Okuduğunuz şiir 22.1.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
yanmış kitaplar...
En bilinen boşluktu içine yalnızlık koyulan ötelenmiş yüzlerin alacakaranlığı düşmeden gökyüzüne hissedebilirsin gözlerindeki rengin değiştiğini mevsim misali ne ayak sesleri kalmıştır ne de ellerin çatlak izleri soyunmadan giyilmez gerçeğin ters yüz edilmiş elbisesi.
“sevmek eski bir alışkanlıktır” soğuk ülkelerin yorgansız düşlerini örttüğünde çoğu zaman insan eskici seslerinde çınlar; sevgiler var aşklar alınır ikinci el naylon duygular…
…. selamsız sabahların güneşinde günler kimi arzular yol boyunca ayrıkotu çalı süpürgesi hayatın; derdi kırmızı elma çalmak değildi ne kokusu vardı dalınan ağaçların ne tadı düşmeden önce sevdaya gönül yasak bahçelerin eli en çabuk hırsızıydı…
öylesi kendine yabancı kimliklerle yaşadı yüzler giydiği kalıp ya dardı ya enli hak görürdü her bala parmak atmayı içini rüzgâra tutmadan önce silkelendi devşirme ağacında kaldı t/adı.
iş bu dizelere düşeli düşünce sayrısı içine sığmayan gülüşler birikti bir kez öpse doymayan arsız sevgiler türedi uyanık rüya kabusa yaralı yürekler cüzzama bezendi.
eksik anlatıdır artık antik bir duygu sevdikleriniz nerede düşlerinizi kimler çaldı gözleriniz neden yalan renginde…
öyle bir renk çaldı ki gökyüzüm artık gökkuşağıdır her renk ve sevdiği kadardır insanın ışığı…
Neslihan YAZICILAR
Fotoğraf Neslihan Yazıcılar
Edebiyat Defteri Ailesine içten teşekkürler... Şiirle...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
yanmış kitaplar... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
yanmış kitaplar... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
eksik anlatıdır artık antik bir duygu sevdikleriniz nerede düşlerinizi kimler çaldı gözleriniz neden yalan renginde…
öyle bir renk çaldı ki gökyüzüm artık gökkuşağıdır her renk ve sevdiği kadardır insanın ışığı… nefisti faceden sizi takip ediyorum burada karşılaşmak bir başka güzel oldu yüreğinize sağlık tebrikler..
“sevmek eski bir alışkanlıktır” soğuk ülkelerin yorgansız düşlerini örttüğünde çoğu zaman insan eskici seslerinde çınlar; sevgiler var aşklar alınır ikinci el naylon duygular…
“sevmek eski bir alışkanlıktır” soğuk ülkelerin yorgansız düşlerini örttüğünde çoğu zaman insan eskici seslerinde çınlar; sevgiler var aşklar alınır ikinci el naylon duygular…
insan böyle güzel dizelerden sonra yazacak birşey bulamıyor içine düştüğüm duyguları pek kolay anlatamıyor şuan bende o haldeyim şuan ne yazsam bu duygu yüklü güzel dizelerin yanında sönük kalacak içimden kocaman tebrik ediyorum sizi yüregime dokundunuz acımı sevdama takıldı dizeleriniz hep bu gönüllerin buluştuğu defter sayfasında var olunuz.
iş bu dizelere düşeli düşünce sayrısı içine sığmayan gülüşler birikti bir kez öpse doymayan arsız sevgiler türedi uyanık rüya kabusa yaralı yürekler cüzzama bezendi. renkli imgelerle betimlenmiş şiir içi duygu dolu sağlıcakla kalın
öyle bir renk çaldı ki gökyüzüm artık gökkuşağıdır her renk ve sevdiği kadardır insanın ışığı…
Sevgidir insan hayatına ışığı getiren ve karanlıkları aydınlatan ve biz insanoğlu sevgileri cezalandıırken, sevgisizliği ödüllendirirz her anımızda. Özellikle de içinde bulunduğumuz dönemde.
Ne güzel söylemişsiniz "insan ne kadar severso o kadar aydındır" diye. Güne gelmeyi hak eden bir şiridi.
Bir sayfa yorum yazmıştım az önce elektriklerin hele ki bu havada yetişilmiyor fırtınalarına ; ola ki bu sefer yarım söz edersem affola hızlı olacağım zira ne olur ne olmaz o bakıma...
Aslında bu elektrik dünden kalma inadı biraz daha kamçıladı. Dün okuduğumda buradan gözlerimi çevirmem zor olmuştu birkaç kere gidip geldim hata ki konuşmamam gerekiyor diye de düşündüm zira bu sefer düşecektim ...
“sevmek eski bir alışkanlıktır”
Burada henüz evrendeyiz tek'in olduğu - evrenselin konuştuğu yerdeyiz. Sevgi alışkanlıktır vallahi hem böyledir hem de değildir. Değildire sebep o zaten hep vardı içte olmazsa hayatın anlamı ne ve sonra alışkanlık durumuna bakınca kirlisine gidiştir alışkanlık ; can acıtıyor bu da. Halbuki bilsek ne dumanı vardır altın sarısında da görememeye ne fayda...Dizenin şiir yanına bakınca "çıplak görüntü - na montaj -...Kalemin tepkisinin görünen adı gibi.
"sevgiler var aşklar alınır ikinci el naylon duygular…"
Eskici repliğine bir ek de benden ;
Gel abi gel aslı bilmiyorlar...
"…. selamsız sabahların güneşinde günler kimi arzular"
buradan sonra tekin tekliğe giden yolu görünüyor ...Hani ata sözlerimiz vardır ya da özdeyişler ve bunları dünyanın neresinde yaşarsa yaşasın hangi milletten olursa olsun her uygun durumda her insan adında görebiliyoruz. İşte sonrası da aynı öyle.
"öylesi kendine yabancı kimliklerle yaşadı yüzler"
gözleri yere eğilen herkes böyle der sanırım üçüncü gözden kendine - dedim bile -..
Şu dediklerim başlık diyelim ki çift noktasından sonra ;
“sevdikleriniz nerede düşlerinizi kimler çaldı gözleriniz neden yalan renginde…”
doğrular gibi bu bölümde kaldım. O dediğim halde sorsak bunlar üstüne almayacak olmz sanıyorum. Sanrılarım hep inanıyorumlardan olurlar. Kendime dedim mesela- çocuğuz işte demeyenlerden olabilsek keşke-…
”öyle bir renk çaldı ki gökyüzüm artık gökkuşağıdır her renk ve sevdiği kadardır insanın ışığı…”
Sevginin burada konuşulan türündeki diğer adı da ışık’tır ve evet sevdiğin kadardır ışığın ve maalesef yandığın kadardır aydınlığın – tezatını içinde tutacaksın diyor ömr ü kader-…
Başlığa bakınca hiç bakasım yok tarihi okuduk ve sonraya kalan da budur okuyacakları gibi düşündüm daha temiz bırakabilseydik bastığımız renkleri keşke de keşkelerle yürünmüyor işte.
Şiir şiir’di. Emeğin adımları izleniyor ve her harf susturuyor; çok konuşmuş gibi görünsem de çok konuşmadım . Başka bir duruşu var çünkü kalemin -oturup izlerim -. Yarım gitmek olsun bu sefer ki.
Şiir için hakikaten başarılı bir çalışma ve öğrenecekler için de öyle – öğreniyorum mesela-.
Her daim şiirde olmak ve de şiirce konuşmak dileğiyle.
Şiirle ve içimizdekilerle öylesi güzel dertleşmisin ki açık ve net yüreğine sağlık. Değil midir ki insanın kendiyle yüzleşmek istemediğidir acıyan yanları.
Sınırı yoksa acıların yazılanlarında sınırı olmamalı... Yazılan her dize bizlerin benzeri replikleridir, sadece oyuncuları faklıdır!
Şiir genele hitap edebiliyorsa şiir yerini bulmuştur demektir.
Zaman,koşullar,çırpınan,çarpan yürekler... Zaman ve koşulların soldurduğu ... Zaman ve koşulların can verdiği ... Ve yaşanan an... Gerçeğin ta kendisi... Ve dizeler, Katıksız hayatın özeti... Ve ışık, Ya vardır, Ya da hiç yok...
iş bu dizelere düşeli düşünce sayrısı içine sığmayan gülüşler birikti bir kez öpse doymayan arsız sevgiler türedi uyanık rüya kabusa yaralı yürekler cüzama bezendi.
yüreğin kadar ince kırılgan bir şiirdi... her zaman ki gibi tadı farklı
öylesi kendine yabancı kimliklerle yaşadı yüzler giydiği kalıp ya dardı ya enli hak görürdü her bala parmak atmayı içini rüzgâra tutmadan önce silkelendi devşirme ağacında kaldı t/adı.
iş bu dizelere düşeli düşünce sayrısı içine sığmayan gülüşler birikti bir kez öpse doymayan arsız sevgiler türedi uyanık rüya kabusa yaralı yürekler cüzama bezendi.
eksik anlatıdır artık antik bir duygu sevdikleriniz nerede düşlerinizi kimler çaldı gözleriniz neden yalan renginde…
................Çok beğendim.Kutluyorum sizi.Yaralı yürekler sevilsin.Aşk sakın tepeden tırnağa cüzzama yakalanmasın. Gözlerin sevgi dolu ışığıyla mutlu düşleri asmalı,sevenlere ve sevilenlere görsünler....Tebrikler sunulur.
Sayın Karacan, Aynı dilekler insanlık için gelsin. İnsanın mayası sevgidir ve hayatın anlamı da. Beğeniniz ve değerli yorumunuz için içten teşekkürler. Esen kalın. Şiirle...
Ne vakit ışıklar susarsa şiirlerde susar gece saçlı annem. Hayatın fotoğrafını çekmekten her yanım ışık oldu:))) İyi böyle...:) Sevgilerle k.... Kızın:)) Öptüm, öptüm, öptüm yanaklarından...
Can insan, gitar elli yürek sende hep sağ olasın, güzel yüzün hep gülsün. Benim sevgilerim ve teşekkürlerimde sana gelsin. Sevgi ve esenlikler seninle olsun. Şiirle...
Benim sevgili Kankam beğenine, sevgine kocaman teşekkürler. En kısa zamanda tekrar görüşmek dileğiyle dili şeker insan.:) Esen kal, sevgilerle kal. Şiirle...
öylesi kendine yabancı kimliklerle yaşadı yüzler giydiği kalıp ya dardı ya enli hak görürdü her bala parmak atmayı içini rüzgâra tutmadan önce silkelendi devşirme ağacında kaldı t/adı.
Mükemmel dizeler, çok güzel bir anlatım kutluyorum yazan yüreği, tebrikler şairim, saygılar...
Benim sevgili Serabım... Beğenine kocaman teşekkürlerim ve sevgilerim gelsin. Esenlikler, sevgiler seninle olsun. Tekrar görüşmek dileğiyle. İlk Manisa yaptığımda geliyorum çayını içmeye, yada sen bize geliyorsun:)
“sevmek eski bir alışkanlıktır” soğuk ülkelerin yorgansız düşlerini örttüğünde çoğu zaman insan eskici seslerinde çınlar; sevgiler var aşklar alınır ikinci el naylon duygular…
Sevgili Neslihan hanımefendi
Beni etkileyen bir şiirdi kestiğim kısmı nazarımda daha can alıcıydı
okuduğuma memnun oldum..bir şiiri okumak bazen yapılacak en faydalı eylemdir..gerek iç sesi gerekse duruluğu şiiri hemen içinize sindiriyor..beğenilerimi bırakıyorum
İlk önce gözlerimize musallat olurdu yalnızlık sonra yanılgılarımızı soyunmadan gerçekleri giydirirdik üzerine ondandı iğretiliği ve bakabildiğimiz kadardı aşkın değişen pigmenti
“sevmek eski bir alışkanlıktır” soğuk ülkelerin yorgansız düşlerini örttüğünde çoğu zaman insan eskici seslerinde çınlar; sevgiler var aşklar alınır ikinci el naylon duygular…
İKİNCİ EL NAYLON DUYGULARIN ARDINA GİZLENİR GÜNEŞİN DEĞDİRĞİ GERÇEK RENKLER...
Evet aşk her kesin anladığı kadardır, her kesin kendi dili vardır aşk için. Katıksız aşklar riyasızdır beklentisizdir ve yaşadığının tadındadır. Boyunda taşınan tasma değildir aşk, yüreğinde taşıdığın kutsal emanettir.
sevdikleriniz nerede
düşlerinizi kimler çaldı
gözleriniz neden yalan renginde…
öyle bir renk çaldı ki gökyüzüm
artık gökkuşağıdır her renk
ve sevdiği kadardır insanın ışığı… nefisti faceden sizi takip ediyorum burada karşılaşmak bir başka güzel oldu yüreğinize sağlık tebrikler..