Hakk’tan buyruk almışsa kader kabir kazmaya Toprak bağrını açar, gönüller yara alır Öyle bir afet ki bu! Tarif edip yazmaya En mahir kalem naçar, ağıtlar yarım kalır.
KARA GİYDİ AK BUGÜN
Bir acı ki; feryâda Lokman gelse kâr etmez Onmaz yerden yedik biz sinemize ok bugün Herc ü merci tarife kelam hece harf yetmez İflah olmaz bu derdin tesellisi yok bugün
Durdu yelkovan, akrep; kaldık altı Şubat’ta Kayboldu neşeden iz; ölü gibiyiz hatta Kırk beş bin şehit saydık, aklımız küsuratta (!) Tebessümün zerresi çehrede yasak bugün
Bir afet ki; altında biz olsak da ezilen Dost düşman el âlemdi; tüm beşerdi üzülen Bir gelin edasıyla gökyüzünden süzülen Kar rengine kahretti, kara giydi ak bugün
Yarılırken yerküre Hatay’dan ta Maraş’a Naçar kaldı mendiller kahırlı kanlı yaşa Affı zor hatamızı Hakk’a vermedik hâşâ Âşikâr oldu kurnaz, akıllı, ahmak bugün
Paramparça ettikçe zemini artçı şoklar Yer ile yeksan oldu nice süslü konaklar Sevgi şefkat sarayı sımsıcak sığınaklar Fırtınalara diyar buz gibi kucak bugün
Makul cevap ararken nice "niçin" "neden"ler Çamurlara karıldı hayaller, taze tenler Âhhh o körpe kuzular... o minicik bedenler... Parklarda yas ve keder; gamlı salıncak bugün
Nasıl bir afet ki bu vermiyor asla aman Mahiyeti gizemli, darbesi hayli yaman Tarumar oldu Kilis, yıkıldı Adıyaman Tam on bir ilimizde titriyor ocak bugün
Feryad ü figan ile gam aldıkça demini Sellerle değiştirdik gözümüzün nemini İhmalin sonucunu... tedbirin önemini Bir kez daha öğretti eze eze Hakk bugün
Öğrendik cehalet ne, cahil kim, ilim neymiş Öğrendik kıyamet ne, gafil kim, ölüm neymiş Aslolan liyakatmiş, gerisi bahaneymiş Ayan oldu kavramlar arasında fark bugün
Mümkünken tedbir alıp zor işi kolay etmek İhmale kader demek akılla alay etmek Suçu olan kim varsa ceza diye diretmek Adaletin gereği, mağdur için hak bugün
"Hasret" kaldı geriye; dosta, anaya, eşe Evlat saran sineler şimdi kederli köşe Bin sene geçse bile geri gelmez o neşe Güneşe giden yollar karanlık sokak bugün
Vahdet gülleri varken güzelim yurdumuzda Tefrika zakkumunu taşıdık sırtımızda Birlikten bir teselli umarken derdimizde Yazık ki son umut da her günden ırak bugün
Sen! Evet sen habis ruh, fitneye destan yazan! Kaldıysa ardan eser, miskal-i zerre izan Tutsak olmadan Hilâl, mahsur kalmadan ezan Yaprak dökmeden hazan; kavgayı bırak bugün!
Sarılırken çevremiz sinsice yavaş yavaş Kavgayla geçen her an beyhude boşa uğraş Dedeağaç’a bak da unutma ki arkadaş Uzakta sandığımız, çok yakın tuzak bugün!!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAHIRLI KAR KARASI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAHIRLI KAR KARASI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ah ki, ah. Yürek lisanımıza tercüman olmuş şiiriniz. Acı üstüne acı, deprem üstüne deprem hepimizi darmadağın eyledi. Kaleminize bin bir bereketle, tebrikler, saygılar efendim.
Yaşadığımız bu zor günlerin çok güzel bir özeti ve birlik beraberlik manifestosu harika bir heceyle dile gelmiş. Böyle değerli bir kalem sadece alkışlanır ve selam durulur. Günün değil ayın şiiri olmalı bence.Hürmetler hocam.
Şentürk Dursun tarafından 3/2/2023 10:30:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yaşadığımız acı o denli büyük ki, bu yükü kaldırmaya binlerce ağıt az gelir, eksik kalır.
Acımız kadar olmasa da öfkelerimiz de hayli büyük. Özellikle de böylesine trajik bir afetten çıkar uman -afedersin- şerefsizlere, yalandan-talandan medet umanlara.
Akşamınız hayırlı, her şey gönlünüzce olsun Şentürk Hocam.
Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum. Bu müstesnâ eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Ülkemiz bu ölçüde bir felâket yaşamadı çok eski felaketler dışında ama gerekli derslerin alınmadığı çok açık ve insanlar bunu canlarıyla ödediler.
İnşallah gereken dersler çıkarılır bundan sonra.
Ne yazsak bir eksik kalır bu acıya.. Sonsuz geçmiş olsun, Allah bir daha yaşatmasın böyle acıları... Artık sözün bittiği yerdeyiz! Allah yardımcıları olsun inşallah.. Dualarımız onlarla birlikte her zaman Depremde hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet diliyorum🙏 Milletimizin başı sağolsun. Yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Cenab-ı Hak bizleri felaketlerden uzak eylesin. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Hepimiz aynı durumdayız üstâdım. Derman olamasak da acıları paylaşmak amacıyla yazmaya çalışıyoruz. Depremin ilk gününden itibaren özellikle MİLLÎ YAS olduğu hâlde yokmuş gibi davrananları da şiir yoluyla uyarmaya çalıştım, dinî değerleri yok sayanlar da ayrı bir sorun gerekirse Osman Akçay ve diğer arkadaşların katkısıyla ya üyelik iptali ya da en azından yazı veya şiirin yayından kalkmasını sağlamaya çalışıyoruz, bu arada bir kaç kişi üyelik iptali ile şutlanmış oldu. Allah bir daha yaşatmasın böyle acıları inşallah 🙏 Hayırlı geceler diliyorum. Allah'a emanet olunuz.
Çok değerli üstadım şiiriniz her zamanki gibi çok güzel bir şiir gönül isterdi ki bu güzel şiire güzel de bir nazirede bulunmak ama şimdilik sağlığım buna pek elverişli değil. Ellerimde uyuşmalar var yazı yazamıyorum. Şiiriniz günümün şiiridir diyorum ve yürek sesinizi gönülden kutluyorum. Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla...
Yürek lisanımıza tercüman olmuş şiiriniz.
Acı üstüne acı, deprem üstüne deprem hepimizi darmadağın eyledi.
Kaleminize bin bir bereketle, tebrikler, saygılar efendim.