Okuduğunuz şiir 24.2.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Yolculuk var…
Takın koşumlarını deli rüzgâr terkisine at yılların birikmiş acılarını götür götürebildiğin kadar uzaklara biz kaç ayrılık kıyısı belledik bu ömürde sazlıklara saklanmadık mendireklerde gezdik martılarla hiç alınmadık bulutlara hayata yürüdük göğsümüzdeki kırağıyla acıkmadık rüyalarda…
sürgündür gözlerimizde kalan anılar sıkışmış bir atımlık barut değildik sinemizi kemirenleri de oklar susturdu eğeri elimizde buyruklara direndi bileğimizdeki siyah sözlü meşine doladık gücü kuşkusuz nal sesleri ardımızda iz bıraktı kara gözlerimize at gözlükleri takmadık. zaman şafağı diline sardı nicedir bu yüzden kırmızıya yakındır çekimiz.
yalnız ağaç mevsimleri kucakladı evinde sabırsız deniz gemilere yâren oldu balıkçıları selamladı seher yeliyle bereket ola! kısmet dediğimiz…
içli bir hikâyedir oysa yaşamak boylu boyunca bir rıhtımdır hüzün kaç kez ağlara dolaşır dizeler sözlerle düğümlenir özlem kurgusu tamamlanmayan filmlerden siyahbeyaz düşler kalır perdeye…
kardelen başımızla dikildik gökyüzüne ellerimiz çekiç orak kamçıladık hayatı onurla hiçlik kadardı nefes almak bir sürümlük tarlada nadasa bıraktık canımızı…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yolculuk var… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yolculuk var… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
içli bir hikâyedir oysa yaşamak boylu boyunca bir rıhtımdır hüzün kaç kez ağlara dolaşır dizeler sözlerle düğümlenir özlem kurgusu tamamlanmayan filmlerden siyah beyaz düşler kalır perdeye…
Çizmek istedikçe O'nu Savurdu rüzgar düşler penceresinden Kaç kez düğümlendi söyeleyemediklerim boğazımda Adına kurgu dedik her ne varsa
Siyah / Beyaz düşlerimiz asılı kaldı perdelerde...
içli bir hikâyedir oysa yaşamak boylu boyunca bir rıhtımdır hüzün kaç kez ağlara dolaşır dizeler sözlerle düğümlenir özlem kurgusu tamamlanmayan filmlerden siyah beyaz düşler kalır perdeye…
Akışı ve konusuyla hiç sekteye uğramadan okunulabilir bir çalışma. Kullanılan kelimelerin gerek sadeliği ve gerekse kurgudaki yoğun duyguların ortaya çıkardığı anlamsal düşünceler yazarın iç dünyasındaki pencereden baktığı hüzün bulutlarını dağıtması, etki alanının geniş tutulması son derece önemlidir. Aslında serbest tarzda yazılan şiirlerde, genelde kelimelerin anlamlarının yanı sıra, sürekliliği sağlayabilen ana temadır. Şiirin başlığından anlaşıldığı üzere “ yolculuk var “ cümlesi ile, tamamıyla okuyucuyu kavramakta ve içeriğin bu başlıkla uyumundan hiçbir sapmaya uğratmadan finale kadar götürmesi yazarın kimliğiyle bağlantılıdır.
Her kıtanın sonunda kullanılan “ … “ noktalama işaretleri okuyucuyu düşüncelere sokmak ile beraber, dize sonlarındaki ses uyumları bölümlerin akışını arttırmaktadır. Bütünlüğünü koruyan, konudan sapmadan imgelerin oluşuma katkıda bulunduğu dizelerin küçük harfle başlanması ayrı bir görsel güzelliği meydana getirmiştir. Kurgunun yanı sıra, şiirlerde az da olsa yaşanmışlık katarak gerçekçi olgulara ulaşmak, okuyucunun beklentilerine yakın bir çerçeve oluşturmak son derecede önemlidir. Mazinin derinliklerinde gizli kalmış istekleri, hayalleri, beklentileri dizelere yüklemek ve bu duyguları farklı seslerle yazabilmek şiirin en gereksim duyduğu kurallardır.
Yorumunuz beni gerçekten sevindirdi. Bir şiire yapılacak en başarılı en uygun yorum şekli, ifadeleriniz ise yerinde ve doğru tespitler. Çok teşekkür ediyorum yapıcı eleştrinize. Saygı ve sevgi sizinle olsun. Şiirle...
Takın koşumlarını deli rüzgâr terkisine at yılların birikmiş acılarını götür götürebildiğin kadar uzaklara biz kaç ayrılık kıyısı belledik bu ömürde sazlıklara saklanmadık mendireklerde gezdik martılarla hiç alınmadık bulutlara hayata yürüdük göğsümüzdeki kırağıyla acıkmadık rüyalarda…
sürgündür gözlerimizde kalan anılar sıkışmış bir atımlık barut değildik sinemizi kemirenleri de oklar susturdu eğeri elimizde buyruklara direndi bileğimizdeki siyah sözlü meşine doladık gücü kuşkusuz nal sesleri ardımızda iz bıraktı kara gözlerimize at gözlükleri takmadık. zaman şafağı diline sardı nicedir bu yüzden kırmızıya yakındır çekimiz.
yalnız ağaç mevsimleri kucakladı evinde sabırsız deniz gemilere yâren oldu balıkçıları selamladı seher yeliyle bereket ola! kısmet dediğimiz…
içli bir hikâyedir oysa yaşamak boylu boyunca bir rıhtımdır hüzün kaç kez ağlara dolaşır dizeler sözlerle düğümlenir özlem kurgusu tamamlanmayan filmlerden siyah beyaz düşler kalır perdeye…
kardelen başımızla dikildik gökyüzüne ellerimiz çekiç orak kamçıladık hayatı onurla hiçlik kadardı nefes almak bir sürümlük tarlada nadasa bıraktık canımızı…
"yalnız ağaç mevsimleri kucakladı evinde sabırsız deniz gemilere yâren oldu balıkçıları selamladı seher yeliyle bereket ola! kısmet dediğimiz…
içli bir hikâyedir oysa yaşamak boylu boyunca bir rıhtımdır hüzün kaç kez ağlara dolaşır dizeler sözlerle düğümlenir özlem kurgusu tamamlanmayan filmlerden siyah beyaz düşler kalır perdeye…"
Hayat ve hatıralar... Bunun yanında dizelerdeki yansılar...
Duygu yaylasına gönül akışını sağlayan yüreğe saygı ve selam ile.. Ve dahası Edip'çe tebrik ile.. Günün şiirliğini de ayrıca kutluyorum...
senin sayende eski günlerimi hatırlar oldum candostum şiirin verdiği huzuru buldum satırlarında duygu yüklü kankam benim seni yürektenmn kutluyorum ve başarılarının sonsuz olmasını diliyorum
Kanka çok sağolasın yorumunla sevindirdin beni inan.
Şiir; duygularına, hayata dair bir nebzede olsa tat bırakmış ya o yeter bana. Seninde başarıların daim olsun, sevgili kankam, eşinle mutlu siyah beyaz bir yaşam dilerim.:) Renkli diyemem kabul etmezsin zaten:))
Değerli yürek öncelikle şiirinizi kutluyorum, güzel bir eser meydana gelmiş. Okurken yıllar öncesine gittim.Bilmiyorum o yılları yaşadınız mı.? Şiirinizden iki kelime orak ve çekiç Aslında çalışmanın, emeğin sembolü olan bu iki kelime 40 yıl önce insanların birbirini vurmasına, öldürmesine vesile oluyordu. Birşeyler yanlış anlatılmıştı o yıllarda bizlere, Şimdi ise bir tebessüm ile karşılanan bu iki kelime, sembol binlerce kardeleni alıp götürdü, Tekrar kutluyorum güzel şiirinizi. Bu vesile ile eski günleri de yadetmiş olduk. Saygılarımla.
Süleyman Bey öncelikle hemşeriyiz:) Eskişehir'de doğdum ben, uzun süre yerel gazetelerde çalıştım en son Anadolu gazetisindeydim. (Sakarya, Milli irade vb. gazetelerde köşe yazarlığı yaptım.)
Hümanistim lâkin, orak ve çekiçin bende ki anlamı da derindir. Genelde şiirlerimde kullanırım. Nazım'a olan sevgim hiç bitmedi bu yüzden bitmeyecekte! Hayatın anlamı emektir zaten. Şu an bu amblemleri yeni nesil kavrayamaz haklısınız. Şiirlerime göz atma şansınız olursa bu konu kendini daha iyi anlatacaktır.
Takın koşumlarını deli rüzgâr terkisine at yılların birikmiş acılarını götür götürebildiğin kadar uzaklara biz kaç ayrılık kıyısı belledik bu ömürde sazlıklara saklanmadık mendireklerde gezdik martılarla hiç alınmadık bulutlara hayata yürüdük göğsümüzdeki kırağıyla acıkmadık rüyalarda…
içli bir hikâyedir oysa yaşamak boylu buyunca bir rıhtımdır hüzün kaç kez ağlara dolaşır dizeler sözlerle düğümlenir özlem kurgusu tamamlanmayan filmlerden siyah beyaz düşler kalır perdeye…
kardelen başımızla dikildik gökyüzüne ellerimiz çekiç orak kamçıladık hayatı onurla hiçlik kadardı nefes almak bir sürümlük tarlada nadasa bıraktık canımızı…______________________geceme düştün...umarım güne de düşer bu güzel
mısraların ...gerçekten çok güzel...cankızım sevgimle...aşk daim olsun...CG
Sevgili Yürekten, yüreğin yüreklerle yüreklensin ki yüreğinde yürekli kal! :)) Bir sözcükle de sevgi anlatılabilirmiş meğer, işin şakası tabi ki yürek hayatta her şey demek. Beğenin ve samimi yorumuna yürekten teşekkürler. Şiirle...
Teşekkürler Kurakyaz, Hayat zaten mahzeni değil midir yılların, sarhoşluğumuz burdan olsa gerek! Beğeni ve nazik yorumunuz için sağolun. Sevgilerimle kalın. Şiirle...
içli bir hikâyedir oysa yaşamak boylu buyunca bir rıhtımdır hüzün kaç kez ağlara dolaşır dizeler sözlerle düğümlenir özlem kurgusu yarım kalmış filmlerden siyah beyaz düşler kalır yerine…
içli bir hikâyedir oysa yaşamak boylu buyunca bir rıhtımdır hüzün kaç kez ağlara dolaşır dizeler sözlerle düğümlenir özlem kurgusu yarım kalmış filmlerden siyah beyaz düşler kalır yerine…
s a n a t ...
kardeşimin çok özel bir sayfasında buldum kendimi bu şiire söz bulamadım bulunmaz da zaten
Eskiden ayranı maşrapayla içerdik üst üste iki tane içerdim harmandan gelince annem üçüncüsünü uzattığında başımı yukarı kaldırır indirirdim senin bu güzel şiirinde nasrettin hoca hesabı birkaç kere öldüm ben
gene konuşmuyorum bak sustum
yetti
var ol
sevgimle hep o benim köfteci var büyük getiriyorlar ayranı orda yeriz köfteyi :)))
Celâl Ağabeyim vahiy geldi ondan sevdin sen bu şiiri:))) Canımsın, beğenin adıma onurdur bilirsin. Çok özledim de yollar kısa gerçide geleceğim dertleşmeye Tekirdağ köftesi birde beyaza yenik düşeriz:)) Sevgimle kal sen. Kardaşcağızın beya tee o kaa:)) Şiirle...
boylu boyunca bir rıhtımdır hüzün
kaç kez ağlara dolaşır dizeler
sözlerle düğümlenir özlem
kurgusu tamamlanmayan filmlerden
siyah beyaz düşler kalır perdeye…
Çizmek istedikçe O'nu
Savurdu rüzgar düşler penceresinden
Kaç kez düğümlendi söyeleyemediklerim boğazımda
Adına kurgu dedik her ne varsa
Siyah / Beyaz düşlerimiz asılı kaldı perdelerde...