(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
*)(* LATİF VE HARLI NEFES şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
*)(* LATİF VE HARLI NEFES şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hercai menekşelerin, geceyi gündüz gibi aydınlatan dolunayın, cana can katan baharların, bir ahu güzelliğinde büyüyüp her türlü gurur ve onuru kendi bünyesinde yaşatan lalenin, sevginin ve mis kokunun ve bağlılığın dikenleri ile kabul edildiğinde gülümseyerek açan güllerin, nergisin buruk sevdasını her yaprağına verdiğini gösteren dik duruşun ve umutlara simge olmuş lilanın güzelliğini sevgilinin yüreğinde, teninde, bedeninde ve gözlerinde görmenin ve bulmanın mutluluğunu yaşattı şiiriniz bize.
İsminiz gibi şiriniz de tam bir edebi eser olarak duruyor kaşımızda. Özleşimce şiirleri çok iyi anlamıyorum ama Şehamettin beyin dediği gibi ( kendi sayfasında da okumaktan zevk aldığım) özleşimce şiirlerin örneğini gördüm. Ve kendime çok fazla değerler aldım şiir adına.
Teşekkür ediyorum bu özel paylaşımınız için. Kutluyorum kaleminizi, Saygılar yüreğinize
onurumsun tarafından 4/18/2009 1:46:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiir diliniz öylesine öylesine nazenin ve okurun ruhuna hitab ediyorki. Sevmek evet sevmeyi bilen yürekte bütün tılsım. Onu başardığı sürece latif menekşe büyüsünde herşey öylesine anlamlı ve güzel ki diyen dizelerinize bende yüreğimi koyuyorum.Kesinlikle herşey sevmekle başlar.Hayatın özü sevmek. Gönlünüze esenlik ve mutluluk dileklerimle başarılı eserinizi kutlarım.Selam ve saygılarımla sayın üstadım.
Gülü yaz meşalesi yapar ruhun gezinir, O menekşe tacına ömür serer yüreğin.
Taze nergise bile takılsa alp yüreğin, O menekşe tacına döner durur yüreğin. çok güzel vedeanlamlı dizeler..profesyonelce olduğu her halınden belli oluyor..kutluyorum yüreği vede emeği.
Özen, özel ve güzel... Özleşim, ruh, düzen... Her tarz'ı mahfuz, nadide eser.. Eller ne der, bilemem amma, babidim: Müthiiiiş, der! Saygıyla efendim.. Takdirlerimle...
Beş dizelik şiir bölümlerinden tek mısraya kadar düşen kalsik Özleşim stili haline gelen bir şiir.
Bu güzel şiir bıtırak gibi coğalan şiirimtıraklar arasında açan hercai bir menekşe halinde karakter sahibi bir güzellik abidesi gibi gönül gözüne açıvermiş.
Gecenin dolunayı, ahenge düş serenin. Cana cemre adayı, latif ve harlı nefes, İlişirse sarayı olur gönül düzenin.
Şiir, " serenin, ve düzenin" kelimeleriyle tevriyeye baş vuruyor."Baharın rüzigarı ıpıl ıpıl salınır," rüziğar sözcüğünde de tevriye yapan şair bu kelimenin zaman ve rüzgar anlamlarını birlikte düşündürecek şekilde kullanmış. Ipıl ıpıl kelimesi dizelerin arasında dilimizin parıltılı bir mücehveri gibi ışıldamış.
Dolunay ziyafeti baharda coşkulanır, Esenayla şafağa kadar çimer yüreğin. O menekşe tacını süzer durur yüreğin.
Ay ışığında yıkanıp serinleyen bir yürek olarak hayallenen menekşenin yüreği, oldukça başarılı bir betimlemeyle gecenin koynundaki mehtabın ışığında taçlanan yapraklarıyla salınıyor.
Şiir, bizi zengin kelimelerin büyülü , çok renkli, imgeler dünyasında tevriyeler ve intaklarla süslenen söz sanatları arasında çieklerin renklerinde ıpıl ıpıl dolaştırmaya muktedir olmayı başarmış görünüyor.
Şiiri , ham duyguların anlık dökülmesi olarak gören, anlamlı olmayı yadırgayan, imge bağlamlarını anlamsızlık bağıntısında yoran veya şiirde ahenge melodiye önem vermeyen, şiiri şairenelikten uzaklaştırma gayretinde olan şiirlere bir şey demiyoruz. Hepsi de bir anlayış veya arayıştır. Ama şiirin esasının ezgili söylemekten geldiğini, izahtan ziyade anlamı hissettirmeyi amaç edindiğini unutmamalıyız.
Bu tarz şiirlerin ruhun gıdası olduğunu unutmamalıyız.Cünkü ruhumuz anlamdan ezgiden, duygudan hoşlanır. Çünkü ruhumuz, hislerimizde ifade bulur, ezgilerimiz ve şiirlerimizle renk verir.
Dolunay ziyafeti baharda coşkulanır, Esenayla şafağa kadar çimer yüreğin. O menekşe tacını süzer durur yüreğin.
================================ Değerli Şair Dostum, Menekşeler içinde duygular çiçek gibi olmuş...Mis gibi satırlara konmuş.. Yürekten Tebrikler .. Saygılar selamlar ..
Ne kadar güzel ne kadar naif bir şiir güzel duygularla örülü bu güzide şiiri zevkle ve soluksuz okudum.Değerli kaleminizden böylesi enfes güzellikleri terennüm etmek ayrı bir bahtiyarlık saygımla değerli hocam...
Gecenin dolunayı, ahenge düş serenin.
Cana cemre adayı, latif ve harlı nefes,
İlişirse sarayı olur gönül düzenin.
O menekşe tacını öper sever yüreğin.
Baharın rüzigarı ıpıl ıpıl salınır,
Ve menekşeyi sarı ateş sarar ısınır.
Cana hercai kanı yürürde savdasınır,
O menekşe tacını katar durur yüreğin.
Dolunay ziyafeti baharda coşkulanır,
Esenayla şafağa kadar çimer yüreğin.
O menekşe tacını süzer durur yüreğin.
Lale… aşk heyecanı domur domur kızarır,
O menekşe tacına özen asar yüreğin.
Gülü yaz meşalesi yapar ruhun gezinir,
O menekşe tacına ömür serer yüreğin.
Taze nergise bile takılsa alp yüreğin,
O menekşe tacına döner durur yüreğin.
Sade lilla umudu katık yapar yüreğin…
okadar nazenin sanki kırılgan dokunsan menekşeler gibi kokusuda bir okadar menekşe sevgiyle