Okuduğunuz şiir 9.3.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ÂMİNLE AŞKI...
Sebile teşbih bir ömür akar yâr eline Bedesten kemerlerinde incecik Bir kabartmadan başka neydi gönül? Lâleye meyli dilde nâle iken.
Bürümcük esvablı bir keder bekler İşvebaz edâ ile sâlâ vakti. Ne bir zırh kuşanır bîçâre, Ne duadan bir nasip alır. Melal, ruh gibi işler bedenine.
Tuğyanı zelil bir akşam başlar o dem. Udun karnında yankılanır hicran, usu(û)l usu(û)l, “Sûzıdilâra” âhlar tüter âşığın kalbinde. Göze inen perdede yârin hayâli oynaşır.
Uzak memleketlerin ılıklığında Bir düş, suya okunur yangın yangın. İçinde tutsa tutuşur, unutsa aklı ziyân olur. Ufalanmış bir umudun serencamıdır bu.
Sarısabırdan bir tesbih gibi çekilir zaman, an an Rahlesinde elem okunan aşka inkıyaaaad... Heyhat! Gam makamında şikâyete destur var mı ola? Vuslat niyâzında yıllar geçer, Bir ömür akar, yâr eline incecik Ey duacı! Âminle aşkı ne olur bir kerecik…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÂMİNLE AŞKI... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÂMİNLE AŞKI... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sarısabırdan bir tesbih gibi çekilir zaman, an an Rahlesinde elem okunan aşka inkıyaaaad... Heyhat! Gam makamında şikâyete destur var mı ola? Vuslat niyâzında yıllar geçer, Bir ömür akar, yâr eline incecik Ey duacı! Âminle aşkı ne olur bir kerecik…
Tebrik ediyorum. Çok güzel bir şiirdi. Saygı ve selamlarımla.
Olcay hocam sizi anasayfada görmek ne güzel. Kelimelere vâkıf olmak ve onu ziyadesiyle yerli yerinde kullanabilmek gerçekten çok önemli. Can-ı gönülden tebrik ediyorum.Ihlamur dergisi adına bir ropörtajım olmuştu yarıyıl tatilinde İstanbul'da İskender Pala ile...Keyifli ve bilgi dolu bir ropörtaj. okumanızı isterim...http://www.ihlamurdergisi.com/arsiv.htm kimbilir bakarsınız belki bir tesadüf daha olur da görüşürüz yeniden... sevgi ve saygılarımı gönderiyorum...
Hocam çok teşekkür ederim. Onur verdiniz, sevindirdiniz. Tesadüflere bırakılmayan görüşmeler, buluşmalar olsun niyetimiz de Allah nasip ederse gerçek olsun. O kısa görüşme bile ne kadar dolu dolu geçti benim için.
Sarısabırdan bir tesbih gibi çekilir zaman, an an Rahlesinde elem okunan aşka inkıyaaaad. Heyhat! Gam makamında şikâyete destur var mı ola? Vuslat niyâzında yıllar geçer, Bir ömür akar, yâr eline incecik Ey duacı! Âminle aşkı ne olur bir kerecik…
Aşkın narin dille ve seçkili imgelerle çok güzel anlatımı tebrik ediyorum günün güzel dizelerini ve sevgilki şairemizi.daimi başarı dielklerimle selam sevgiiler.
Bu tarzda sizin de yazdığınızı, çok nitelikli ve özgün şiirleriniz olduğunu biliyorum. Zaten, sizi sanırım böyle bir şiirden sonra takip etmeye başlamıştım. Teşekkür ediyorum efendim.
Şiiriniz çok güzel.Eski dile hakimiyetiniz çok net.Özellikle yeni şiirlerde konunun dağınıklığı temanın zihinlerde kurulamayışı bu tür şiirlerin çabuk tüketilmesine vesile oluyor diye düşünüyorum.Halbuki kompozisyon yönüyle güçlü şiirlerin ayakta kalma ihtimali daha yüksek
Şiirinizin modern tabiriyle tematik prezantasyonunun çok iyi kurgulandığı çok açık.Benzetmeler arasındaki tenasüp ve akışı bozmayan yumuşak geçişler esere ayrı bir renk sürmüş.Başta ince seslilerle kurulan asonans ayrı bir fark katmış çalışmanıza.Eski dili sözlükten bakıp kullanmak var, sizin gibi bilinçli kullanıp anlam kaymalarına gülünç durumlara düşmemek var.Ne mutlu ki şiirlerinizi okurken böyle bir kaygı gütmüyorum.Şiirinize eleştirim özellikle birin sık tekrarı üzerine.Bu tekrar şiirin akustiğine anlam yüklemediği gibi sesi de bozuyor.Tınısı yüksek ve şiir eşiğimizi yeni ufuklara sürükleyecek güzelliklerde buluşmak dileğiyle.Aşkı aminleyip bitirmek şiarımız olsun.Saygılarımla...
muratcanbolat tarafından 3/9/2011 11:24:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Efendim, bu kapsamlı ve yapıcı yorumunuz için, şiirimi buna layık gördüğünüz için çok teşekkür ediyorum. "Kompozisyon"la ilgili fikirlerinize aynen katılıyorum. Ben bu tür şiirlerle karşılaştığımda yalnızca imgeye odaklanıyorum, anlamı 2. planda bırakarak şiire yaklaşıyorum. Serbest şiirin en büyük sorununu da konu dağınıklığı oluşturuyor. Gerçi malumunuz, modern algıda zaten bu amaçlanıyor. Biraz daha geleneğe yakın olan serbest yazanlar kompozisyonu önemsiyor.
Şiirle ilgili eleştirinizde de çok haklısınız. "bir" i gerçekten çok kullanıyorum. Ama yazarken ve sonraki okuyuşlarda, şiiri kaleme alan değil de farklı bir göz ve kulak bunu hissedebiliyor. Ben tavsiyenize bundan sonra dikkat etmeye çalışacağım.
Tekrar teşekkürlerimi sunuyorunm. Saygılarımla efendim.
aşk, duasız öksüz kalır..
Kıymetli kalemi tebrik ederim..