Öğle sıcağında bir harman yeri gönül! Öyle bedbin, yorgun, susuz, ıssız… Uçsuz bucaksız bir sükûtu öğüten yalnız.
Harmana harr düşürdün ey âteşdîde Yazgıma yar düşürdün. Bildim, “ezelde merhabalaştığım” sendin Bir gülümsedin cümle cefâya can baş üzre dedim.
Evvel bir tohumdun, kurumuş kalbimde filize durmuş Sen yeşer diye yarıldı kalbim damar damar Sevgili değil miydin sen, hani bir adı zâlim? Ben gam-ı hecrin ile başı göğe eren hâmûş Bağışladığın makamda pervaneleyin ölmek var.
Kuytularımı ısıt bakışlarınla, aydınlat içimi ığıl ığıl Bir bostan kokusu getir yaşama dair, Nevâ-yı gönül unutsun bütün hüzzam besteleri Gözlerinden ateş devşireyim, güller dereyim kızıl kızıl Ȃteşdîde! Beyhûde, beni ancak yanan bilir…
Geceye sükût düşer, gönlüme efkâr, dilime efgân Çile ilmek ilmek geçer boynuma, kesilir soluğum Bir ahh tüter içerimden, gökleri sarar bütün. Bu sûziş-i nihana gönül ver ey cevrine belî dediğim cânân, Hasretiyle kendimi çöl değil dağ değil, ipe vurduğum.
Ateşdide! Dert közlediğim, kelâmı âteşlere verdiğim ocağım! Bigâneliğin vakti mi? Bir şiir yanıyor uğruna kor kor Ben, başında şûlesi söneyazan; ruhu bir üfürmeye bakan Sen, derûnumda ezelden ebede taşıdığım çerağım Vahayf ki yanmayınca, aşkın sırrına erilmiyor…
*** Harr: Ateş Gam-ı hecr: Ayrılığın verdiği keder Hâmûş: Sessiz, suskun. Pervaneleyin: Pervane gibi Nevâ-yı gönül : Gönül nameleri Ateşdide: Ateşgözlü Efgan: Feryatlar, figanlar. sûziş-i nihan: Gizli yanış Cevr: Eziyet belî: Evet Biganelik: Kayıtsızlık, aldırışsız olmak. şûle: alev söneyazan: nerdeyse sönen derun: İç Vahayf: Ne yazık ki
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ȂTEŞDÎDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ȂTEŞDÎDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok teşekkür ediyorum bir kez daha size. Olumlu, yapıcı yorumlarız şiir yolunda yürürken güven veriyor. Serv-i revan bir edayla salınan bir başka şiir için teşvik edici bir yorumdu. Eksik olmayın efendim.
Bunu hissettirdi Şiir.
Tuz parça kırılsak da hala içimizde o yanardağ ağzı.
Hala kıpkızıl gülümseyen sanki ateşten bir tebessüm zehir zemberek... (Attila İLHAN)