"Canıma sunduğun aşk, bir merhaba Dibâce” Ezelî niyâzım ki, menzil ukba Dibâce
Dibaaace… Aşk; isminde, hüküm giymiş üç hece, Nigâhından süzdüğün, segâh sancısı keder. Yazsın bu serencâmı, ah sır kâtibi gece, Alnımda sevda mührü, sabır nakşı çizgiler. Aşkın mukaddimesi, gönül içre Dibâce, Ta ezelde cefâsı, can baş üzre Dibâce..
Adın; şafak vaadi, seher yeli, bahar göğü… Hicret et sîneme de, ensarlığım bileyim. Ak bulutta katre ol, bir kez çölüme yürü, Say ki gülzâr içinde, gönlü rahat öleyim. Bitimsiz hasretine kim dayansın Dibâce, Varsa seni bilmeyen, o da yansın Dibâce.
Kurşûnî bir rüyadan uykuya nasip biçme, Niyâzı visâl olan, hicrâna sabır çeker. Haşr gününe saklanmış ahd u peymandan geçme, Âminlenmeyen aşklar, dünyada kahır çeker. Ömür dediğin kaç gün, Hû kaç nefes Dibâce, Kubbelerde devreden, sonsuz heves Dibâce.
Gel, ebed düşünü çal, gözlerime an-be-an, Aşk dediğin gönülde, Leyla mühürlü bir sır. Sûretinde görünür bulut, yağmur, âsuman, Şu bahar yüzlü bahçe ve şu rüyadan kasır. Kalbin en ücrâsında, aşka ikrâr Dibâce, Külliyatlar beyhûde, söz âşikâr Dibâce.
Mücerret bir âlemden, vuslat düşü, derdiğim. Kimedir bunca sükût, bu âvâz-ı nihânım? Hâlimi arza vekil, kül edip gönderdiğim, Şu divan içre eş’ar, sâbâ soluklu cânım. Son arzusu gönlümün, bir gülüşün Dibâce, Evimizde ekmeği, çift bölüşün Dibâce.
Toplama hayâlini, alazlamış ufkumdan, Bu hâl ile kapında beklerim yıllar yılı, Varlığın cennet köşkü, yokluğun kara zindan, Sensiz geçen her günüm asırlara sayılı. Züleyhâdan öğrendim, dil-i zârı Dibâce, Yusuf’un kıssasından, intizârı Dibâce.
Dem tutalım bir fasıl, hangi makam olursa, Gönlümü gerdiğim saz, kucağında inlesin. Meyânında âvâzın, göğüme pervaz vursa, Ömrüm sana yazılır, meşkte durmuş ân için. Seninle geçen mevsim bir çerâğân Dibâce, Yaseminler kokulu, baygın zaman Dibâce.
Gönlümün verâsında, fecir duası adın, Yüz sürdüğüm seccâde, yakînidir hâlimin. Mihrâbımı titretir, zikri ezelî ahdın, Sılasıdır gözlerin, kopkoyu melâlimin. Künhümde saklanan aşk, sana âyân Dibâce, Dilekçemde maksûdum açık beyan Dibâce.
Ömrüm teşrin sarısı, hissesi berg-i zer, Visâl terennümünde, kuş konmaz dallarıma. Kalbin kör, kavlin bilmez, ezâdan özge ezber, Meşrebinden inâyet, iner mi yollarıma? Âzâde duygularla gel kapıma Dibâce, Gülü memur eyledim hitâbıma Dibâce.
D ilimden dökülen söz, sana çağrım Dibâce, İ kliminden uzakta kanar bağrım Dibâce. B urçlarda serpilen gün, bana doğmaz Dibâce, Â fâkım bütün sevda, ömre sığmaz Dibâce. C an versem bu aşk üzre, üzmez seni Dibâce, E r geç sen de anlarsın, bir gün beni Dibâce.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DİBÂCE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DİBÂCE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönlümün verâsında, fecir duası adın, Yüz sürdüğüm seccâde, yakînidir hâlimin. Mihrâbımı titretir, zikri ezelî ahdın, Sılasıdır gözlerin, kopkoyu melâlimin. Künhümde saklanan aşk, sana âyân Dibâce, Dilekçemde maksûdum açık beyan Dibâce. Şiir baştan sona güzeldi kopyaladığım kısım çok hoş bence kutlarım Selâm ve duâ ile .
Teşekkür ederim Selahattin Bey. Efendim şiirde Dibace başlangıç anlamında, önsöz manasında yani, Şiirde sevgiliye duyulan aşkın ezelde başladığı fikrinden ilham alınarak Dibace denmiştir. Bu anlamda Dibace sevgilinin kendidir aynı zamanda.