(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ALAGÜLÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ALAGÜLÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İlk bakıldığında biraz karışık ve ağır bir şiir gibi geliyor ama içine girip birkaç defa okunduğunda gerçekten çok hoş güzelikler buluyor kendi adına,ve okutuyor.Şiir eğer okuyana birşeyler veriyorsa ve insan kendine birşeyler çıkarıyorsa ve en önemlisi emek verilmişse şiirdir.Bu da şiirdi bence seçkiyi hakkeden,sevgiler....
oysa ne fukara günlerde hesapsız öpücüğü oldun dudak sızılarımın akşamdan akşama deviren kadehi ve ayyaşlığında yıldızlı bir geceyi yoldaş yapıp kanadığımız yere sevişmelerin antik bedesteninde sıradan manifestosuyduk yordamsız tüy beyazında bir aşkın…
Anlamlı dizelerinizi beğeni ile okumanın keyfini yaşadım dizelerinizde ve günün şiiri olmayı hatetmiş bu şirin sahibini yürekten kutluyorum....
Kudretli kaleminizden büyük haz duyarak harika şiirinizi okudum kaleminizin kudreti hiç bitmesin
Bu güzel dizeleri Yazan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
Okudukça insanın boş kalmış içini dolduran yorumlar vardır ya hani? Sevinir ve yine okumak istersiniz... Ve yorum büyütür sizi, hem yorumlayanı hem de yorumlananı... İşte böyle bir yorumdu sizin ki... Bana ise, şiiri yazan yüreği tebrik eden yüreği tebrik etmek ve selamlamak düşüyor yalnızca. Saygılarımla...
Şiirin her bölümü kendi içinde belirli anlamlar içermek ile birlikte, parçalı soru anlatımlarıyla bütünlüğü koruyucu tanımlamalar oldukça başarılıydı. Şiir ilk baştan okuyucuyu uzunluğu ile korkutsa da, duygu akışının okuyucuyu içene çekmesi şiirin etki seviyesini arttırmaktadır.
Akıcılığın ve ses uyumlarının az olması eserin okunmasındaki zayıf etkiyi çoğu yerde eline almış fakat kurgudaki anlatım dilinin sağlam oluşu, şiirin finale kadar sürükleyici temposunu bozmamıştır. Genel anlamda betimlemelerin ve imgelerin ritimdeki kıtalar arasındaki konu geçitlerinin yoğunluğu şiirselliği arttırmaktadır.
Şiirin başlığını oluşturan “ alagülüm ” kelimesinin son bölümlerde birçok kere tekrarı şiirin okunuş estetiğini sekteye uğrattığını ve “Aşifte” kelimesinde bir yazım hatasını olduğunu düşünmekteyim, gerçek yazılışı aşüfte olduğunu söylemeden geçmek istemiyorum.
Aradığım ve genel olarak da karşılaşmak istediğim yapıcı yorumların sizin yaptığınız bu yorumun niteliğinde olmasını diliyorum her daim. Söylediklerinize tamamen katılıyorum. Böylesine bir analiz karşısında mutlu olmamak ve işin ehli olduğunu az çok tahmin edebildiğim bir kişiliğin paylaşım ve önerilerinden ders çıkarmamak sanırım düşüncesizlik ve şiire hakaret olur. Yazdıklarınızın ışığında eksikleri gidermek ve fazlalıkları çıkararak daha estetik olanı hedeflemek amacını gütmekteyim bundan sonraki şiirlerimde. Bu arada aşifte kelimesinin yanlış yazılmışlığı konusunda haklısınız: aşüfte(farsça) tdk... ilk işim bu yazım yanlışını düzeltmek olacak efendim... Saygılarımla...
alagülüm küçük elime döküldü su boyları arsızı olduğum düşleri satın aldım inceden lanet kuru bir ırmağın çocuğuydum susuz bağrım rüzgara fukara dudaklar ısmarladı…
alagülüm küçük elime döküldü su boyları arsızı olduğum düşleri satın aldım inceden lanet kuru bir ırmağın çocuğuydum susuz bağrım rüzgara fukara dudaklar ısmarladı…
öpüldüm ki sür git bilmecem ağladı ben kendime satıldım üç kuruşa
alagülüm acının şehrindeyiz sonunda…
Ømer Nazmi hocamin dedigi gibi uzun tutulan siirlerde butunlugu korumak zordur. final cok gucluydu ve kopuk degildi siirden.
kutluyorum siir dostu, emegini, yuregini.. daim ol insallah...
kesinlikle. øvgu sairi asla buyuleyip, tembellestirmemeli, kirbaclamali ve daha guclu siirleryazdirmali, daha cok arastirmaya sevketmeli diye dusunuyorum.
usta bir sair hic bir zaman siirinin tam olarak dørt dørtluk oldugunu dusunmez, hep yarim kalmis gibi hisseder ve bir dahakine daha guzel daha, guzel anlam dolu yazmaliyim diye hirslanir ve saha kalkar kalem. bunun bilincinde olmaniz, siirinizin bugun ne kadar dogru bir yerde oldugunu ve secenlerin de hakliligini teskil eder.
Övgü, kişiyi rehavete sürükleyen bir efsun değil de, ancak ve ancak şahlandıran kırbaç olmalı... Etkili yorumunuz beni daha da cesaretlendirdi. Sonuçta şu an başındayız şiir sanatının. Teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum efendim...
sıradan manifestosuyduk yordamsız tüy beyazında bir aşkın…
ilk okuduğumda yoruldum..sesteki düşmeler zorluyor gibi..sonra parçaladım şiiri..mısraların arasından fotoraflar aldım..sağlam kurgular ve samimi "hüzünbaz "oynaşmalar kelimelerle ,içine girdikçe çıkılmayası bir havası var şiirin..
İmgenin ta kendisini dilinize mıh etmek benim için çok anlamlı... Dizelerin arasından size yönelen çağrışımlar ve her dizenin imgesel etkisinin size yansıdığını bilmek o kadar güzel ki... Yapmak istediğim şeyi başardım sanıyorum.
İmgenin ta kendisini dilinize mıh etmek benim için çok anlamlı... Dizelerin arasından size yönelen çağrışımlar ve her dizenin imgesel etkisinin size yansıdığını bilmek o kadar güzel ki... Yapmak istediğim şeyi başardım sanıyorum.
Bu içten yoruma diyebilecek söz bulamamak istiyorum. Çünkü siz benim yerime de konuşmuşsunuz zaten. Güzel ve nazik yorumunuz beni çok mutlu etti. Saygı ve sevgilerimle... Teşekkürler efendim..
Şiir akıl işi değil gönül işidir...İşte bu sebeple şiir biraz yorucu...Kapalı anlatımları severim fakat kapalı anlatımlar dahi okuyucuyu yormadan gitmesi gereken yere gidebilmeli kanısındayım...
Yorum ve eleştirinizi dikkate alacağımı bilmenizi isterim. Bence şiir biraz da yorucu olmalı, bir kaç kez okumayı gerektirmeli... İlk okunuşta anlaşılan şiirin özgün olma derecesi, yeni ve farklı şeylerden beslenmeyi gerektiren şiir sanatının derinliğine inildiğinde biraz düşük olmaz mı sizce? Ya da herkesin okuyup aynı çağrışımı alabildiği şiirlere ne derece şiir demek mümkümdür? Sonuçta şiir yürek, akıl ve birikim gerektiren bir şeydir; hem yazan, hem de okuyan için bu durumların sağlanmış olması gerekir. Aksi takdirde ilerleyebileceğimiz en uç nokta, bir adım bile ilerleyemediğimizdir. Yorumunuz için sonsuz teşekkürler, saygılar sunarım...
Bu kadar güzel bir yorumun üzerine en güzel şeyleri yazabilmek şiir yazmaktan çok daha zor... Size yakışan kelimeleri seçememekten korkuyorum. Nazik ve içten yorumunuz için sonsuz teşekkürler... En anlamlısı da bir okuyucu kazanmaktı benim için. Saygılarımla efendim...
Bu tip dizelerin her birinde fotoğraflar, hayal odacıkları saklıdır. Zaten imge de budur. Bu lezzeti sizlere ulaştırabilmek çok hoş. Teşşekkür ve saygılar efendim...
Haklısınız şiir şakaya gelmez efendim, yalnızca yaptığım şey özgünlükler dizinimleri oluşturmaya çalışmaktı şiirde. Zaten bu her şiirimde az çok yer alan bir durumdur. Tabi ki bunu yapmak yüreği kullanıp aklı omuzlanmaktan geçiyor ve bazı değerleri kaybetmeyi göze alabiliyorsunuz. Saygı ve teşekkkürü borç biliyorum. Saygılarımla...
güzel bir örnek günün şiri. sevgili Nevzat'ı kutluyorum bu bol emekli çalışmasında. --- şiiri oluşturan kimbilir ne çok özellik vardır. neden bir araya getirilen sözcük grupları her zaman şiir oluşturamıyor. bir de şu var; şiir olduğuna kim karar veriyor, bu sözcük topluluklarının. elbette şiirin kendisi ıspatlıyor bunu herkese.
eğer doğruysa gocunmadan kanbullenmek gerer. neyi: dilimiz şu andaki haliyle yazmaya çalıştığımız şiirlere kolaylık sağlamıyor. dilimizle şiir yazmak zor demek istiyorum. yazılmaz mı yazılır elbette. zahmetli olur, ama yazınca da güzel olur.
ozanlar kendini dili uğruna feda edecek. yeri geldiğinde sözcükleri ilk kulanma cesaretini gösterecek ozan. (ama uydurmacayla-taklitçilikle değil) gün gelecek insanımız şiir gibi konuşur, bülbüller gibi anlaşır olacak. dilimiz artık üveylikten kurtulup ŞİİR DİLİ OLACAK. anlama-amlaşılma olunca da, kaba-dayı toplumu olmaktan kurtulacağız. hangi asırda, hangi kuşağa denk gelir bilinmez. eğer birkaç asır önce bu bilinç ve hassasiyet gösterilebilseydi, o şanslı kuşak bizimki olabilirdi.
bu şiirde sertlik hissettim . eğer arapça olsaydı, uydur uydur söyle, şiir olsun. eğer frasça olsaydı, ağız boşluğunda sesleri boğa boğa, ağdalı çıkart, şiir olurdu. türkçede özel dikkat gerekiyor. daha çok zahmet gerekiyor. yoksa türk insanı daha kaba, sanattan, şiirden daha uzak değil. türk insanı da , türk dili de ezik/kavruk kalmış ne yazık ki. azimle kapamamız gerek aradaki mesafeyi.
bu durumda bizlerin post-modern veya sür-realist gibi akımlara şimdilik serin bakmamız gerekiyor bence.
duygu-ahenk-lirizm-iç uyum- her neyse şiir. şiir ŞİİR GİBİ olmalı biraz da. yani şiirin unsurlarından biri UYUM. --- seçilen sözcüklerdeki ses uyumu, --- sözcüklerin anımsattıklarındaki uyum. --- şiirdeki anlatımda uyum. mana da uyum.
bugünün diğer şiirlerinden *verda*nın şiirinden bir alıntı yapayım:
*** dedi ki: ellibin sene vuslat beklemiş bağrım kıyamet kopmuştur aç yüzünü göreyim ömür nasibimi.
M.A *** bu örneği kesinlikle kıyaslama amaçlı koymadım buraya. anlatmaya çalıştıklarıma örnek nermek istedim. ve demek oluyor ki, dilimiz şiir- yazmak için- birazcık uyuma dikkat edildiğinde hiç de kaba değil. birikim ve duygularını yazıya dökmede şairlerin çok ciddi çalışması gerekiyor galiba.
bağışlayınız. nasılsa laf bedava, hapishanelerde de boş yer yok. aklımıza geleni sıraladık.
saygılar i.durmuş
büyükharman tarafından 3/6/2009 2:22:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
İçten ve açık yorumlarınızı okumak bana zevk verdi. Neden mi? Çünkü şiir, her ne sebeple olusa olsun okuyucusundan övgü bekler: şiirin de kulağı ve kalbi vardır. Fakat derin bir oluşumun içinde olduğunun bilincinde olan şiir adamı ya da düşlerini mısralaştırmaya gönül veren kişilik, bilmelidir ki övgü kadar yergi de vardır yaşamda. Birileri çıkıp, olmamış diyecek ya da küfredecek, veyahut tıpkı Emprosyonistlerin ilk sergisindeki gibi tükürecekler yapılan işe ve emeğe... Biliyorum ki şiir birikimin ve olmaya giden yolun herhangi bir yerinde patlayabilecek bir iyi ürüne tekabül eder. Benim yaptığım, her gün gördüğüm tekrarlar tuzağına düşmemek şiirde. Yalnızca özgün olana ulaşma çabası içerisindeyim. Yetiyor mu? Kesinlikle hayır. Siz de takdir edersiniz ki şiir bir nesir değildir. Düzyazı da edebi kurallar silsilesi olmazsa olmaz bir durum iken, şiirde bu durum tersine işler. Şiiri şiir yapan kurallar silsilesine bağımlı kalmak ise, yeni şiire ve daha iyi olana ne zaman ulaşacak insanoğlu? Zaten sanat, birilerinin zamanla koyduğu tabusal kuralları yıkmak ve yeni, dinamik kurallar getirmek değil midir bir bakıma? İşte bu yüzden yeniye, özgüne ulaşmak için bir şeyleri feda ederken, asil olanı, yani, başlangıç noktasını unutmamak gerekir. Yazdıklarınıza fazlasıyla sevindim. Yapıcı eleştirileri, çok üstün bir dille kaleme almanız ve benimle paylaşmanız çok güzel. Çünkü, böylesi bir şiirin okuyucu da bırakacağı etkiydi beni meraklandıran... Ve zamanınızı ayırıp, uzun bir anlatım ile ilginizi yansıttığınız için teşekkür ederim. Beni mutlu eden eleştirilerinizden kendime çıkaracağım payın dışında, şiirime ayırdığınız zaman ve üzerinde durmanızdır. Kesinlikle şair olduğumu söylememekle beraber, yalnızca şiir yazdığımı söyleyebilirim izninizle... Saygılarımla...
alagülüm küçük elime döküldü su boyları arsızı olduğum düşleri satın aldım inceden lanet kuru bir ırmağın çocuğuydum susuz bağrım rüzgara fukara dudaklar ısmarladı…
öpüldüm ki sür git bilmecem ağladı ben kendime satıldım üç kuruşa
alagülüm acının şehrindeyiz sonunda…
güzel bir şiir............... hak etmiş yerini.................. kutlarım yüreği...........
SEVEN SEVİLENİ ÖYLE YÜCELTİR Kİ...ZAMAN OLUR KENDİ DE ERİŞEMEZ... VE ZAMAN İÇİNDE AYRILIKLAR HÜKMÜNÜ İCRA EDER... "O"BİZİM İÇİN HER ŞEYDİR...LÂKİN SONUÇ DEĞİŞMEZ...BU SEBEBPTEN "NE FARKEDER Kİ" DEDİM... SİZ DE BENİM YAŞLILIĞIMA VERİN EĞER YANLIŞ YORUMLAMIŞSAM))) TEKRAR SELAM İLE...CG
Yorumunuzdaki inceliği( ...ne fark ediyor ki...) anlayamamışlığımı gecenin bu yoğun saatine verin... Yorumunuz için sonsuz teşekkürler, saygılar sunarım...
TEBRİKLER GÜZEL BİR ŞİİR DEĞİL GÜZEL ŞİİR ÖTESİ BİR ŞİİR OKUDUM... YALNIZ BİR KAYGIM VAR ŞİİRİN KONUSUNDA SEVGİLİ DOSTUM... BU ŞİİRİNDE KULLANILAN DİL AĞIR...BİR ÇIRPIDA ANLAYAMIYOR İNSAN TANE TANE OKUMASI GEREKİYOR... E OKADAR DA ÇALIŞKAN OKUYUCUMUZ OLMADIĞI İÇİN SENİN ŞİİRLERİNİN HAKKETTİĞİ DEĞERİ GÖREMEDİĞİNİ DÜŞŞÜNÜYORUM... ŞİİRİ AĞIR AĞIR OKUMAYA GAYRET ETTİM VE HARİKA BİR ŞİİRE ÇARPTIM YİNE... SİTE YÖNETİCİLERİ MUHTEMELEN HER ŞİİRİ OKUYAMIYORLAR,OKUYABİLSELERDİ SENİN ŞİİRİNİN GÜNÜN ŞİİRİ OLMASI GEREKTİ... ŞUNU DA BELİRTEYİM TEKRAR;SENİN ŞİİRLERİNİN KALİTESİ KESİNLİKLE TARTIŞILMAZ VE YORUMLARIN AZ OLMASINA ALDIRIŞ ETME... ÇOK KISA BİR SÜRE SONRA KEŞFEDİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM!!! BEN KEŞFETTİM DARISI DİĞER ARKADAŞLARIN BAŞINA... HARİKA ŞİİRİN İÇİN CANI GÖNÜLDEN TEBRİKLER... BENİM İÇİN GÜNÜN ŞİİRİ OLAN BU ŞİİRİ KUTLUYORUM... SAYGILAR...
Sevgili Dostum tekrarda teşekkürler... Durumun fazlasıyla farkındayım. Kapalı yazmayı seviyorum aslında ama şiirlerim analaşılamayacak kadar kapalı değil. Sorun, insanımızın düşünmeyi sevmemesi. Aslında bazen çok açık şiirler de yazıyorum. Mesela birazdan onlardan birini, daha 5 saat önce yazdığım bir şiiri ekleyeceğim. Çok açık olmayan şiirler beni etkiler, gizli ve bulunamayan ve de merak edilen hazinelere benzetirim ONLARI. çok açık şiirler ise zaten herkesin anlayabileceği bir tür olduğu için içinden birşeyler bulma gayreti içinde olmamızı gerektirmez. Şiir beni heyecanlandırmalıdir. Yeniden saygı ve sevgilerimle şair...
alagülüm küçük elime döküldü su boyları arsızı olduğum düşleri satın aldım inceden lanet kuru bir ırmağın çocuğuydum susuz bağrım rüzgara fukara dudaklar ısmarladı…
öpüldüm ki sür git bilmecem ağladı ben kendime satıldım üç kuruşa
alagülüm acının şehrindeyiz sonunda…
Nevzat KONŞER çok renkli,farklı özgün ve güzel bir şiir kutluyorum selam ve sevgilerimle
alagülüm küçük elime döküldü su boyları arsızı olduğum düşleri satın aldım inceden lanet kuru bir ırmağın çocuğuydum susuz bağrım rüzgara fukara dudaklar ısmarladı…
öpüldüm ki sür git bilmecem ağladı ben kendime satıldım üç kuruşa
alagülüm acının şehrindeyiz sonunda…
Emeğinize ve yüreğinize sağlık Güzel bir şiir okudum
alagülüm küçük elime döküldü su boyları arsızı olduğum düşleri satın aldım inceden lanet kuru bir ırmağın çocuğuydum susuz bağrım rüzgara fukara dudaklar ısmarladı…
öpüldüm ki sür git bilmecem ağladı ben kendime satıldım üç kuruşa
çok hoş güzelikler buluyor kendi adına,ve okutuyor.Şiir eğer okuyana birşeyler veriyorsa ve insan kendine
birşeyler çıkarıyorsa ve en önemlisi emek verilmişse şiirdir.Bu da şiirdi bence seçkiyi hakkeden,sevgiler....