Okuduğunuz şiir 31.8.2008 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
GÖÇEBE
Başakları yağmur fukarası bir kıtlığım Barut kokusunda bereket biriktirdim Öykümde,kendime savaşçı dağlı bir kabilim Ve geleceğimi dört yapraklı yoncadan bilirim
Göçebeyim..! Yamalı sevdalarım Her iklime derin yara Her mevsime saklı kara çalarım
Acılı gözlerle bakma öyle! Duvarsız olmak, Duyarsız olmaktan iyi değil mi?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÖÇEBE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÖÇEBE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hüznün sularında gelinciklere benzer kırgınlığım Dokunmadan sev, bin filizle geri dönerim Bir Fatiha menekşesi düşür cemreme Mimozalar uzak-yakın gel-git lerde arkadaşım
harika bir şiir tebrik ederim insanız hepimiz farklıyız ama bu şiiri okurken hepimiz aynı hazzı almış olmalıyız sevgilerimle...sayfamızdan şiirlerin eksik olmasın hiç...
Başakları yağmur fukarası bir kıtlığım Barut kokusunda bereket biriktirdim Öykümde,kendime savaşçı dağlı bir kabilim Ve geleceğimi dört yapraklı yoncadan bilirim
Söylem;
Göçebeyim..! Yamalı sevdalarım Her iklime derin yara Her mevsime saklı kara çalarım
Acılı gözlerle bakma öyle! Duvarsız olmak, Duyarsız olmaktan iyi değil mi?
Göçebeyim Zamana diyetsizim Düşlere yelkensiz Sınırlı bir bahara yolculuğum.
Öyle alaycı bakma! Alansız olmak Allah’sız olmaktan iyi değil mi?
Hüznün sularında gelinciklere benzer kırgınlığım Dokunmadan sev, bin filizle geri dönerim Bir Fatiha menekşesi düşür cemreme Mimozalar uzak-yakın gel-git lerde arkadaşım
Özet;
Göçebeyim Kilitli hayallerim Nasırlı ellerim var Sahipsiz toprakların Pusulasız evrimindeyim
Öyle anlamsız bakma! Yersiz olmak, Yârsız olmaktan iyi değil mi?
Son söz;
-Bu bir eglog şiiri değil- -Bende pedagog değilim-
Olabildiğin kadar anlarsın! .......................................................... gizemi etkisini gösteren emegin bizide dost olarak onure etti sayfana başarılar bıraktım kutlarım
anladım şiirini ve de çok beğendim.yüreğine sağlık.göçebe derken o bilindik manada takılı kalmadım şiire ben.farklı duygular uyandırdı bende okurken.kelimeler çok özenli ve yerli yerinde gerçekten.yüreğine sağlık.
resim de çok güzeldi,anannemi hatırlattı bana.o da dünyada bir göçebeydi işte...
ben kurdela almam ama ;okuduğum şairler alır bilirim:)tebrik ederim...
Bir mezarın doğurduğu iştahlı bir çocuktur Anadolu şiiri
Ey şiir arayıcısı ey esrik kişi Şu son dönemecini de aşınca gecenin Doğacak gün artık gündüze ilişkin değil Bu ağartı ancak yürekle karşılabilir Bütün iş orda işte, ordan usturuplu geçmesini bil Tutsaksan ellerini sıvışır gibi zincirlerinden Ve balyozla vursalar mısralarına Soylu bir demir sesi yükselir Soylu büyük ve mavi bir demir sesi
Ellerim egece yatısına çağrılmış Ve Teleşsız görünmeye çalışan bir Kafka gibi
Yüzüm giyotine abone..........C.SÜREYYA.
Hani yorumsuz kalırsın göçebeliğinde susarsın...öyle kaldım sevgili Faik ve Cemal Süreyya'nın GÖÇEBE adlı şiirinden bir bölüm eklemek istedim güne damga vuran şiirine.
Mükemmel ötesi bir şiirdi.Yürek dolusu kutluyorum sizi..Benim bir huyum vardır,beni etkileyen güzellikler karşısında kalemim de dilim de susar..SUSUYORUM..
Göçebeyim..! Yamalı sevdalarım Her iklime derin yara Her mevsime saklı kara çalarım
Acılı gözlerle bakma öyle! Duvarsız olmak, Duyarsız olmaktan iyi değil mi?
Duvarsız olmak duyarsız olmaktan iyidir çok derin anlamı olan bu güzel şiiri yazan yüreğini ve kalemini kutluyorum kardeşim, sen yaz ve yazmaya devam et ki bizler şiir okuyalım iyi bir şairden tad alarak ...
Göçebeyim Kilitli hayallerim Nasırlı ellerim var Sahipsiz toprakların Pusulasız evrimindeyim
.........
O nasırlı elleri Hindistan' da çalışan binlerce çocukların ellerinde de gördüm...yaşamak uğruna...karın doyurmak aç kalmamak uğruna...yaşları değişken...daha küçücük dört beş yaşta olanları gördüm...onlar o güzelim oyun çağlarını, mutluluk yaşlarını karın doyurmak için feda ettiler...daha doğrusu ettirdiler...hayallerini ve umutlarını çaldılar acımadan...yürekleri hiç yanmadan...taşları yontuyorlardı ellerinde keskin aletlerle...o küçücük yaşta hayatın acımasızlığını öğrendiler ve ayakta kalma çabalarını...yüzleri gülmüyordu hiç birinin...konuşmadılar bile...korkudan telaşlı bakıyorlardı etrafa...ya patronum görürse..?...ya ekmeğimden olursam..?..kaldırım ve sokak taşlarını ne emekle ne zorlukla kendi elleriyle yontuyorlardı hem de çok çooook ucuza...bizim hergün üstlerinden basa basa; çiğneye çiğneye geçtiğimiz o kaldırım taşlarını...yani bir emeği basıp geçmek öyle kolaydır...öyle acımasızdır...yaşları henüz küçücüktü ama elleri sanki seksen...çalışan eller...üreten nasırlı eller...bütün hayatı o ellerde okumak mümkün ve hiç gülmeyen o gözlerinin içinde...bu yazdıklarım sadece ve sadece küçük bir parçasıydı o ülkenin...evet nasırlı eller...çalışan ve üreten emektar eller...hayatı yontan eller... güne damgasını vuran şiiri ve yazan yüreği kutluyorum çoookça.............sevgilerimle..............
Anlatılanları özetliyor sonuç yaşamayan bilemez satırları... Yine kalemin hakkını vermişsin şair harikaydı... Okuduktan sonra oturup düşündüren satırların daim olsun.... Saygılarımla...
Şiirin sonuna bir de "Faik DANIŞMAN " yazmış...Altın harflerle yazarcasına...Şiir mi şiir eyvallah.Hani acı yersinde acı tadı kalır ya dilinde hemen terketmez işte aynı öyle zaman geçti ama hala etkisindeyim şiirin...Tebrik ve teşekkürlerim sanadır şairim...Şiirle kal.
"Göçebeyim Kilitli hayallerim Nasırlı ellerim var Sahipsiz toprakların Pusulasız evrimindeyim
Öyle anlamsız bakma! Yersiz olmak, Yârsız olmaktan iyi değil mi?"
yersiz ya da yârsız...hep birşeyler eksik işte... ve bizler... sürekli göçebe olarak yaşıyoruz..ne olmak istediğimiz yerdeyiz ne de bulunduğumuz yerde süreklilik sahibi...bir şekilde bugün varız yarın...yarına Allah kerim;) hepimiz birer göçebeyiz...
Şiiri şi yapabilcek ne rarnırsa bu çalışma da hepsi var sanki Kelime oyunlaı Zeka Dilin kullanımı İge zenginliği Emek veridiği belli Sağlıcakla kalınız
göçebe bir şair, ne güzel dillendirmiş hayatın gerçeklerini. ben sizin sayfalarınızdaki isyan ediş şeklinize hayranım. teşekkürler. iyiki varsınız ve iyiki bende bu güzel dizeleri okuyacak kadar şanslıyım.
.......... Acılı gözlerle bakma öyle! Duvarsız olmak, Duyarsız olmaktan iyi değil mi? ************** Yapma...bu kadar çok izleme gerçeği ...düşlerin kelimelerine hükmeden Şair seviyorum seni biliyor dimi :=)
elbette... tebrik kardeşimi... konar göçer bir töreden gelmiş beotn yığınlarına mahküm olmuşken tabiii ki mevzu bu değil ben aanladım... sevgilerimle kardeşim...
Acılı gözlerle bakma öyle! Duvarsız olmak, Duyarsız olmaktan iyi değil mi? ... Öyle alaycı bakma! Alansız olmak Allah’sız olmaktan iyi değil mi? ... Öyle anlamsız bakma! Yersiz olmak, Yârsız olmaktan iyi değil mi?
çocukluğumda mahallemizde yaşayan, bir kadın vardı. düştü düşecek, damı kerpiç, tek katlı , ve bahçesi yeşilliklerle dolu bir evde , torunuyla yaşamaya çalışırdı o kadın... koçerdi... fakirdi... yardımsever mahalle sakinlerinin zekatlarıyla geçinirdi çoğu kez... mahallelinin her yardımına koşardı... bazı kadınların doğumlarını yapar, rahmete giden insanların cenazelerini hep o yıkardı çoğu zaman... ismi , eminaydı... emina koçer...
diğer koçerlerden tek farkı belki de, göçebe değildi... yaylalara çıkmaz, süt sağmaz, koyun gütmezdi diğerleri gibi...
bir şehir göçebesiydi belki de...
yardımsever, yerinde duramayan, ve bütün mahallelinin gururu olan bir göçebe...
emina koçere...
şimdi yaşıyor mu , öldü mü bilemiyorum... ama yaşıyorsa allah uzun ömürler verir dilerim ona...
ölmüş ise allahtan rahmet diliyorum kendisine...
şiirdeki resme bakarken , onu hatırladım nedense... EMİNA KOÇERE! Yİ...
ve bana hatırlattığın için sana teşekkürler sevgili aspendos...
duyarlı şiirler' le aspendos... koçer aspendos...
sevgiyle...
yangın geceler tarafından 8/31/2008 8:53:18 PM zamanında düzenlenmiştir.