Okuduğunuz şiir 30.9.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
bulma yalnızlığımı benim
gökyüzü karanlığa soyunduğunda oturup bekar bir gecede seni düşündüm rüzgarın uzun çarpmasıyla savruldu yoksul bedenim kentin ağzında didinip durduğun kara ve soğuk sözlerini yordum kaç güneşlerim çalındı cinnet gözlerimden kumlarla oynayan çocukluğumun elinde ölümü gördüm düşlerimin yüzü onarılmaz uçurum çığlık çığlığa girince gecelerime
soldu saksıda maviçiçeklerim gögsümde bütün adreslerim baharsız kendimi sızıya kazandım kaç kez saçlarımı dağıttı ayaz bu yalnızlık denen çoğullukta ayak izlerimi bırakıp sakın ağlama yüreğim sularına çekme yürüyen kıyılarımı boğulan bir deniz olur aklım ölürüm...
damarlarımda sessizliğin parmak uçları dondu hiç şiirler yazılmadı ben bildiğim yaralara ikibüklüm izlerin boynuna doladım karanlığı duyuyor musun öldüğünü kaldırımlara usul usul güvercinler konuyor sürüyorum yüzümü kök salacak tek bir ağaca...
bugün acılarımın aynalarını kırdım tenime sığmayan gülüşleri terk ettim burada bitti hayat yeni bir kimliğe dolanma etrafımda ayışığı bulma yalnızlığımı benim sadece sana öldüm gidiyorum şimdi
gökyüzü aydınlığına soyunuyor toprak altına düştükçe eski tarihler günahsız günlere kendimi büyütüyorum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
bulma yalnızlığımı benim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
bulma yalnızlığımı benim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
benim tanıdığım bir kaç tane bu denli güçlü imge kullana şair/e var..ve muhteşem bir eser okudumsa bu tad eski okumalarımı anımsattı..seçki kurulana sonsuz teşekkürler..bu eseri bize okutular...tebrikler şair/e..selam saygı dua ile...
bugün acılarımın aynalarını kırdım tenime sığmayan gülüşleri terk ettim burada bitti hayat yeni bir kimliğe dolanma etrafımda ayışığı bulma yalnızlığımı benim sadece sana öldüm gidiyorum şimdi
gökyüzü aydınlığına soyunuyor toprak altına düştükçe eski tarihler günahsız günlere kendimi büyütüyorum
bugün acılarımın aynalarını kırdım tenime sığmayan gülüşleri terk ettim burada bitti hayat yeni bir kimliğe dolanma etrafımda ayışığı bulma yalnızlığımı benim sadece sana öldüm gidiyorum şimdi gökyüzü aydınlığına soyunuyor toprak altına düştükçe eski tarihler günahsız günlere kendimi büyütüyorum
HARİKA DİZELERDİ SEÇKİYİ HAKETMİŞ GÜNÜN ŞİİRİNİ VE ŞAİRİNİ KUTLUYORUM SAYGILAR SELAMLAR.
Tebrikler, imgeli söyleyişiyle kaliteyi yakalamış, yorumlanmaya müsait içeriği ile çoğu kişinin duygularına seslenen, verilen emeğin, süreçte yaşanılan huzursuzluğun aşikar hissedildiği muazzam bir eser olmuş. Başarılar daima.
Kimselerin bilmediği ölümler ve matem sadece sol evrende yaşanır ve nedense tek biri olur çiçekleri sulayan yeni bir bahara kadar...
Diretir çoğu zaman ayaklar kalmak adına ve böyle şiirler dökülür yağmalananların avuçlarına..
Böyleli şiirlere bakarken aklıma kendine tezatlık düşüyor. Hırçınlığı inadın doğarken sabahlara, nefes almak da bir başka. Kanarken , yaranın üzeri tuz beteri sebeplerle dolarken hep tersi cümleler dökülür dilimizden. Tabi bunu yapabilmek büyük maharet ister. Öyle her yerde dillenenlerden değiliz derler böyle şiirler.
Ki,
kutluyorum buradan rengi belli bir yürek izleniyor. Adı tavrı kesin olan türden. İhtimaller yaşanmamalı diyorsa kader yürek bunu önceden söyler. Belki baş eğmek ya da sebep ne ise artık sade tek türden yaşanır gerçekler. Biri inkar eder dediğini yaşar biri gizliden hiç belli etmeden yarım adımlarla eline verileni çeker bir ömür.
Ama,
armağanı büyüktür o ruhların.
Buna şiir demek ne derece armağansa ve ne derece kalemini mutlu ediyorsa ki şiir olmadığını söylemeye cüret de olamaz burada ,
hayat güzel şeyler verecektir kalem ruhuna...
Şiirin bedenine dokununca görülen de ayrı bir güzellik. Hani ruhu duymak az biraz düşündürmeli ama şekil pek gerek sermiyor önümüze.
"Şiirim işte oku git daha ne istiyorsun "
der gibi bakıyor gözlerimize.
"düşlerimin yüzü onarılmaz uçurum"
dediğim karakterin adını bu dizede büyük bir başarı ile verilmiş. Şiirin adı gibi duruyor ya da değil sebebin adı denir buna. Bu şiirin sebebi olan ruhun adı.
Ve kelimelere bakıyorum sonra. Ben geldim hadi okuyun diyen bir şiir değil. Sade " anlayana varım" türünden konuşuluyor burada bizimle.
Sonra büyük emek. Çok kez durup düşünüldüğüne eminim şiir üstünde. Şiir işte demeyen saygı türünden. Aceleyi de okumadım gözlerinden. Adım adım yeşillenen bahar . Bir anda başlayıp ölen gibi değil yani.
Velhasıl kelam,
başarılı bir sayfada konuştuğumu söylemeliyim. Ve derim ki daim olsun güzelliği.
Sevgimle.
**Havin_** tarafından 10/1/2009 5:40:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
bir yalnızlığın çoğaltılmış şiirdir okumakta olduğumuz. saksıda mavi çiçeklerin solduğu zamanlara göndermiş hasreti. oysa bir "asmin" mavidir bu dağlarda. bınevş mora çeker karnından yukarı... ve geceler durmadan karanlık öçcesi soynur lolitaların ışıklara kavuşmazdan öncesi gibi. hayat askısından tutunur. ağırlığından yırtılmak üzeredir her an. hayatın içinden bir mayın döşenir yüreğin toprağına. bubi tuzaklıdır. hangi yana dıokunsan bir diğeri ağrır patlamayla. yalnızlık zaten bir kalabalık içinde daralmaktır. şiire şaire sevgiyel
Ne yazacağımı bilmediğim şiirlerden biride bu... Çok yoğun duygular... öylesine sardıki o yazılanlarda kendimi buldum... Şaşırdım bunlar benim duygularımdır dediğim nadie şiirlerden biri... Yüreğinize sağlık... Gönül pınarından, bu gönlüde yansıttığınız için sonsuz teşekkürler...
bugün acılarımın aynalarını kırdım tenime sığmayan gülüşleri terk ettim burada bitti hayat yeni bir kimliğe dolanma etrafımda ayışığı bulma yalnızlığımı benim sadece sana öldüm gidiyorum şimdi
........................................ Saygı ve Selamlar..