Uzak nedir? Kendinin bile ücrasında yaşayan benim için gidecek yer ne kadar uzak olabilir? (İsmet ÖZEL)
Banliyölerin ıslak istasyonlarında Yabancı ağızlardan işitiyorsun sapa yolların hikâyelerini Susuyorsun, her yol kendi toprağından nasılsa… Alt yazılı bir hüzün taşıyorsun Mavi ekranında hayatın. Seyredenler ayaküstü okuyor Yol halini ince kederinin.
Bazen kendi bile kalabalık gelir insana Kendi sesi uğuldar içten içe, Susmak biraz da bu yüzden güzeldir. Gitmek, suskunluğu yanında götürmektir.
Vakti çarmıha germişsen, ya da ilahi kudret çekmişse göğe onu, fark etmez, Bağışlanmış mekânlar çağırır seni. Gaybî kip ekleriyle çekimlediğin gitmeler Kalp vadilerinde çağlar ki ölmek istersin bir an. Seni tatmin edecek tek gitmek olur, ölüm.
Varlık iddiasında bir çizme kadar olamadın şu dünyada! Yokluk en çok topukta direndi. Sonra, sancıdı Allahaısmaladığın kalmalar. Haydi bir şemsiye aç bütün gözyaşları için Şapkalı a’ların ardına düş rüzgâr gibi, telâş gibi, feryâd gibi
Kendinden gitmekle başlıyor her mukaddes yolculuk Öznesi tekil, geçişsiz bir yalnızlığa kesilmiş biletin. Örümceğin, ağzına ağ öreceği vakte kadar Ateş tabanlı ayaklarını, sür çatal diline gölgelerin
Dilbüken zakkum şerbetiyle doldurmuşsun kırbanı. Dişkesmez katıksız ekmek azığında… Yol uzun, sen karanlık… İşaret levhaları başka lisanda…
Hadi başlasın yolculuğun artık… Bekliyorum seni, “senden içerü “ bir yerde sabırla….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GİTMEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GİTMEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.