Bir politikacının amacı sürekli iktidar olmaktır. bu çaba ona çoğu zaman sorun çözme görevini unutturur. jean monnet
repla
repla

CEBİMDEKİ DÜNYA

Yorum

CEBİMDEKİ DÜNYA

( 2 kişi )

1

Yorum

3

Beğeni

5,0

Puan

27

Okunma

CEBİMDEKİ DÜNYA

Cebimde küçücük bir umut var;
Saçından kalmış ince bir tel,
Bir de gözleri hâlâ bana bakan resmin...
Şimdi ben bu umutla,
Koca bir şehre meydan okuyorum.
​Yollara düşüyorum adını fısıldayarak,
Her köşebaşında sana rastlayacakmışım gibi.
Kalabalıkların içinde
Bir an dönüp bana gülümseyeceğine inanıyorum.
​Soluklandığım her yerde
Zaman usulca duruyor.
Üşüyen ellerim,
Cebimde taşıdığım sıcaklığınla ısınıyor.
​Bir bankta otururken,
Yanıma sen gelecekmişsin gibi yer bırakıyorum.
İki kişilik hayaller kuruyorum hâlâ,
Kimse bilmeden,
Kimseye anlatmadan...
​Bazen bir rüzgâr esiyor,
Saçlarını hatırlatıyor bana.
Bazen tanımadığım bir ses,
Kalbimi ansızın sana çeviriyor.
İnsan en çok,
Unutmaya çalışırken hatırlıyormuş meğer.
​İçimde taşıdığım bu umutla
"Hiç gelmeyeceksin." demiyorum.
Çünkü beklemek,
Bazen kavuşmaktan daha büyük bir sevgidir.
​Geceleri yıldızlara bakıyorum,
Belki sen de aynı gökyüzüne bakıyorsundur diye.
Aramızdaki kilometreleri
Gökyüzünün sessizliğiyle ölçüyorum.
​Her sabah yeniden başlıyorum güne.
Belki bugün...
Belki birazdan...
Belki ansızın çalacak o kapı.
İnsan bazen
Bir ömrü tek bir "merhaba" için yaşayabiliyor.
Ben de öyle yaşıyorum işte...
Adını içimde büyüterek.
​Mevsimler değişiyor,
Ağaçlar yaprak döküyor,
Şehirler eskimeye devam ediyor.
Ama cebimde taşıdığım o küçücük umut,
İlk günkü gibi capcanlı duruyor.
​Ne zaman yorulsam,
Elimi cebime atıyorum.
Sanki sen elimi tutuyormuşsun gibi
Yeniden güç buluyorum kendimde.
​Bana "Vazgeç." diyorlar.
Oysa bilmiyorlar...
İnsan sevdiğinden değil,
Umudundan vazgeçerse gerçekten yalnız kalır.
​Ben seni beklemiyorum sadece;
Birlikte yaşayamadığımız yarınları da düşlüyorum.
Yarım kalan cümlelerimizi,
Tamamlanmamış gülüşlerimizi,
Bir fincan kahvenin karşılıklı sessizliğini...
​Ben yine de
Adını içimde taşımaya devam edeceğim.
Çünkü bazı insanlar,
Hayatımıza uğrayıp gitmez;
Kalbimizin en sessiz köşesine yerleşir.
​Ve sen...
Cebimde taşıdığım umut değilsin artık.
Sen, yaşamaya devam etme sebebimsin.
Bu yüzden;
Hâlâ içimde aynı dua,
Hâlâ gözlerim yolda...
​Çünkü umut,
Bazen bir saç teli kadar ince,
Bir fotoğraf kadar sessiz,
Ama bir ömür taşıyacak kadar güçlüdür.
​— Alper KARAÇOBAN

Paylaş:
3 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (2)

5.0

100% (2)

Cebimdeki dünya Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Cebimdeki dünya şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CEBİMDEKİ DÜNYA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
27.6.2026 12:39:05
5 puan verdi
Değerli kalemden her zaman ki gibi güzel bir eser
Biz de okuduk, kutladık ve alkışladık yürekten
Gönlüne, ömrüne bereket
Şiirle kal, sevgiyle kal, sağlıklı ve hoşça kal
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL