların!
taşındığım her suskun ırmakta bir yaz geçerdi sıcağını soyunmuş yorgun mesaisinde bulutun düşerdi incileri düş kırıklarıma…
beni kendine tanıyan bir fırtınanın zerrelerine sustum ki başımda yel değirmeni olurdu bendeki çocuk ruhumda hayal meyal gece penceresinden uçurduğum beyaz güvercini öldüren uçurum lânetin gamzeleri şekilsiz ve soluk görünürken her gerçeğe kendimi sundum, kendimden adayarak kendimi ama bazı gerçeklermiş gerçeğin taklidi yüzünüze gülen düşmanı sizden sanmak gibi
ölülerin unuttuğu ne varsa biz tamamlıyoruz ölmeyeceğimizi sanarak yarım ve bayat tükenen bir ekmek gibi kırıntılarımızı dağıtıyoruz fezanın ortalığına ah sen topla beni hayat
aşk, iklimlere soyun beni bırak benliğin yalancı aynasına en gerçek yanını gerçeğin. suçlar ortak, suçlar bir, suçlar bizim kendime karaladım bütün sevdiklerimi bir kadın, bir erkek, bir çocuk… bir iskambil kağıdı kadar hilekâr insan hataya yanaştıkça izleri kalır silinmemecesine senedi dudaklara söz diye yapışan…
tutkuların arenasında kelebek ömründe en insan yanı insanın bugün var’mış gibi’ yarınlar yarın yokmuşçasına geçmiş zamanlar tutuyorum bir kadının eliyle yazılıyorum tarihe geç’miş gibi’ kendimden. oysa her edimde virgülü değişen, imlâsı bozuk bir öyküyüm olsa olsa
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UMUTLARA UYANMAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UMUTLARA UYANMAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düşüncelerinize katılıyorum...gayet güzel açıklamışsınız net bir şekilde...Şiirde duygu alışverişi ya da eleştiri saygı sevgi çerçevesi içinde olumlu ve yapıcı olmalıdır...daha iyilerine imza atmak istiyorsak eleştirilere kulak tıkamak yerine oturup düşünülmeli ve hatalar gözden geçirilmelidir...hatta kendi kendimizi bile eleştirelim ki arayış ve yenilik içersine girelim...yoksa olduğumuz yerde aynı şeylerin tekrarıyla yetiniriz...
Ben teşekkür ederim efendim bize farklı farklı birbirinden güzel şiirler okuttuğunuz için...
Bir şiirin şiirliğini şiiri bilen, şiir konusunda kendini aşmış kişiler anlayabilir(ki bu kişilere sizi de dahil edebilirim) diye düşünüyorum. Eğer eleştiri yapılacaksa da yapıcı- şairini,yazarını geliştirici,uyarıcı- eleştiriler yapılmalıdır. Şiir konusunda bulunduğu yeri yeterli gören bir insan,kendi üslup ve şiirsel beslenmelerinin dışındakilere uzak gözle bakmayı yeğler ki ona göre bu tarz şiirler şiir değildir. Sadece saçmalıktır. Oysa şiir sürekli gelişimi ve yeniliği hedeflemeli, eski yaklaşımlara da temas ederek olgunlaşabilmelidir. Her şair, şairim diyeceğine; ne kadar şairim demeli ya da şair olabilmenin gerçek ölçüsü nedir diye sormalıdır kendine.Nasıl ki her şarkı söyleyene şarkıcı diyemeyeceğimiz gibi, her şiir yazana da şair diyemeyiz. Bence şiir yazan her kişi kendine ciddi sorular sormalı ve bulunduğu yerden asla memnun olmamalıdır; aksi halde karşılaşabileceği tek gerçek,asla ilerleyemeyeceği gerçeğidir.
Bunları yazmamın sebebini anlamışsınızdır.Yapılan bazı yorumlara kızıyorum. Yarın kısmet olursa 2010 Kapadokya Uluslararası şiir yarışmasında 1.lik ödülünü alan şiirimi paylaşacağım bu sitede. Bakalım nasıl eleştiriler gelecek? İşinin sadece tuhaf şekillerde eleştiri yapmak olduğunu zanneden bütün şairleri(!) bekliyorum.
Size tekrardan teşekkür ederim. Saygı ve şiirle efendim...
Yorumunuzdan bir şey anlayamadım açıkçası,tabi ki saygı çerçevesinde! Eleştiriyi açık ve net yaparsak daha anlamlı olur. lollllllllllll:) diye bir eleştiri şekli olduğunu da yeni öğrendim.
Seçilen kelimeler ve şiir işçiliği gösteriyor kendini ben şiirim diyor yazılanlar.
Bu gece iki şiirinize dokunabildim ama ilerleyen zamanlarda ayrıntılı bir ziyaret daha zamanım elverdiğince.
Tebrikler şiire tutunan yüreğinize...