(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mor Gölge şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mor Gölge şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sorusunun cevaplarını arayalım ki şiir mi değil mi bunu ortaya çıkaralım..
*Mor gölge*
Gölgenin sözlük anlamı ve çağrışımı genel bir yapıya sahiptir ; bütün gölgeler siyahtır, akşam olunca !. Gölgeyi bakışaçısı ile ebatlandırabiliriz ve fakat renklendirmek hayalgücü ile orantılıdır.
Oysa ki sizin yazmış olduğunuz iki satır içinde hayalgücünden ziyade, yaşanmış anların ifadesine tanık oluyoruz.
Diğer iki dizeye gelince;
*kalbimde hiç yara kalmadı*
Anlam karmaşası çıkıyor karşımıza, bakınız yara ve kabuk dokusal bir bütünlüktür. Bu tarz söylemleri şiirselleştirmek veya beyit haline getirmek için yara ve kabuğu birbirinden ayrıştırmak gereklidir. İşte hayalgücüne burada gerçeklik kazandırmak amacı ile denilebilir ki
Yara varsa Kabuk değer kazanır*
Kabuk döküldüğünde Yara sonsuzluktur*
Kabuk koparılınca Yara kanar*
Gibi söylemler zıtlığı, basit ama öğretici anlamlara taşır cümleyi.
*o yüzdendi, her kavganın kabuk bağlaması*
Aynı durum burada da geçerli ve fakat bu dizede dikkat edilmesi gereken bir yazım ve sıfat hatası var !.
Şöyle ki o, bu, şu* bakınız bunlar sıfatlandırmadır (!) oysa ki siz bir üst dizede *hiç'i vermişsiniz ve buna bir alt dizede varolmayan birşeye sıfat yükleyemezsiniz.
Herşeyi bir kenara bırakıp tüm yoğunluğumuzu *kavgaya* yöneltelim, kavga bir çok şeyin uzantısıdır. O, bu ve şu sebeplerden dolayı kavga edebilir veyahut kavgaya tövbe edebilir insan evet ama siz yukarıda zaten farazi söylemlere yer vererek, kavganın sıfatlandırılma özelliklerini engellemişsiniz.
*kalbimde hiç yara kalmadı bundandır kavgam bıçak arsızı*
Son olarak Her şiir kendi halinde, kendi vaktinde ve kendi sayfasında tartışılır. Eleştirmek, misilleme tavrı ile yapılacaksa,
vay halimize
vay şiirimize !.
vay Nazım Hikmet'e, Can Yücele, Edip Cansever'e, Sezai Karakoç'a vs.
Yani o zaman tüm bu şairlerimiz boşuna acılar çekip, tutuklanıp, karartılmıştır !.
Epigraf mı ? üzgünüm gülmekten başka bir tepki veremem buna !.
Öncelikle poetiaka'nın; düşsel mi ? düşünce mi ? olduğunu iyice araştırın derim !.
Sonra, bana şiir nedir diye sorma hakkını size vermiyorum !.
İmge mi ? sizin yazdığınız şiirlerin daha doğrusu şiir benzetmelerinin imgeden bihahaber olduğunu düşündüğümü bilmeniz gerek diye düşünüyorum.
Duygu olmadan, insan olunmaz !. Duygu ile zeka bir arada olmazsa; bu kez de şiir olmaz !.
Size, ironin de ne anlama geldiğini çok dikkatli araştırın derim !.
Misillemeye gelince, bu söylediğim eleştirmen ile iligili idi, sizinle değil !.
Son olarak; siz benim yaptığım yorumu zerre kadar anlamamışsınız !.
Kaldı ki kaba ve ukala tavrınız hiç hoş değildi !.
Sizin, sözüm ona şiirin önsözü çalışmanız çok basit iki cümleyle özetlenir, siz isterseniz aynı anlamı taşıyan bu birbiri ile aynı iki dizeyle sayfalarca sürecek şiire başlayın, anlacatacaklarınız; düşündüklerinizle sınırlıdır !.
Neden mi ?
*hiç keyfim yoktu sana sarı laleler aldım gelirken* İroni budur !.
*yaram kanıyordu bu yüzdendi ellerim boş * Epigrafsa budur !.
Poetika'ya gelince; kavga demek poetik şiir yazmak değildir !.
Şairlere bir soru ?, Nesnel nedir !.
Ayrıca; ilgim gereksizmiş ki bu yüzden teşekkürün de anlamı yoktu !.
kalbimde hiç yara kalmadı
o yüzdendi, her kavganın kabuk bağlaması...
../
anlatmaya yeter d3e artar analayanda ve yarası olanda.
çünkü KENDİNDEN DE BİŞEYLER EKLERSİN VE ŞİİR BUYUR.
BU YANI GÜZEL ŞİİRİN.
yazan kaleme tebriklerimi sunarım.
güzeldi.