Okuduğunuz şiir 7.12.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ÇERAĞ
Sun haydi zehrini, kelâmın tadına bulayıp Sin bir köşeye ki mücrîm olduğun bilinmesin Sön, gubâr içre kalmış avîzeler gibi ışıksız. Sen; gündüzleri sûreti âyân, geceler boyu kayıp San; âleme sırdır, kuytularda gizlendiğin.
Bir sevda yazgısına adı denk düşürülen talihsizim, Tâkâti yitmiş bir yüreğin şikayetlenişidir bu. Vurgun yüklü cismimden âşikâr tüm yılgınlığım. Sığ ruhlara sığma cehdinde bir ölü denizim. Ve Kaf dağından keder devşiren aşk yorgunu.
Mücerret bir âlemden mülhem; vuslat düşü, hecr yarası Âvâz-ı nihânımı bürüyen âh, kalbi vîrân eden bîgânelik, Efsunlu gecenin artığı şiir! Hicaz sancılarımı dindir. Bir incecik hat çek, ölümle yaşam arası, akla katran karası. Bahşet, kelâm üzre, aşk içre bir dirhem dîvânelik.
Dayanılası değil; meşrebi hüzzam, menbaı keder melâl, Varlığınla ezdiğin, yokluğunla yıktığın gönül hatırsız mı bu kadar? Bir mısraın mahremiyetinde geceleyen âvâreyim sensiz. Öncesiz, şimdisiz, yarınsız… Ebedi sürecek belli, bendeki hâl. Sayhası gökleri tutan kalp neden kahra giriftâr?
Gam otağında ocak tüttüren güzel! Korkma gözlerinle yelpazelediğin alevden, En dişe dokunur endişe tutuşmayacak kadar yaş kalmışlığın hakikatte Sızdığın rüya, zerk ettiğin sevda, dokuduğun hüzün yalnız bana. Hayra yorulan düş de sen, suya okunan kabus da sen, sen, sen… Besbelli ki sevgili, ezelde yakılan çerağsın bende.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇERAĞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇERAĞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Ezelde Yakılan Çerağ"larımızdır bu günümüzü aydınlatan.Her sevgili aslolan sevgilinin bir kıvılcımı. Ne güzel şey vuslat hasretiyle dinlenen hüzzamlarda şiire-şiirinize- sığınmak. Aşk yarelidir doğuştan ölüme kadar sağalmaz.Nidanızın bâki kalması temennisiyle. Yüreğimizin "Mihri Hatun"u...
Çer'ağ sayfaya düşmüş muhteşem alazında bizlerde ısındık şiire ve sözün ustaca kullanımına doyduk..güne düşen güzelliğe tebriklerim çokça selam saygı ve dua ile...
sulu_sepken tarafından 12/8/2009 1:18:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sun haydi zehrini, kelâmın tadına bulayıp Sin bir köşeye ki mücrîm olduğun bilinmesin Sön, gubâr içre kalmış avîzeler gibi ışıksız. Sen; gündüzleri sûreti âyân, geceler boyu kayıp San; âleme sırdır, kuytularda gizlendiğin.
sorgular eleştiriler ne güzel kendini yargılamayı bilebilen yüreğe ki onda sevgi tohumları artar.çok güzel şiirdi yüreğinize sağlık.
Teşekkür ederim size de. Anlaşılmak gerçekten güzel. Sorgulamak, önce kendini yargılamak, sitem yani içsel olan her şey herkeste yaratılıştan mündemic. Şiir dediğimiz içimizde olan şey. Bizler bunu sözcüklere dökerek görünür kılıyoruz o kadar.
Şiirimi birkaç kelam yazacak kadar ka yda değer bulduğunuz için bir kez daha teşekkür ederim.
Teşekkür ederim, Yorumunuz şiir yolunda yüreklendirici, gurur verici oldu. Vakit ayırıp, kayda değer bulduğunuz için bir kez daha teşekkür ediyorum. Eksik olmayın efendim.
Şiirde sözcük oyunları yapmayı sevdiğinizi farketmiştim. Bu yüzden şiirimin ilk bölümü dikkatinizi çekmiş olabilir. Teşekkür ederim teveccühünüz için. Onur duydum. Saygılarımla.
neden daha önce farketmemişim sizi bilmem. Amasyalı hemşehrim hem de edebiyat öğretmeni hem de şiir yazıyor. sizi gördüğüme çok sevindim. bu arada şiirinizi okuyunca altına yazmasanız da bu konuda yetkin olduğunuz belli oluyordu. gerçekten harika bir anlatımınız var. başarınızı kutlar devamını dilerim. sevgiler selamlar....
Teşekkür ederim efendim. Şiirlerimin dili nisbeten ağır, bu yüzden eleştiri alıyorum çevremden. Fakat sizler gibi yüreklendirici sözler söyleyenler olunca da mutluluk duyuyorum. Bir kez daha teşekkür ederim size. Saygılar.
Sun haydi zehrini, kelâmın tadına bulayıp Sin bir köşeye ki mücrîm olduğun bilinmesin Sön, gubâr içre kalmış avîzeler gibi ışıksız. Sen; gündüzleri sûreti âyân, geceler boyu kayıp San; âleme sırdır, kuytularda gizlendiğin.
Farklı ve çok güzel bir şiirdi. Tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla.
Sayın hocam teveccühünüz için çok teşekkür ederim. Sizden gelen olumlu-olumsuz her yorum can baş üzre. Güzel olan şu ki hiç olumsuz bir şey de yazmadınız. Sağ olun efendim.
Yıla hayırlı bir başlangıç dilerim.
Selam ve sevgilerle...