Ümit! Bu talihsiz aşığı bırak da git… Git ki yıkılışınla başlıyor her merhun vakit… Dimağına bir kanatlı söz düşmemiş cânân! Gözlerini olsun esirgeme! Yâdından nasipsiz hatıralarla, Bir ömür tütüyor beyhude…
Âvâreyim, ışıksız yıldız gibi boşlukta Çölde kılıksız biçareyim. Leyla’ya nisbet, bir bahtı siyâh, Gün doğsa üstüme ne çıkar, intizarım kendime; Ahhh! Ah olsun, gökçe gözlerine düşen gönlüme, Bezm-i ezelde eleme, belî diyen dilime!
Aşk; dualanmışsa Kâbe’de Mecnun dilince Vazgeçmek olmaz elbet sevdadan Âfâk-ı nigâhımdan gurûb etme sevgili Beni böyle mahzun bırakıp gitme sevgili
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAVL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAVL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ahhh! Ah olsun, gökçe gözlerine düşen gönlüme, Bezm-i ezelde eleme, belî diyen dilime! Kızıl bir gülşendi aşk, yangınını bağrımdan alan Âlemden nihân ettiğim sultana kan kan adanan. ... Tebrik ediyorum efendim...
bu -bence- mükemmeldi... birçok eski Türkçe diyebileceğimiz kelimeleri kendi şiir denemelerimde kullanırken hep: 'acaba göze kulağa hoş gelir mi' diye düşünürdüm. burada o kadar güzel durmuş ki her kelime; cesaretlendim doğrusu... ve mana... harika... tebrik ederim çok... selametle
Çok teşekkür ederim. Aynı dil özelliklerinden zevk alan bir şairin iltifatıyla mutlu oldum. Osmanlı Türkçesinde kullanılmış sözcüklerin müzikalitesini ben de seviyorum. Esasen, yaşayan Türkçemize uygun bir dil kullanma konusunda tavsiye, bir ölçüde haklı eleştiriler de alıyorum. Bakalım; şiir bir tekamül işi, aynı söyleyiş güzelliğini yaşayan Türkçede ne vakit yakalayacağım.
Yorumunuz mevcut şiir duruşumda yüreklendiriciydi. Çok teşekkür ederim. Saygılar.
Öpülesi gözlerini özlüyorum olmadık saatlerde İçime koca bir balon düşüyor Ben sen dedikçe o daha da büyüyor Ben bana sığmaz oluyorum Sarınılıyorum hayaline Titreyen yüreğim bedenim sen oluyor Can buluyorsun bende İki damla yaş veda ediyor kirpiklerimin limanlarına Kavruk bir yüreğe Savruk zamanlardan bir kor düşüyor Sevgilinin dudağından hediye...
:) Aynı şeyleri ben de bu dizeleriniz için düşünüyorum. Ne içten bir söyleyiş yakalamışsınız. Tebrik ederim.
Yorumunuz için de ayrıyeten teşekkür ederim. Saygılar.
Şiirde en çok kullandığım, hatta kullanmak için özel bir çaba harcadığım "K" ve "S" harflerini yoğun olarak burada görmek hoşuma gitti. Diğer tarafları da güzel elbette ama en çok bu bölümü sevdim. Serbest olduğu için fazla bir şey söylemeyeceğim, anlam dili kullanma, özgün söyleyişler açısından güzel bir şiirdi. Başarılar dilerim.
Teşekkür ederim, beğeniniz beni onurlandırdı. Teknik yorum ve kişisel değerlendirmenizin iç içe olması benim için önemliydi. Saygılar efendim. Hayırlı geceler.
Ah olsun, gökçe gözlerine düşen gönlüme,
Bezm-i ezelde eleme, belî diyen dilime!
Kızıl bir gülşendi aşk, yangınını bağrımdan alan
Âlemden nihân ettiğim sultana kan kan adanan.
...
Tebrik ediyorum efendim...