Siz miydiniz yüzünüzü güneşe dönünce, sırtınızda özlem gölgesini saklayan!
mavisinden hoşnut deniz, içimde telaşlı bir dalga masum bir seviş limanlara gelen gemilerin neler taşıdığını bilseniz benzerliğimiz aşina yüklerdir ah bir görseniz!
kurgusuz bir rüyadan düşse sesiniz uykusuz kalır gece ve gündüz ne çok benzer ruhumuzdaki izler ve engin deniz…
ya sözleriniz düşse kitap aralarına şiirleriniz dokunur dudaklarıma ki siz ayracına aldığım düşsünüz gözlerimin yanı başında açılınca kirpikleriniz…
sabaha az kala güneşe yakalandı gözlerimiz, kamaşıp kirpiklerimiz sıcak kahve tadında sohbet içinde eğrildi diller gittiniz yine geliniz, özlem; okunması zor roman ne zaman perdelerini çekse gökyüzü üstümü örtmeye gelir elleriniz.
eski zaman karşılaşmasıdır su üstüne yazılan yazı ne vakit düşünsem bakışlarınızı gülümser Marmara gemiler geçer düdüğü çığırtkan, başı beyazsevdalı martı kanatlarına yüklenir gider içimde ki aşina özleme çalar durur türlü sazı…
zambak morlarını verince zamana koruk üzüm tatlanınca geleceksin tozlu yolları terkisine atıp zaman ürerken bergamotlu çay kokusu düşünce ince bele biz susam tanelerince döküleceğiz güne bilseniz bir bilseniz sokaklar yine şen kızlara dönecek izninizle…
uzun geceler alırdınız yanınıza birde ucu yanık mektuplar laternada çalan müzikle, dur durak bilmez dansa kalkar sevinç siz böyle değildiniz eskiden, şimdi ne güzelsiniz! sus! bir şey söyleme mutlu s/giz...
ertelenen sevdalar ve gezginindir yollar sabır bileylenmez bir acı ve bil ki; uykuya dalarsa şehir, sokaklar giderse kendine siz yine geliniz özlendiniz...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
özlendiniz... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
özlendiniz... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
uzun geceler alırdınız yanınıza birde ucu yanık mektuplar laternada çalan müzikle, dur durak bilmez dansa kalkar sevinç siz böyle değildiniz eskiden, şimdi ne güzelsiniz! sus! bir şey söyleme mutlu s/giz...
ertelenen sevdalar ve gezginindir yollar sabır bileylenmez bir acı ve bil ki; uykuya dalarsa şehir, sokaklar giderse kendine siz yine geliniz özlendiniz... .............................. Şiir güzel olmuş efendim Kutlarım selamlarım
uzun cümlelerini sevdim sevgili Neslihan, hem de çok...
sanki diğerlerinden daha çok sevdim... kullandığın dil (büyük ihtimal siz dili olduğu için) müthiş bir lezzet katmış şiirine...
ki yorar uzun kelimeler şiirleri, özellikle de okuyanları...
yine de (siz dilinin dışında) bir şey daha var ki nasıl anlatılır, yalın da değil ama akıcı ve naif bir anlatım var, yormayan /aksine dinlendiren okurken...
en azından beni...:)
çok sevdim...
verdiğin emek açıkça görülüyor zaten... tebrikler/teşekkürler...
Bir bahar akşamı rastladım size şarkısını çok elit bulurum, sanırım siz hitabından dolayı farklı duygular uyandırıyor bende ve bu hitapla da çok az şiir var. Hem şiir içeriği hem de bu anlamda yazılması bende aynı duyguları yarattı.,Tebriklerim gönülden yüreğine sağlık olsun. Özlenenler ve özlemek bitmesin, çünkü şiirin bir yanı hep sevda.
Sizli şiirler yazmayı seviyorum Sevinç Hanım, size anımsattığı şarkıyıda çok severim rahmetli babamla söylerdik, sende bana heler anımsattın bak şimdi! Demek ki şiirin yüreklere bıraktığı iz anılara gidiyorsa sözün büyüsüne katılmamak mümkün değil. Sevgimdesin:) Şiirle...
mavisinden hoşnut deniz, içimde telaşlı bir dalga masum bir seviş limanlara gelen gemilerin neler taşıdığını bilseniz benzerliğimiz aşina yüklerdir ah bir görseniz! ............................................................................ güzell bir betimleme, özgün, daha önce buna benzer dizelere hiç rastlamadım. tasvir çok güzel... tebriklerimle.
ertelenen sevdalar ve gezginindir yollar sabır bileylenmez bir acı ve bil ki; uykuya dalarsa şehir, sokaklar giderse kendine siz yine geliniz özlendiniz...
Sisli bir Marmara düştü içime.Eski bir gramofon çalıyorken üç sokak ötede,ergen bir kız Neslihan YAZICILAR şiiri okuyordu fersiz bir mumun alevinde.Ağlıyordu için için sevdası düşmüşken aklına,gözyaşları cumbadaki begonvilleri suluyordu.Akla kazınacak cinsten bir şiirdi ,güzel tarifi az kalacak. Saygılarımla
İlker kardeş betimlemeli ve hoş yorumunu gülümseyerek okudum:) İnan hikâye gibi bir yorum, bence sen bunu hikâyeleştirirsin İlker, yazmaya devam. Esen kal şiir dostu, beğenin sevindirdi. Şiirle...
şiirinizi çok farklı ve güzel buldum samimi ifade etmem gerekirse, son şiirlerinizde kendini fazlasıyla belirten bir yükseliş var. zirveyi zorlayacak, olgunlaşmış bir şiirdi okuduğum.
Özlem etkileyici ve doğal bir tarzda aktarılmış dizelere ..Çağrı olmuş dizeler kendisine ..Bir okur olarak kaliteye dokundum ..Veren bir şiirdi.Kalem elinize yakışıyor ..Saygılarımla
kurakyaz tarafından 4/20/2009 3:11:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kaliteli şiir kendisini her zaman belli eder.Tebriklerim az kalacak şiire ve şairine..İnsanın özlemlerini ve yapmağı istediği şeyleri anlatan bir şiirdi sanırım.Ben de bir kaç sırrımı ve özlemimi buldum dizelerde..Sağolunuz efendim...
Güneş aydınlıktır,umut veren bir nesnedir. Kim ona yüzünü çevirmez ki, Ona yüzümü çevidiğimde Özlediğimle hep yaşarım Saklılıkta vardır bir güzellik Denizin maviliğini seyrederken Duyguların en güzelleriyle örtüşürsün Geminin içinde ne var bilemezsin ki Mutlu gecenin anı kısa olur Onun tadı sabahın güneşinde Bir fincan kahve ile anlarsın ya Seyre doyamadığını, içini bilemezsin ki Düşlediğinizi gördüklerinizle ah bir örtüştürseniz Gece ile gündüzün farklılıklarını rahatça görürsünüz Ah o düşündüklerinizi bir şiire Dökeebilseydim O düşerin mısralarını dudaklarınızla okuyabilseydiniz Bir fa diyezin ahengini yaratıtırdı ruhunuzda Gökyüzünün perdesi herkes için değerlidir Değen eler can elidir,muhabbeti bambaşkadır Kirpikler bile onu görür haşmetiyle Marmarayı seyredeken martıların çığlıklarında Elbette bir nitelik vardır Bu da doğanın en güzel anıdır Zambakın morunu,bergamotlu çay kokusu, Susam taneleriyle döküleceğiz güne Sokaklar dolacak şen kızlarla Çok şey istiyorsun inan buna Nerde bunlar !!!!!! ????? İşte sorarım sana Sabrın sonu selamettir. Hep acılarlarla yaşanacak değiliz ya Bu son nokatınızı hiç unutmam...
Bu kadar ağır yazılmaz ki şair dostum.İnan çözülmiyen bir denklem gibi Yoruldum,yazdım hep Belki neticeye gidemedim.Harika şiirinizi kutlarım.
Sevgim sevgin olsun Can dostu.
toprak46 tarafından 4/20/2009 1:03:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
ertelenen sevdalar ve gezginindir yollar sabır bileylenmez bir acı ve bil ki; uykuya dalarsa şehir, sokaklar giderse kendine siz yine geliniz özlendiniz...
gece hayli geç oldu sabahı bekleriz uykuya dalarsa şehir, sokaklar giderse kendine siz yine geliniz özlendiniz... Duygu seline boğdu.Güzeldi..Tebrik ediyorum.Esen kalın...
İlâhi Abi güldürdün beni sabahın güneşinde:))) Yorumu imgeli yapmışsın! sıra bende, paslarını siler gönül şiirle avunur, sokaklar yeter ki neşeyle avunsun az kaldı Hıdırelleze dualar kabul ola millete:))
Esen kal,, saygılarımla... Beğenin sevindirmiştir bu kalemi...
Bir deniz tutar beni,bir gece ,bir de şiir.. Deniz şimdi uzakta Geceyse gitti gidecek, sancısında sabahın.. lakin, Şiir bırakmıyor peşimi, özlem var içinde..
Kutlarım sizi..okumaktan daima keyif aldıgım kalemin güzel sahibesi..
Tülsü tarafından 4/20/2009 10:46:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
Merhabalar, Z ünsüzünü şiirlerimde kullanmayı hep sevmişimdir, Edebiyatçıların araştırmasına göre z ünsüzü doğanın sesini, zarifliğin o ince dilini sunduğu ileri sürülmüştür. İçsel etki olarakta damağa vurularak söylenen harflerin, Fonoloji sesleri bildirişim açısından incelendiğinde olumlu etki yarattığı belirlenmiştir.
yaz yaz saz saz az naz vb. z ünsüzün sonlarına takının rahat gelmesi dilide zenginleştirmektedir.
Çağrı şiirin içindeki özlenenden öte Z ünsüzü çalışmasıdır:)
Güzel olan yeni keşifler, sizin yaklaşımınızda güzeldi son harfe bağlanan çağrılar, bakın hiç böyle bakmamıştım ama bilmeden güzel bir çağrışım yakalanmış/ız, bende size teşekkür ederim. Esen kalın. Şiirle...
laternada çalan müzikle, dur durak bilmez dansa kalkar sevinç
siz böyle değildiniz eskiden, şimdi ne güzelsiniz!
sus! bir şey söyleme mutlu s/giz...
ertelenen sevdalar ve gezginindir yollar
sabır bileylenmez bir acı ve bil ki;
uykuya dalarsa şehir, sokaklar giderse kendine
siz yine geliniz
özlendiniz...
..............................
Şiir güzel olmuş efendim
Kutlarım selamlarım